Illamående efter meditation?
Jag har inte mediterat så länge utan påbörjade min andliga resa i december. Senaste gångerna har jag mått illa och varit yr efter meditationerna. Och alldeles nyss rejält illamående…. Hua…
Någon som varit med om samma? Vad beror det på och hur gör man för att inte känna såhär?
Those who don't believe in magic will never find it 
Jag tror att du lämnar meditations stadiet för snabbt då kan det bli som du beskriver
Ahaaa… Ja faktiskt nu när du säger det så ja, mycket möjligt… Jag brukar försöka sträcka på mig lite och sådär. Men det blir väl att jag kanske reser mig upp för tidigt… 
Hur gör du när du mediterar imke?
Ibland sitter jag upp men ibland ligger jag faktiskt ner oxå. Det brukar kunna fungera, oftast
.
Jag börjar med att fokusera på andningen. Sen brukar jag jorda mig öppna mina chakran och visualisera hur jag hämtar energi igenom hela kroppen.
Det har hänt att jag gått ur ett trans tillstånd mycket snabbt pga av något då mår jag mycket dåligt länge, och det är ju ett djupare meditations tillstånd. Därför pratar jag över hur jag upplever det
Det känns ibland som att jag är på väg ner i ett djupare tillstånd, men att jag på något sätt avbryter det själv. Jag liksom "kommer på mig själv" på nått sätt och går över i ett lättare tillstånd igen….. Vet inte varför det blir så, det är omedvetet. För att jag är rädd kanske?
Jag tycker om du har det så, att du borde ha ledda meditationer det finns många på cd att köpa eller att kanske få av en vän
#4 Tack för att beskriver hur du gör imke. Jag frågade därför att alla mediterar olika och en del gånger är det mer visualisering som någon gör, än egentlig Meditation. :-)
Och sen undrar jag också, vad du har för syfte med meditationen? Jag frågar inte för att vara krånglig, men det tror jag du förstår. :-)
#6 Det kan vara så att du avbryter av rädsla för att släppa taget. Men jag tror inte du behöver vara orolig över det, allting har sin tid.
Se till att ta det lugnt när du kommer ur meditationen, du behöver inte ha bråttom - se det som en del av meditationen också; den avslutande delen då du öppnar ögonen, andas lugnt, ser dig omkring, känner din kropp mot stolen eller sängen eller vad det är, lyssnar på ljuden omkring dig, vet vart du befinner dig.
Det kan också vara bra att ha lite vatten och något lätt att äta tillhands, som ett kex eller så, just för att jorda dig. Och det kanske också hjälper mot illamåendet.
Jag mediterar först och främst med syftet avslappning och lärs mig vara i nuet. Men även för att försöka komma i kontakt med min vägledare och utveckla min mediala sida :-)
#9 Okej, tack för svaret. :-)
Kan det inte vara så att du dricker för lite? Tänker att det är ju jätteviktigt att ha druckit vid healing och man kan ju hamna i lite samma tillstånd.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings