Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2869 ggr
wolfheike
36

Skyldighet,absolut inte !

Alla vi som tror och är övertygad om en andlig existens får ofta höra orden att vi är skyldiga att" bevisa" detta för än den ena än den andra,vi är skyldig att delta i vetenskapliga studier för annars kallas vår tro och övertygelse svag.

Vi får allt som oftast kastat i ansiktet på oss att ställa upp för diverse tester för det ger ju den där utdelningen att tjäna pengar och pengar ja dom ska ju alla nappa på självklart ellerhur.Vi får ofta kastat på oss, ja men skänk pengarna till välgörenhet,vi hör orden gör ni inget för behövande men vad sjutton vet ifrågasättare vad vi gör med våra pengar och liv,inte ett endaste dyft.Hur vår ekonomi ser ut det har ni ingen aning om och har inte heller att göra med.

Sen har vi så ofta förklarat att vi inte sätter andevärlden på prov för pengar,skulle aldrig falla mig in det skulle vara lika illa som att utnyttja en fysiskt levande person för pengar.Det är hög tid att inse vi har våra värderingar,andra har sina men rätten att kräva allt detta av oss det har ni inte.

Vi  andliga är inte skyldig omvärlden ett endaste dugg mer än att visa respekt och ge värme till våra medmänniskor.Vi är inte skyldiga att bevisa än det ena än det andra för någon annan.

Ingen äger rätten att ifrågasätta andras livsval,ingen äger rätten att med en irriterande retorik försöka söndra andras övertygelse,att genom ord försöka krossa en annan människas övertygelser och upplevelser det är något ni ändå inte lyckas med.Här ser man tydligt hur man söker efter att få förinta en annan människas tro och livsval,hur man med mörkrets makter vill styra in oss på spår som passar den där mallen,fykanten ni vet där Svenssom passar in men kliv utanför och du är obekväm,,,,oj oj oj då ska du häcklas minsann.

Jag är innerligt kräksjuk på att höra orden,du ska bevisa dom står mig rätt upp i halsen och gör att jag drar mig för att skriva i öppna forum.Läste någonstans orden att man har rättigheten att ifrågasätta troende och deras val att leva.

Det var då det dummaste,ingen och jag menar ingen har rätt att ifrågasätta andra människors livsval oavsätt det gäller tro eller något annat.

Frågan är ju hur slipper vi undan detta jo genom att bara vara i vår tro,hålla den levande och undvika att ens svara på såna dumheter för hur vi än kämpar att förklara så duger det aldrig vi bara dräneras på energi.

Hur många gånger har vi inte förklarat för icke troende,hur många gånger har vi inte fått svaren det räcker inte,duger inte men vad tusan begär man då av oss att vi ska sätta en ande mitt framför ögonen men inte ens då skulle det godtas utan vi skulle fuska med någon teknik som får denna ande att synas.

Hur ofta har jag påpekat att man kan aldrig binda en ande vid en stol för att utföra vetenskapliga tester på den makten har ingen.Åtskilliga gånger har jag påpekat att när en människa är redo och mottaglig för andliga existenser den dagen får dom själva vara med om detta inte förr.så länge man inte är mogen spelar det ingen roll hur mycket andevärlden kämpar för att visa sin existens det skulle bortförklaras med än den ena sjukdomen efter den andra.

Det är ju ganska skrattretande hur många doktorer det finns via forum som ger rätten att ställa diagnoser hit och dit,som ger rätten att säga du medicinerar,du super,du röker ditten och datten och blir därför korkad i huvudet och får hallucinationer.Skrattretande till tusen när man vet med sig själv man aldrig använder sig av dessa droger.

Det är hög tid att vi som lever ett andligt liv tar tillbaka vår rättighet att ha vår tro och övertygelse i fred och enda sättet är att undvika svara på dessa personer som anser sig äga rätten att granska allt vi gör,säger eller tycker.

Jag har ibland försökt bemöta,ge förklaring men aldrig mer för min övertygelse den kan aldrig någon ta ifrån mig och ni som känner mig vet om många av dom upplevelser och manifesteringar jag möts av dagligen.Dessa har jag ingen skyldighet att bevisa för någon annan,det viktigaste för mig är vad jag själv är med om sen vad andra tror rör mig inte i ryggen,jag vet och det för mig är vad som väger tyngst.

Bästa medicinen för oss att få vara ifred med vår andlighet är att undvika att svara på ifrågasättares sk kallade krav som dom tror sig äga rätten att ha,ju mindre respons dom får detso mindre intressant blir det att komma in på troendeforum och sabbotera tråd efter tråd.

Jag bojkottar dom helt,ingen respons hur mycket man än försöker varför leka med mörkrets makter när man kan bevara ljuset inom sig ? Jag väljer ljuset och min övertygelse vad väljer du ?

Den enda skyldighet vi har,följ ditt eget hjärta och övertygelse då mår vi också bra !

Tarotstollan
5

Bra sagt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fjäril
6

Tack Heike! Du sätter pricken över i:et som vanligt! Upprepar din mening: "Den enda skyldighet vi har,följ ditt eget hjärta och övertygelse då mår vi också bra ! "

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
5

Mycket bra skrivet Heike.
Håller med i varenda ord du skriver.

Kram

wolfheike
8

Tack fina ni Kyss

Visst är det så att istället för att låta sig dräneras på energi följa sitt inre till välmående oavsett om andra håller med i vår tro/övertygelse eller inte.Viktigast är ju vad vi själva vet och det kommer vi alla långt på,sen hur andra vänder och vrider på allt spelar ju ingen roll vi har ju våra upplevelser med oss ändå och dom kan ju ingen ta ifrån oss Glad

[sökerskan]
6

du är en mycket klok kvinna wolfheikeKyss

wolfheike
7

Detsamma fina Sökerskan Kyss

11totem
6

Mycket bra Heike!!! I love you!

Du tar orden till talan för oss alla, tack!

Håller med fjäril säger

"

Tack Heike!

Du sätter pricken över i:et som vanligt!

Upprepar din mening:

"Den enda skyldighet vi har,följ ditt eget hjärta och övertygelse då mår vi också bra ! "

wolfheike
6

#7 Tack själv,ni är alla så kloka,goa och fina på alla vis Kyss

Amandla
7

Tack Heike, mitt i prick som vanligt Skrattande

wolfheike
9

Skrattande så klart det är mitt i prick,ni är bäst så det så Kyss

[Hallona]
27

Blandar Ni inte äpplen med päron här?

Jag har aldrig sett någon efterfråga bevisning för någon TRO (äpplen). Jag är ganska övertygad om att ingen skulle kunna visa några exempel på det (som Ni "ofta får höra").

Det som däremot ofta förekommer, är ifrågasättande varför "Ni" inte kan demonstrera det "Ni" påstår er kunna GÖRA (päron). Och det riktas då till just de individer som själv påstår sig kunna GÖRA än det ena - än det andra.

Ingenting av det som sägs av TS känner jag igen.

Amandla
5

TS har skrivit om sina upplevelser, flera efter henne känner igen sig. Dessutom handlar inte hennes inlägg specifikt om Övernaturligt.iFokus.

[Hallona]
5

Jag har varit medlem i olika forum flera år. I detta forum, har jag läst flera månader. (Besvarar raderade påståendet.)

Jag har nog inte antytt något sådant - att det bara handlar om Övernaturligt iFokus.  (TS säger ju inte heller det.)

Glad

tarotlasse
8

Bra skrivit och så sant så.

Men glöm inte att titta på oss själva och vad kräver vi av skeptiker osv.

Oftast ser man ju samma sak bland oss troende.
Precis som skeptikerna har en stor penga belöning för den som kan ge bevis på Andevärldens existens.

Så finns faktiskt motsvarigheten bland oss troende är en man i Australien som utlovat en stor summa pengar till den skeptiker som kan bevisa att Andevärlden inte existerar.

Jag håller med dig i det du skriver i tråden men som sagt vad ser jag faktiskt samma tendenser bland oss troende.

Till och med värre i mellanåt vill jag säga finns  så många olika upplevelser och uppfattningar bland medium och där medium ifrågasätter varandra.

Jag har nog alldrig varit inne i en sådan branch tidigare där man hugger på varandra  och pratar illa om varandra  för sina olika åsikter som i den mediala branchen tyvärr.

Så lika goda kålsupare allihopa vill jag nog säga om inte vi i den mediala branchen är ännu värre i mellanåt tyvärr.

Lasse

[Kottschejk]
5

'Bra artikel wolfheike!'

Kom & tänka på en intressant vinkel i de som togs upp ang.

*^A^*..`skrattretande hur många doktorer det finns´..*^A^*

Framförallt ironiskt hur många det finns som väljer skriva ut psykofarmaka som ett fiffigt ersättningsmedel, ISTÄLLET för låta människor få ta itu med dom egentliga problemen folk brottas med i grunden.

Nyanserna återkommer även här…

Man ser OBJEKTIVT på en annan människa som en SAK.

INTE som den LEVANDE själen som finns där inuti i den man möter.

Sedan kan man ju såklart vara social och medkännande för de men just synsättet på själva individen är ju totalt förvridet.

Ha en bra kväll Heike :)

Tack för trevlig läsning…

[Hallona]
6

#15 Man ser OBJEKTIVT på en annan människa som en SAK.

INTE som den LEVANDE själen som finns där inuti i den man möter.

Sedan kan man ju såklart vara social och medkännande för de men just synsättet på själva individen är ju totalt förvridet.

Vilka syftar du på här? Vilka är dessa "man"?

Kan du utveckla hur du menar, eftersom detta verkar vara beskrivning på karaktärer jag inte är bekant med.

[Kottschejk]
1

#16 Pardon me, du har nog förväxlat mig med någon annan.

[SweetP]
5

#16. Hej Hallona!

Jag läser inlägg #15 , som om det handlar om attityder inom vården. Ett citat som plockas upp ur TS och här vidareutvecklas. Om du läser igen kan du se att det hänvisas till "doktorer" och till "de som skriver ut psykofarmaka"? Då kanske du kan börja ana att det är vård det handlar om?

Fast ytterst och djupast handlar det så klart om mycket mer… Den objektifiering av människan som Kottschejk skriver om är ju en hållning som genomsyrar hela vår kultur, på alla nivåer.

Men det är inget du alls känner igen?   Du står helt främmande inför detta?

#0 Lysande inlägg! Tack.

[Hallona]
5

Skall det föreställa nån intern humor, som nykomlingar inte fattar?

Detta är ju en offentlig sajt på nätet. Det finns nog fler läsare än jag, som inte "är insatt".

Förklara skämtet för dem då (så tjuvlyssnar jag).  Skrattande

Nuu… Nu trillade polletten ner! Tack för förklaringen.

Fjäril
8

#11 och 16 Hallona, Snälla, du får gärna tycka att "vi" blandar päron och äpplen, men låt "oss" göra det i såfall. Vi är på rätt sajt i allafall (även om Ts inte enbart syftar på Övernaturligt). Det blir lite komiskt (ironiskt) med dessa kommentarer efter man läst #0. Jag tycker vi sätter stopp där!

[SweetP]
5

#20 Tänk, jag har aldrig gillat den där liknelsen med äpplen och päron.  Varför kan man inte  blanda dem? Jag gillar fruktsallad. Skrattande

[Hallona]
9

Nu vill jag veta: Är detta ett diskussionsforum, eller är det inte ett diskussionsforum?

Om inte - så ber jag om ursäkt, tackar för mig, och lovar att inte störa mer. (Jag trodde att jag var i diskussionsforum…)

Fjäril
7

#22, Det är ett forum, öppet för alla - men man kan välja hur man startar en diskussion. Du och alla andra är välkommen här men det blir lite tråkigt när trådarna går ut på att tjaffsa/citera/argumentera "hela" tiden. Vi kan ställa frågor utan att det behöver bli ett "ifrågasättande" och vi behöver inte hålla med om allt som andra skriver heller.

[Hallona]
10

Ett diskussionsforum, där man inte får diskutera …. okej. Haha…

Hejdå!  *vinkar*

Magi-cat
4

Tack Wolfheike, fint skrivet! Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
8

#24, Det är skillnad på att diskutera (vara oense) eller föra en diskussion. Tycker inte du att det är roligare att samtala om något som är givande, än att slänga påståenden fram och tillbaka. Man kommer ingenstans om man inte "vågar" lyssna och fördjupa sig i hur andra människor tänker och menar - på ett respektfullt sätt. Jag tycker det är intressant att lyssna till andra teorier men jag tror ingen är intresserad av att diskutera i en tråd med ifrågasättande_förlöjligande_kommentarer (säger inte att du gör så). Övernaturliga fenomen/tankar tycks intressera många.

ALPHIRA
4

Tack wolfheike. Du är en lysande försvarsadvokat! Jag är mycket glad och tacksam för ditt försvarstal.

Men håller med lite även med tarotlasse. Är så pass ny på sådana här forum men får också till mig begreppet "kålsupare" som snurrar där någonstans…

Det är så många tåg som går…

wolfheike
7

Tack själva för alla härliga tankar,så intressant att ta del av det ni skriver Cool

Håller med dig Lasse tyvärr finns kålsupare överallt.Men hade ingen aning om det där i Australien,man blir bara sur av såna dumheter.Så onödigt med strider på så många håll.

Kram på er alla och ha en underbar dag Kyss

JonasDuregard
15

Givetvis har ni ingen särskild skyldighet att göra någonting. Man har aldrig skyldighet att svara på frågor som någon annan ställer - men om man inte gör det riskerar man ju att framstå som svarslös. Vem har sagt att du är skyldig att bevisa något, och vad tror du denne medade med "skyldig"?

"Sen har vi så ofta förklarat att vi inte sätter andevärlden på prov för pengar"

Det finns gott om människor som tjänar pengar på "andevärlden". Det är främst dessa människor som "beviskraven" riktas mot. Om någon säljer en vara eller tjänst så får de räkna med att människor "kräver" att få bevis för att det är äkta. Givetvis behöver de inte tillmötesgå kraven, men om de inte gör det så framstår de ju ännu mer som bedragare.

"Ingen äger rätten att ifrågasätta andras livsval"

Jo det har faktiskt alla rätt till. Det är en grundläggande demokratisk rättighet Glad.

"Bästa medicinen för oss att få vara ifred med vår andlighet är att undvika att svara på ifrågasättares sk kallade krav"

Det låter som en sund inställning. Du kan inte hindra människor från att ställa frågor, men om du inte vill så har du naturligtvis rätt att låta bli att svara.

Fjäril
7

#29,

Du är alltid trevlig tycker jag! Det är så här jag menar, vi kan resonera, tycka olika, utan att "angripa"

Du skriver:

"Det finns gott om människor som tjänar pengar på "andevärlden". Det är främst dessa människor som "beviskraven" riktas mot. Om någon säljer en vara eller tjänst så får de räkna med att människor "kräver" att få bevis för att det är äkta. Givetvis behöver de inte tillmötesgå kraven, men om de inte gör det så framstår de ju ännu mer som bedragare"

Vem annars, än den som betalar för tjänsten, har rätt att kräva bevis - andra, icke berörda människor? Det verkar inte rimligt i mina ögon.

Fjäril
5

Tillägg till #30 Oj, nu lät det som om ingen annan (icke troende) är trevlig, så menade jag inte!

[Happyfeature]
5

Tack snälla fina wokfheike för kloka ord återigen! Du skriver så mycket tänkvärt. Kan bara instämma Kyss

Visst får alla bli saliga på sin tro såklart, oavsett vad man tror, eller vet Flört

wolfheike
5

Tack själv Happyfeature för dina kloka ord som du delar med dig av i trådarna och visst blir vi alla saliga på vår tro Kyss

chik
6

Wolfheike.En liten undran..Du skriver alla vi..Men så är det väl inte?

Det där beror ju på hur man tar kritiken..har man bara en sanning o den är den rätta, så är det klart att det finns människor som ifrågasätter..

tycker det är ledsamt att det är så mycket negativt tänkande o trådar som är negativa blir sura…

Din sanning är din.

Min sanning är min….O jag behöver inte bevisa något så länge som jag inte påstår att ""Det är sanning.

Lena som tror på det som inte finns..med en viss distans till livet o andra människor..

Lena.P är jag i verkliga livet.

wolfheike
11

Chik jag menar just dom av oss som lever med övertygelsen har man den inte då är det en helt annan sak men när man vet och har sina upplevelser som inte längre handlar om att tro då åker man ofta på onödiga kängor och dom vill jag undvika så gott jag förmår.

Däremot har inte alla övertygelsen men en tro,ser du skillnaden,tro övertygad för i min vardag kan inget rubba det jag sett,hört,och upplevt andligt det är övertygelse en övertygelse som jag delar med många om än inte alla.

Sen handlar det inte om sanning utan vad vi är skyldiga att stå ut med pga dessa tragglande skeptiker,vi är inte skyldig dom ett endaste dugg om vi inte vill sen kan man kalla oss svaga hur mycket man vill men så länge man står stark i sin övertygelse eller tro spelar det ingen roll om man blir kallad svag för styrkan sitter i att välja att leva med det man känner är rätt.

chik
5

Vet du wolfheike?? Nu gör du dig till en högre makt över mig…Vad vet du om vad jag kan o vet???

Inget.O jag är så stark i mina syner o tankar så jag behöver inte hävda mig..Utan kan möta människor o förstå att dom kan tycka att jag är ute o tänker lite luddigt.Har jag fullförståelse för.

Lena.

wolfheike
9

Chik varför skulle jag på något vis vilja göra mig högre än nån annan och varför reagerar du så starkt inget är riktat till dig personligen på något vis utan nu handlar det om vad vi är skyldiga eller inte vad gäller skeptiker.

Känns lite provokativt så jag går inte in djupare i diskussionen men en sak ingen är högre än nån annan,vi står alla lika oavsett vart i livet vi befinner oss och ta det inte så personligt något som inte alls handlar om dig.Kram och ha en fin dag Glad

chik
3

Håller med dig där..varför svarar jag överhuvudtaget…Inte bra…

Men för att du skriver Vi..O tar bort mig..O då tycker du jag är jobbig..För att jag kritiserar dig..

Men nog om detta..Du är du o jag är jag…

[NeferNefer]
3

Heike, du kloka människa!! Tack för ett fantastiskt inlägg. Kyss

yamher
4

bra!!! Äpplen o päron. För den som tror, vet att denne har kontakt får också det ofta bekräftat till sig själv på olika sätt. Var o en får finna sin bekräftelse.

Jag har ingen skyldighet gentemot någon. Inte här på jorden iaf. Men det finns en helt annan värld för den som är villig att se…

Alis volat propriis Oskyldig

wolfheike
1

Tack själv fina Nefer för den kunskap du delar med dig av Kyss

Yamher det skriver jag under på,orden (Jag har ingen skyldighet gentemot någon. Inte här på jorden iaf. Men det finns en helt annan värld för den som är villig att se…) så sant så sant Kyss

yamher
4

det finns betydligt mycket mer viktigare saker så att vi är relativt små i helheten. Och det gör en hel disskutioner ganska komiska. Alla dem om vår suveränitet och någon slags helighet. Vi som knappt funnits i relevans till alltet. Och vi som knappt e torra bakom öronen har inte svaren på alla frågor, även om många proklamerar för svar inombords…. Och att vi e uppfinnare till stora saker som tiden osv.

[MossQ]
7

Livet är den egna personliga invididens personliga resa:) Vi har ansvar för våra liv här..Du jag och alla som "finns är"ingen är bättre än den andre..kör på gott folk, livet är spännande med allas olika upplevelser:)))

J-Artur-K
2

Jag vill bara lyfta upp denna tråd på grund av att den är så himla bra och ska inte glömmas bort

Ny dag nya möjligheter

[Navahowolf]
1

Tack Milky88 

Kom inte ihåg att jag skrivit den här tråden det var ett tag sen ser jag,men bra med små påminnare när minnet sviker en 

Mysan59
1

Har inte sett denna tråd förrän nu, men - väldigt bra skrivet! Håller fullständigt med

J-Artur-K
1

#45 Det var så lite så, den är ju pricken över i:et 

Ny dag nya möjligheter

yamher
0

kan det vara så också att om två mediala möts som inte delar samma syn alls kanske kräver mer påtagliga bevis för det den hävdar?

Eller är det helt fel att diskutera sinsemellan varför den ena anser att tex gud är en energi som alla är en del av och den andra anser att vi inte är gudomliga och Gud är en gubbe?

[Kattuggla]
0
[Kattuggla]
0

Förlåt… Det var inte meningen, det var kissen som distraherade mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Joggan
0

Vilket ämne..

Citat..

”Alla vi som tror och är övertygad om en andlig existens får ofta höra orden att vi är skyldiga att" bevisa" detta för än den ena än den andra,vi är skyldig att delta i vetenskapliga studier för annars kallas vår tro och övertygelse svag.”

Vem säga att vetenskap får veta det?

Kanske dagens vetenskap är inte mogen för det!

Det är lätt ibland att provocera fram sanningen/kunskap

och att använder sen resultat för sig själv!

Vetenskapliga studier finns det tillräckligt på universitetärna

som bekräftar paranormala fenomenet och andevärlden!

Att man tycker inte om det är en annan femma!

Jag påstår att man får först tillräckligt kunskap

när man har lärt sig

att inte avslöjar kunskapen till dom som bete sig parasitära!

Häls/Joggan

Joggan
0

Post scriptum..

Jag känna två killar som kunde bevisa ett telekinetisk förmåga på Umeå universitetet

vad tror ni vad som händer sen?

Nämligen ingenting….

”Tack det var väldigt intressant”

” Här är eras pengar!”

Det var allt!

Magi-cat
0

#53 Joggan, jag blev lite nyfiken, vet du mer om det försöket? Vilka var forskarna och under vilken institution skedde deras arbete? Skulle vara intressant att se! 

(Skicka gärna pm till mig om du inte vill ta upp det här)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Joggan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

@…

Det var en medicinsk/kulturell undersökning i sammanhang samisk shamanism

och sjukdoms bilder före åtta år sen!

Dom var här i Kiruna och sökte shamaner noaiddi/gunstta med förmågan!

Namn av dom Professorer/forskare mins jag inte.

….dom gjorde samma sak som Nina Kulagina.

Häls/Joggan

Joggan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Telekinesis Documentary FULL