Tidigare liv?
Hejsan!
Min mamma bad mig att kolla med er om det är någon som skulle kunna tänka sig att se vad som har hänt i min lillebrors tidigare liv?
Hur går man till väga då?
Hypnos.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Googla på Medium och se om det finns någon i er närhet. Annars kan en del medium ta det per telefon.
Lycka till
Regressionsterapi är bättre än medium, tycker jag, för då sitter man själv "vid ratten". Eftersom minnena ligger i cellerna så är man själv rakaste vägen till sina egna minnen.
Okej, Han är bara 9 år och min mamma vill inte riktigt att han ska behöva få veta om sina tidigare än utan han kan få välja det själv när han blir äldre. Däremot skulle hon själv vilja veta vad som har hänt i hans tidigare liv så hon kan hjälp honom att hantera vissa saker som han har otroligt svårt/jobbigt med nu.
Din mamma skulle kunna göra en regression, chansen finns att de levt tillsammans tidigare (och även du förstås) eftersom man ofta reinkarnerar i grupp. Även om problemet kanske inte finns emellan din bror och din mamma så kan hon ha sett vad som startat det ändå. Eller så väljer din mamma att gå till ett medium och framställer frågan på samma sätt.
Okej då ska jag framföra det till henne, Tack för hjälpen :)
Mycket möjligt det kan kännas intressant för äldre personer men betänk att det är ett barn. Det nämndes 9år.
#7 Det är därför jag rekommenderar mamman att gå till ett medium, eftersom hon undrar hur hon ska hjälpa sin son.
#8 Får man inte skriva här pga ensamrätt på trådarna ?
Brukar inte forum vara till för medlemmarna som kommer & besöker ?
Med den tonen så låter det nästan som ni inte tycker det är önskvärt att ha medlemmar här längre på iFokus.
Jag uppfattade ditt inlägg som att du trodde att vi tyckte att nioåringen skulle gå till ett medium, och ville förtydliga att så inte var fallet.
Tycker det blir lite klurigt när det gäller barn. Generellt tycker jag bara att man jobbar med andar i samband med ett barn om barnet själv upplever besvär. Annars bör man i min mening vänta iaf till barnet är sådär 15 år gammal. Det får aldrig, igen i min mening och utifrån den kunskap jag fått, vara för att den vuxne vill som man jobbar med barnets andekontakter. Spelar ingen roll om man går genom ett medium eller barnet själv gör t ex en regression. Ett barn som berättar om upplevelser behöver bekräftelse men man ska inte grotta ner sig i det och göra det större än det är.
Gör man som vuxen en egen regression och möter sina barn där i tidigare skepnad så vet man ju men jag tycker inte detta nödvändigtvis är information som ett växande barn bör få.
Barn besitter mer egen kraft än vi tror, många gånger, och om vi tar deras eget initiativ ifrån dem genom att bestämma att de ska ta reda på sitt tidigare liv så finns risken att vi stör deras cirklar.
Detta var lite vad jag tycker, detta kan inte understrykas nog. Alla handlar som de vill. Jag har själv vuxit upp som ett otroligt mottagligt barn som inte fick någon mänsklig inblandning i min andliga utveckling och detta ser jag idag som en otrolig gåva.