Affirmationer
Vad är en affirmation? Och vad kan jag använda den till?
What we think, We become
Hej, Det finns långa och korta förklaringar på det och jag skulle kunna beskriva det med "visualisera hur du vill att saker ska bli". Säg att du vill in på en utbildning du sökt. Att affirmera i det sammanhanget innebär att du "ser" dig detta framför dig. Hur du får ett ja till antagning, att du sitter i skolan, köper böcker till kursen osv. Du "drar" det till dig. Som att hoppas och tro på något kan man också säga. Att vara positiv och som sagt, känna att man redan är där. Saker i livet har ju en mening också. Bara för att man själv tror att "det här är det rätta" kan det finnas andra (bättre) planer som väntar. Men jag gör ofta så, om inte annat för att tänka positivt. Vill jag något så tror jag på det och ser mig redan i mål. En målmedvetenhet kanske man kan säga/likna det med också. Så tänker jag :)
Sajtvärd på Övernaturligt
Okej tack fjäril. Så att affirmera är som att visualisera det man vill åstadkomma som om det redan hänt?
Kram
What we think, We become
#2 Ungefär. Inte som om det har hänt (kanske) utan mer som att man tror på det och inte tänker (som man gärna gör) "nej det löser sig aldrig" och så vidare. Utan tänka och tro positivt istället. Ibland blir det inte som man vill/önskar men jag tror att det "hjälper" att vara positiv i sitt tänkande - och som sagt, ibland väntar annat som kanske är "bättre" för oss än det vi tror. Det är svårt det där eftersom det råder mycket orättvisa världen över, men just "begreppet" affirmera (eller manifestera) kan man nog förklara så här.
Sajtvärd på Övernaturligt