Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 7564 ggr
[MargaretaA]
0

UKU

I natt hade jag en UKU igen. Jag tror det är fjärde gången nu. Jag delar det med er, då jag vet att många är intresserade Glad

Det var lite nytt för jag startade resan från en dröm. Jag drömde alltså att jag låg i en främmande säng i ett främmande hus och försökte somna.

Plötsligt så blev jag liksom bara urvriden och uppdragen mot taket. jag blev lite överraskad för det kom så pötsligt och oförberett.

Den här gången tänkte jag att jag borde göra något rationellt bara för att kunna berätta om det sedan för er andra. Skratta inte men jag kom på att jag skulle räkna mina fingrar. jag höll fram "händerna" framför ansiktet och såg konturerna av dem som en grå skugga. Sedan räknade jag på fingarna. 12345 och 12345. Det var fem på båda Glad

Vid det laget hade jag passerat genom taket och såg upp mot stjärnhimlen. Jag noterade att jag befann mig ovanför det hus där min mormor och morfar bott i Lappland. Nu bor min moster med man där.

Jag tänkte att jag inte hade lust att gå in för dom skulle givetvis ligga och sova. det kändes inte rätt att sväva runt osynlig i deras hem. Sedan tänkte jag att det måste vara roligare med UKU på dagen när folk är vakna och det finns mera att observera.

Sedan kom jag på den berömda silversträngen som vi sägs vara förbundna med. Den har jag aldrig sett förut. jag tittade ner och där såg jag den. Den var mycket vacker och anblicken av den gjorde mig lite rörd. Jag vet inte varför.

Vid detta laget hade jag sjunkit ner nästan till marknivå. Det är besvärligt att hålla sig flygande när man måste tänka på att göra det. Glömmer man uppmärksamheten på vart man är, så dalar man bara som en tom ballong.

Jag bestämde att det fick vara nog och tänkte på min kropp. I nästa sekund öppnade jag ögonen och var tillbaka bredvid gubben.

Jag kände tydligt rent fysiskt att något hänt. Kroppen var som sockerdricka och det fanns ett sug i öronen. Det kändes som jag inte vart riktigt fast förankrad i min kropp direkt utan halkade runt lite som en banan i för stort banaskal. Jag vågade inte somna på en gång då jag inte ville ut på en ny resa igen direkt. Det kändes som att det fanns risk för det.

Anna-Helga
0

Men så härligt Maggan! Cool WOW!

himlen
0

Hej!

uku vad jag fösrtår utanför kroppen är inget ovanlig kallas även att exkarnera då astrakroppen lämnar kroppen, många jag känner har upplevt detta även jag själv / Himlen

Nellydin
0

man får va med om mycket spännande när man drömmer. jag drömmde att jag var fast i ett spökhus inatt.

Glad

/nelly

[Mastre]
0

#0  Härligt! Jag längtar efter att uppleva en sådan (och komma ihåg den efteråt). Lustig synkronisering med ditt inlägg:jag har just idag fått hem en beställd bok som heter "Astral dynamics - The complete book of out-of-body experiences" av Robert Bruce.

För övrigt drömde jag om varulvar i natt och nu ser jag reklam för varulvsspel på iFokus. Upplever väldigt många synkroniseringar den här veckan, vad det nu beror på.

himlen
0

Hej!

När människan sover lämnar astralkropp den fysiska kroppen endast fysisk kropp och eterkropp ligger kvar i sängen / Himlen

[MargaretaA]
0

Det är jättebra att läsa på i ämnet. Om man vet mer blir man mindre skrämd av vad som händer. Många kan uppleva det som otäckt i början. Fast för min del var det länge sedan jag läste böckerna och gav upp de medvetna försöken till UKU… och så bara kommer det nu plötsligt - fyra på kort tid. Man ska tydligen aldrig ge upp Flört

himlen
0

Hej!

Man ska vara försiktig när man är i uku läge är man inte skolad kan det bli jobbigt / Himlen

Nellydin
0

# 7

är väl inte mer farligt än vanliga drömmar? Glad

/nelly

[MargaretaA]
0

hurdå jobbigt?

himlen
0

Hej!

Jag vill inte gå in i detalj men jag känner människor som varit med om det bla jag själv har man inte kontroll kan man tom bli psykiskt sjuk det finns dom som blivit det, men är det inte så att uku betyder utanför kroppen upplevelser? jag säger inte detta för och vara otrevlig utan bara för att man ska tänka på vad man gör / Himlen

[MargaretaA]
1

Sicket svammel. Du vet som vanligt ingenting Himlen. har du inget vettigt att komma med behöver du inte yttra dig alls.

Jane-Lyzell
0

Härlig berättelse Margareta , tack!Skrattande

Spontana Uku ingen fara skulle jag vilja säga himlen men om man framanar dem, medvetet, när man inte är mogen - är en annan sak och kan upplevas skrämande - har man då ett svagt psyke kan ju det ena ge det andra!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
1

Tack Jane givetvis är det så. Jag har förvisso aldrig hört talas om att någon blivit psykiskt sjuk av UKU, men kanske kan det trigga igång något hos extremt känsliga personer…

Men då ska man nog inte titta på skräckfilmer eller åka Spöktåget på Grönan heller. Obestämd

himlen
0

Hej!

Har inget som helst med svammel och göra men som vanligt är du lika otrevlig / Himlen

[Mastre]
0

Jag har aldrig hört att det kan bli farligt med en UKU. Däremot kanske man kan få en och annan överaskning. William Buhlman beskriver i "Adventures beyond the body":

"I fall asleep without doing any techniques but awaken at 1:00 in the vibrational stage. I quickly sit up within my physical body and look around. I'm startled by the sight of a man next to my bed looking through my journal. He sees me sitting up and jumps back. I am extremely angered by his presence and yell at him, 'Who are you?'

[---]In retrospect, I probably scared him more than he scared me. After some thought, I have concluded that he was probably one of the millions of inhabitants living within the first inner energy dimension. It's possible that my out-of-body experiences made him curious about what I was writing and he was simply checking it out."

Jag tror även han stötte på en avliden släkting en natt när han var "ute". Vi kan alltså se saker, inklusive personer, vi normalt inte ser när vi är i UKU-läge.

TerryGilliam
0

# 10

Så när himlen uttalar sig om något är det svamel? Men dina egna utsagor om dina "resor" är inte svamel?

Glad

Varför ska man acceptera vad du säger men förkasta vad himlen säger? Varför har du rätt och hon fel?

(Och svara nu på frågan istället för att sätta igång med någon pajkastning.)

[MargaretaA]
0

ja man ska även kunna möta hjälpare/guider och avlidna närstående. Men det verkar vara överkurs. Flört

Jag har delat med mig av en upplevelse. Ingen behöver acceptera den som inte vill.

Himlen påstår sig veta något "som hon inte vill gå in på i detalj". jag tycker att säger man A får man säga B eller så kan man hålla näbben.

Bra att Jane kunde förklara det i stället.

[mia-38]
0

Jag tycker INTE att vi ska kalla någons upplevelser för svammel. Vill man inte berätta vad man vart med om så behöver man inte.

himlen
0

Hej!

Och jag tycker att god ton från en som är 50 skulle passa bra, du har lämnat tonåren maggan uppför dig som en kvinna i medleåldern och inte en tonårsjänta / Himlen PS Jane du har pm PS intressant resa du gjorde??!! maggan alltså

[MargaretaA]
0

Okej mia-38 Himlen har varnat oss.

ta bort den här tråden. Jag vill inte orsaka att någon blir psykiskt sjuk som försöker göra samma som jag.

[mia-38]
0

Maggan…

Vi behöver inte vara så drastiska med att ta bort tråden.
Jag tycker det är spännande det du skriver om. Och jag tycker även att himlen skriver en del spännande saker med.

Tror inte nån blir psykiskt sjuk av att läsa denna tråden.

Kram

[MargaretaA]
0

okej men då är det på ditt ansvar då OskyldigFlört

[mia-38]
1

#22 Va? Vilket är mitt ansvar? hahahahFlört

[mia-38]
0

ahaa..nuuuu fattar jag Maggan vad du menade..hahahah…Min panna är väldans trög i kväll..heheheh

Juttan
0

#0 Varför kallar du en helt vanlig dröm för UKU?

I så fall är varje dröm en UKU.

himlen
0

Hej!

Maggan nu ska jag förklara för dig jag kanske har uttryckt mig otydligt, för det första så tycker jag att det du upplevt verkar spännande du får gärna skriva mer jag läser mer än gärna, vad jag vill komma till är att det finns folk som INTE klarat av det du upplevt och fått psykisk ohälsa klart att ingen som läser det du skriver blir sjuk jag kanske uttryckte mig otydigt madam får gärna fortsätta och skriva mer jag tycker från min sida att det du skriva var intressant du är nog andligt stark som kan uppleva detta, jag har själv lämnat min kropp och det har varit jobbigt och nu under våren är exkarnationsupplevelser mycklet starka i alla fall för mig, forstätt du och skriv jag läser mer än gärna / Himlen

Juttan
0

#26 "…nu under våren är exkarnationsupplevelser mycklet starka…"

Är du alltså redan död då?

Som "författare" borde du dessutom använda bl.a. skiljetecknet . (punkt) mer frekvent.

himlen
0

Hej!

Exkanrera kan alla under våren.Men klart är det individuellt i vilken utsträckning det sker. / Himlen

Marina2
0

Hej Maggan!  Stort tack för att du delar med dig! Mycket intressant.

[MargaretaA]
0

UKU finns beskrivet både i litteratur och på nätet. Det är inte alls samma sak som en vanlig dröm.

Tack för din förklaring Himlen. Jag ber om ursäkt för att jag sa att du svamlade. Nu när du har förklarat så förstår jag bättre vad du menar.

himlen
0

Hej!

Det är bra maggan jag förlåter dig, berätta gärna mer jag tycker personligen att det är mycket intressant, hur ofta har du haft dessa resor, jag var en gång med min man utanför Willys  och helt plötsligt var jag flera meter framför kroppen jag gick åt sidan och kom in i mig själv sen, när du upplever detta, sker det utan att du gör någon påverkan eller händer det helt appropå / Himlen

TerryGilliam
0

# 30

Vilken är skillnaden? Och hur ser man en skillnad mellan vad du beskriver som UKU och en lucid dröm?

[MargaretaA]
0

Fyra medvetna resor. De tre första inom loppet av samma vecka tidigare i vinter och så nu den här. De tre första hände tidigt på morgon när jag vaknat men legat kvar för att somna om.

Första gången så var det brus och vibrationer i kroppen som skvallrade att något var på gång. Jag hade läst på och visste att det var så en UKU kunde börja.

Med en stark viljeansträngning lyckades jag komma ut ur kroppen som en kork ur en flaska. Jag blev jätteförvånad. Helt plötsligt så låg jag med huvet vid fötterna. Sedan försökte jag ta mig ut ur huset men det gick inte så bra. Det är svårt att gå när man inte har några ben. Jag har fortfarande efter fyra resor svårt att koncentrera mig på annat än att antingen hålla mig i luften eller inte sjunka genom golvet. Förvånad Det blir inte så mycket annat gjort. Tyvärr för tjusningen med att segla i och runt hus har avtagit. Jag har nog en del kvar att lära mig Obestämd

Som jag uppfattar det så är en lucid dröm som vilken dröm som helst, fast man är medveten om att man drömmer. Jag har varit med om det också. Det är som att titta på film och veta att det är en film - men man kan fortfarande inte påverka händelseförloppet med sin egen vilja som man gör i en UKU.

Man skulle kunna säga att i en dröm är man passagerare i en drömvärld, men i en UKU sitter man "bakom ratten" i en värld som ser ut som den vanliga världen.

himlen
0

Hej!

Mycket spännande maggan verkligen, kan du tipsa mig om var man kan läsa om uku, jag är mcyket nyfiken? / Himlen

[MargaretaA]
0

jag skulle tro att Vattumannen har det mesta på svenska och säkert mycket på engelska också. Vill du inte köpa böcker är det bara googla på nätet Glad

himlen
0

Hej!

Maggan jag gick in på vattumannes hemsida är det någon speciell typ av bok jag ska kolla efter? / Himlen

[MargaretaA]
0

UKU var fel ord att söka på.

Astralresor gav bättre napp. Fast det finns de som säger att det inte är samma sak. Personligen krånglar jag inte till det så mycket.

himlen
0

Hej!

Tack maggan för dina tips jag hittde en del på svenska som jag ska köpa, mycket intressant / Himlen PS Har en vän osm jobbar på Vattumannen

Juttan
0

#30 Du drömde en helt vanlig dröm.

Att du tyckte att du var medveten i drömmen, var just en del av drömmen.

himlen
0

Hej!

Juttan det maggan varit med om är helt realt och verkligt / Himlen

[MargaretaA]
0

Tack Juttan, då vet vi vad du tror Glad

chik
0

UKU..Vad häftigt…Fast det där skulle inte jag villa vara med om..No Kontroll känns det som….

Kan bara Hålla med Himlen!!!Kan vara farliga saker det som vi inte vet.Har en bekants, bekant som ligger på Psykett.Så när han hörde att jag höll på med detta så blev han Väldigt orolig.Sen har jag en kompis som har lagt av.Lätt o hamna i mörkrett.Men detta förusätter jag att vi vet o är vuxna nog o bestämma själva.Så låsa tråden är väl till att ta i.

Men det är intressant o läsa om..

Du har inte tänkt på o göra någon test?+

Så som att du beskriver exakt för vederbörande vad som har legat …….

Jag o en Med här håller på o göra lite tester..Personer förflyttar sig till mig så som du.

o jag vet inte när.

När jag känner något så kålllar jag klockan.så ser vi om det stämmer..

jag är mycket för att få saker bekräftade….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Jo vi håller på med en del farliga grejer verkar det som Chik… vad var det du gjorde igen? Du besöker väl begravningsplatser på nätterna… det skulle aldrig jag våga Tungan ute

Göra test? snälla du jag har inte lärt mig att ta mig fram än. Jag cyklar bättre IRL, vilket var länge sedan jag fixade med min taskiga balans.

Vi får återkomma med bevisen Flört

Nellydin
0

men herregud, varfö ska folk hålla på att säga att det är farligt för? vad är det för farligt med att ge sig ut på en inre resa?

precis lika "farligt" som att dagdrömma och filosofera lite.

Rynkar på näsan

grrrr

/nelly

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är inte farligt att ge sig ut på inre resor. Men när man står i början av den utvecklingen så kan man få en del läskiga syner under Sömnparalys.

"Fulingen" brukar kallas "väktaren på tröskeln" och är egentligen bara vår egen rädsla som vi måste möta för att våga ta steget. Jag har redan haft mitt möte med väktaren och det var verkligen skitläskigt.

kolla filmen så får du en idé om hur det kan vara men strunta i det larviga blodet i början Skrattande

himlen
0

Hej!

Väktaren på tröskeln känner man till / Himlen

[Mastre]
0

Har just puttat upp artikeln "Förlamande tillstånd" som handlar om Sömnparalys. Rekommenderas!

[MargaretaA]
0

Du får gärna dela med dig himlen.

tack för det!

Glad

Longu
0

hej! brukar köra obe direkt när jag vaknar men vill köra obe innan jag somnar nån som har bra tips hur man gör?   obe = out of body exprenice eng titel istället för uku :p

Krissegy
0

hej. har tyvärr aldrig lyckats med uku. för är rädd om jag ska vara ärlig. Det är ju lixom nytt o sådär, men vad händer,. ooch jag vill göra en medveten inte i dröm.

Kram

What we think, We become

[MikeW]
1

#49 varför gjorde du inte en egen tråd? :P
(obe låter bättre enligt mig :D)

Några tips innan du går och lägger dig. Hmm.. Meditera före kan hjälpa. Och försök göra så att din kropp verkligen vill sova, för så att den skriker efter sömn, då kommer din kropp så fort den får chansen somna.

Kanske spring ute, långt. Gör din kropp trött helt enkelt :P
Ett annat bra sätt (kanske låter lite konstigt fast det funkar)
Ligg på golvet kanske 20 minuter före du lägger dig i sängen.

Då kommer kroppen vara så obekväm och när du lägger dig i sängen och blir väldigt bekväm då kommer din kropp ta chansen att somna.

Kom ihåg, google är din vän! Du kan hitta över tusentals tips på google ;)

Fast alla personer är olika, hitta det sättet du tycker är bäst för dig.