Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 492 ggr
Snöstorm
1

Spöke som förvinner

Jag är säker på att det spökar här, har sett spöket. I början när vi bodde här kunde jag inte sova på nätterna för alla steg och knackanden. Men sen blev det lungnare. En dag när jag tittar in i fönstret ser jag en kille som sitter vid bordet. Han är jätteglad och vinkar glatt till mig. Trodde det var en kompis till mina barn jag aldrig träffat, min son satt också vid bordet. När jag kom in var han ensam.

Sen har det varit lugt. Får nån gång känslan av att jag inte är ensam men annars är allt lugnt, nätterna är tysta.

Vad betyder det?

Det konstiga är att jag är LIVRÄDD för spöken, har alltid varit det, men de gångerna detta spöke visat sig har jag inte alls varit rädd, utan kännt mer "jaså"

Jag får känslan av att det är en ung kille som vill mig väl.

daga
0

Troligtvis en ung ande som söker kontakt. Ofta är det någon anhörig eller vän som är på andra sidan, men det behöver inte vara så. Barn och unga människor är öppnare för andevärlden så kanske är det din son som drar till sig den unge anden. Kolla om det finns någon ung pojke som finns på andra sidan i er närhet. Ni behöver inte vara rädda den som vill ha kontakt har goda avsikter. Fråga nästa gång varför han kommit till er.

yamher
0

eller så kanske de har flyttat på sig/dragit sig tillbaka

Alis volat propriis Oskyldig

Snöstorm
0

Det gör verkligen inget att spöket har försvunnit, var bara nyfiken.

Hur vanligt är det att i fullt dagsljus se så tydligt som jag gjorde? Hade jag haft mer koll så hade jag tittat mer nogrant men nu trodde jag bara att det var en komipis så jag tänkte bara "vilken kompis är det" och " vad glad han är"

yamher
0

egentligen inte speciellt konstigt att du ser på dagen. Det är inget som hindrar att det är ljust. Det som får dem på andra sidan att manifestera sig handlar om tillgång till energi. Alla våra känslor blir som energi för dem. Ju starkare känslor desta starkare manifestation. Eftersom vi har inbyggt oftast att reagera med rädsla när det spökar så förstärks spökandet. Och när det är mörkt så reagerar vi lite annorlunda i regel än när det är ljust. Mer spökande ger starkare rädsla osv i en negativ spiral, mer eller mindre. Det är ofta så skeptiker eller dem som vägrar att inte tror på det, bortförklarar deras s.k. upplevelser och därmed sällan ger någon starkare manifestering.

Så även om det är en vän eller anhörig till er, som vill ge sig till känna och du reagerar med rädsla och så förstärks deras försök. Den anhörig som i så fall besöker dig (om det skulle vara det) gör det inte för att skrämma dig, men ändå tackvare reaktionen så förstärks det och det upplevs som att det blir mer. Det är därför många rekommenderar (omedvetet kanske?) att inte bry sig om spökandet och inte ge dem mer energi.

Alis volat propriis Oskyldig