morfar
En sommar för drygt över ett år sen låg jag riktigt illa ute, jag var vilse i en skog en sommarnatt i juni och kunde "inte hitta vägen " ut ur den. Till slut vandrade jag i vad som kändes som en oändlighet och fick ologiska känslor. Jag lyckades ta mig ut och går på en väg sent på natten. Jag var övertrött och kände mig utmattad som om jag ska däcka när som helst och tvingar mig hålla mig vaken. Jag kommer gåendes mot närmaste busshållplats när plötsligt en figur blixtsnabbt visar sig. Jag känner igen honom, det är min bortgångne morfar. Jag begrep inte riktigt. Han närmade sig som en kamera shot, svårt att förklara. Hans gestalt blinkade och försvann för att åter visa sig närmare. Det mest intressanta av allt är att då hittade jag busshållplatsen. Han försvann sen så snabbt att jag hann inte uppfatta det. Idag undrar jag än om det var en dröm eller att han visade sig för att komma till undsättning. Var det min morfar som visade sig och varför? Det kändes så verkligt. Vad tror ni?
Åh, jag ryser! Rysningen är min vanliga bekräftelse på när något "stämmer". Där fick du verkligen hjälp, så fint
Han ledde dig säkert så du hittade hållplatsen.
Ja, det kändes också underbart att känna och veta att han finns där för mig. Han räddade kanske t.om. mitt liv. Efter det förändrades min syn på det andliga radikalt. Jag kände hans närvaro ständigt då och då tills den natten han visade sig. Jag hade ett djupt band till honom. Hur menar du med rysning? Nyfiken hur du upplever bekräftelsen? Tackar varmt.
Min första känsla oxå, att det var din morfar som ville visa dig vägen, och framförallt hålla dig vaken och upprätt. Vad härligt. Han är säkert en skyddsängel som är med dig. 
#2 Rysningen kan komma när jag till exempel lägger tarot och just har sagt något till klienten, eller om jag fått kontakt med någon på andra sidan, eller som häromkvällen när en av mina guider visade sig väldigt tydligt. Det är som att vartenda hårstrå på hela kroppen ställer sig rakt ut, och så pirrar det från topp till tå, det är inte obehagligt längre sen jag förstod vad det handlade om. Med guiden nu senast kändes det riktigt ordentligt, två starka rysningar på raken. Jag får inte såna rysningar annars i vardagen utan bara just vid andligt arbete. Känslan talar om för mig att jag är på rätt spår med det jag känner och säger, att det stämmer. Som en guldstjärna i boken, det går inte att missa 
Det låter helt fantastiskt och fascinerande Amandla! Väldigt skönt, att känna att mina känslor stämde. Än idag känner jag hans närvaro då och då, just för att hans kärlek till mig som hans barnbarn var oändlig och är. Den är totalt villkorslös. Nettipletti, intressant att du får samma känsla. Det känns skönt och stort tack verkligen! :)
Nu kom jag på en fundering. Bortgångna nära släktingar är väl rätt sällan skyddsänglar?
Om den bortgångne släktingen uppnår den statusen. Varför?
_Intressant om ni vet. _