Jagad av en man
Hej Hej.
Idag var jag med om något otroligt otäkt. Det är väl lite mitt fel också för att jag inte lyssnade på min itution samt vanligt vett. Jag gick och handlade vid 22tiden, och på vägen hem så ser jag en man komma mot mig på vägen framför mig och jag känner att jag borde vika undan för han ser mysko ut och han går underligt och kollar rakt på mig, så jag väjar undan och hamnar på parkeringen. Jag tänker inte mer på det, men känner att jag ska kolla bakot så jag gör det och då ser jag att dena manen SPRINGER mot mig. Och jag blir så chokad att jag börjar springa, men reaktionen blir att jag släper min mp3 spelar och bara rusar iväg. Det konstiga är att jag borde inte vara så lätt på föterna som jag var, det var is överalt. Nu är jag rädd att dena man vet vart jag bor och att han numera vet vem jag är. Så nu får jag se till att han en annan jaka när jag går ut. Känner mig rädd och äklad, tän om han kommer att sitta och vänta utanför min port och hoppa på mig.
Jag har varit med om liknande saker förut, och jag kan inte riktigt förstå varför jag är en av dom som råkar ut för det. Jag är inte ens kvinligt kläd. Mer som en tomboy. Jag sminkar mig inte, jag är inte så noga med mitt utseände. Så det är ingenting som borde säga, hej kom och våldta mig. Eller jag är ett offer slå mig, eller så pass snygg att folk vill stå och runka utanför mitt fönster. Det känns bara så konstigt och jag förstår inte deta över huvud taget. Varför är jag med om dessa saker? Det är som att det är meningen att man inte ska vara lungn i sinnet. För så fort man blir det så händer det någonting som ändrar så att det inte blir det…
Hällsningar akumas7
Hej akumas! Vilken otäck upplevelse….
Det är absolut vidrigt att du eller någon ska råka ut för de där händelserna! Allt du gjorde var att gå och handla…
Tänk inte att du gjorde/gör fel, att det var ditt fel eller att du var fel klädd! Du gjorde inget fel!
Självklart ska man kunna vara lugn i sinnet, det är då min övertygelse. ;-) Men så finns det sjuka människor, tyvärr, och att man kan vara på fel plats vid fel tillfälle.
Hoppas du kan skaka av dig upplevelsen och vara lugn till sinnes, och våga gå ut.
Stor kram till dig!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Stackars dig, förstår ifall det känts svårt & sova.
Har du varit i kontakt med Polisen om händelsen?
Om det nu inträffar att någon annan skulle råka ut för samma person så är det alltid vettigt om flera kan hjälpas åt och styrka signalement och vad det är som händer. Så de enda raka och bästa rådet i ett sånt här läge, uppsök eller ring till Polisen på din ort så händelsen blir registrerad.
Hoppas du fått lite sömn så det känns lättare för dig 
Jag håller med ovanstående, det var verkligen inte ditt fel och ring polisen. Tänk på att du kan hjälpa någon annan, så kanske det känns lättare att ta det steget.
Inte roligt alls.
Du borde absolut prata med polisen, det kan ge dig lite ro samtidigt som det kan bespara någon annan en obehaglig upplevelse.
Tror du verkligen att han orkade följa dig ända hem? Skulle tro att sådana arslen inte orkar anstränga sig några längre sträckor… Kraften och "modet" sinar alldeles för fort när de märker att det kanke inte går, tror jag… Men det där är saker som polisen har lite bättre koll på än jag.
säger som det andra , hoppas du konaktade polis .
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_