Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4265 ggr
aadlihtam
0

Drömmar

Mardrömmar, vanligadrömmar, konstiga, invecklade, obehagliga drömmar

Jag minns allt, detaljer allt när jag vaknar..

finns det någon mening med detta?

borde jag anteckna?

:)

SvenVonH
0

Ja anteckna kan du göra. Man kan tyda mycket genom drömmar eftersom drömmar är på så sätt hjärnan bearbetar tankar du själv har. Ju mer du minns ju mer kan du få veta.

Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.

aadlihtam
1

Spännande, då ska jag börja anteckan drömmarna.

Kan jag posta några här då och få hjälp då med tydning? :)

SvenVonH
0

Ja det tror jag verkligen. :) och ja de tycker jag. Funderar på att göra det samma själv.

aadlihtam
0

Då tycker jag vi båda ska göra det, det kanske är meningen! :D

SvenVonH
0

Hehe man vet aldrig. Hade två jätteskumma drömmar i natt. Eller ja en i morse och en under natten. Minns dom inte så skarpt nu. Men en va på kryssning med alla jag någonsin träffat kändes det som. Och den andra handla om städning och att andra klanta sig så att vi inte fick lunch. Istället fick vi tårta och kakor men jag vart jätte arg för jag ville verkligen ha en riktigt lunch.

daga
1

Lyckliga du som minns dina drömmar det är inte alla som gör. När vi sover är vi öppna för andevärlden och vi får budskap och bilder som är viktiga för oss i vårt vakna liv. Skriv ner det du drömmer om det blir spännande att sammanställa så småningom.

aadlihtam
0

SvenVonH , hahah du kanske va hungrig när du vaknade också? haha

daga, ja det ska bli intressant. är dock lite skräckförtjusning för typ som inatt drömde jag mycket om mord, blod, förvirring, skärck, skärmd, vilsen…. och det är sånt man vill glömma . men jag ska skriva ner allt och se!

Ofta vad jag har förstått så kan en dröm som verkar hemskt vara någo annat när man tyder det!

:)

SvenVonH
0

Hehehe riktigt hungrig va jag. :) Jag har drömt om att jag slår ihjäl folk och det har visat sig betyda ett avslut med relationen med den här personen eller att vi ska lösa en konflikt med varandra och bli bästa vänner igen. Det är mer detaljerna som avslöjar än själva helheten. Men jo negativa drömmar brukar vara positiva. Kom ihåg drömmar är ingenting du kan styra över så länge du inte kommer på att det är en dröm, men då är det oftast då du vaknar. En vän tipsa mig om en sak. Så fort jag kommer på att det är en dröm så skulle jag ta en skutt och flyga. Och det funkar. Jätte roligt och häftigt. Men man ska inte försöka styra drömmar ofta. Då rekommenderar jag att du vaknar hellre.

Knorran
0

jag brukar drömma hela tiden, helt sjukt.. men jag är så dålig på att tolka mina drömmar så jag fattar aldrig något av dem förns det händer i verkliga livet. Det tråkiga är att jag är för lät att skriva upp dom, borde verkligen göra det . Men det blir som aldrig av. hehe :-P lycka till med era nedskrivningar :-D

Fjäril
0

Hej, Ofta kommer man ihåg drömmen precis när man har vaknat och för att minnas den (med möjligeheten att "tyda" den senare) kan man skriva ner stödord eller hela drömmen om man vill så. Drömmar handlar ofta om vårt undermedvetna och personerna som medverkar symboliserar ofta oss själva, en sida vi saknar, inte tycker om och så vidare. Drömmer man ofta och mycket kan man lära sig att se ett mönster genom att tyda dem själv (eftersom ingen annan än vi själva har "svaret"). Det handlar också om vad känslan i drömmen säger, hur man mår, känner och reagerar på saker.

Sajtvärd på Övernaturligt

[kajmal@]
1

drömde i natt lite otäckt, vaknade till  och hörde en andlig röst   som sa

oooohhahaha    blev förvånad men inte rädd…det kändes alldeles vitt under näsan, som jag strök bort.

gich och lade mej sen igen och somnade om

aadlihtam
1

Vet Ni om det finns någon som man kan skriva sin dröm till och någon kan tyda den? För jag har lixom långa drömmar så jag vill inte skriva ut dom här då tar ju upp hela sidan.. haha

Magi-cat
0

#12 Kanske man har något bra tips på drömmar.ifokus?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[ellenhellstrom]
1

Om dina drömmar är skumma och intressanta så skriv ner dom. Jag har skrivit ner mina två läskigaste drömmar och det är intressant att läsa nu i efterhand, varför drömde jag så? tänker man. Och återkommer samma dröm flera gånger så kommer du lättare ihåg det när du skrivit ner det.

Jag har drömt så sjukt konstiga och läskiga drömmar i mina dar. Drömmer ibland om övernaturliga saker, att jag är vittne till ett helt brott, att jag sett allt. Jag drömmer långa drömmar med en lång historia som skrämmer mig när jag vaknar och tänker på de.

Sen kommer mina kompisar och säger: OMG jag drömde en så sjuukt konstig och läskig dröm inatt. Jag var på en fest, och så kom HAN din! Men han hade bara en sko på sig, och så ville han att vi skulle ha raveparty.

Nä men ni fattar.. ÅÅ vilken konstig dröm… Dom är inte så konstiga jämnfört med mina haha.

Någon annan som drömmer om sjukt konstiga och läskiga saker?

Knorran
0

#14 haha, jag känner igen det där, själv har man haft värsta monster drömmen och så kommer någon annan men nå skit XD bah det va så läskigt :P man bah aah, jätte läskigt :P

[ellenhellstrom]
0

#15 haha eller hur.. sjukt störigt ingen som förstår sig på mig då när jag säger att jag verkligen hade en SJUKT läskig dröm haha

aadlihtam
0

hahah, jag förstår va du menar.. det är verkligen standard för mej också. ingen ide att berätta mina drömmar för alla står på med haken i golvet och ba: är du lite knäpp? va fan äre för drömmar? ibland önskar jag att jag va dej när du sov så jag fick veta hur det känns att drömma så. Osv… haha så jag förstår!!