Någon som har tips på bra böcker..
Hej. Finns det någon som kan tipsa mig om bra böcker som Meditation,guider,vägledning mm. Jag har lånat lite på biblioteket som jag småbörjat läsa, bla. av Sylvia Browne.
Tacksam för tips

Titta på www.vattumannen.se
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för tipset,där fanns en hel del.. 
Tack Tara :)

Betty Shine och Rose-Mary Althea har skrivit flera bra böcker om sitt liv som medier och en hel del annat. Betty har betytt mycket för mig på den mediala vägen.
kram Rose
Du vet väl att det kommer en bokleverans till dig snart…Kram 
#5 tackar för tipset :)
#6 Vad spännande Carina, ser jag fram emot! Vi ses ju på Måndag, kram 
Ni som tycker om serien medium!! Så är ett tips Kyss dem inte farväl.Den är skriven av Allison Dubois,som serien är byggd på.Fick den av en väninna för ett tag sedan.Enkel och rak skriven.Annars är böckerna som rosmarin (författarna) mycket bra.
Kram//molly

Tack för tipset Molly, jag gillar TV-serien Medium så hennes bok vill jag läsa. Precis läst en bit i Lena Ranehags bok som jag också gillade. Minns inte titeln, har den på utlån just nu.
Rose

Här kommer en länk för Meditation eller självhypnos, kopierar in den från mitt forum och vet inte om den fungerar längre?
http://www.xs4all.nl/~ivaaa/damals
Kramar från Micke.
#8 Den måste jag läsa, tack för tipset molly :)
Detta inlägg skrev jag i februari så nu har jag hunnit läsa en hel del :) men det finns ju så många bra och intressanta böcker och dom ni skrivit om här har jag inte läst.
Tack micke/gabriel för tipset men jag kom inte in på den sidan du skrev, det står bara "sidan kan ej visas"..?

Författarinnan Iyanla Vanzant, självbiografi "gårdagens smärta", hur man kan vända ett trasigt liv till att hela sig själv. (hon använde sig av den goda wodon.
Hej miramis, ska gå in o kolla på din sida :)
Kram
#13 Tack för tipset :) Ja vi är nog många som har med oss mycket i "bagaget" som behöver rensas ut..
Jag bara måste rekommendera en bok själv här som heter "Budskap från andra sidan" Jag läste den för många år sen, kommer tyvärr inte ihåg vad författaren heter. Jag kunde knappt lägga ifrån mig den. Den handlar om en kvinnlig läkare från USA som reser till Australien, där träffar hon Aboriginfolket. Från början var det meningen att hon skulle vandra med dom i 2-3 veckor men det slutade med 3 månader! Den är bara såå underbar, jag kände efter att ha läst den att jag skulle själv vilja vara med om allt detta hon upplevde, vilken tankeställare! Och vart är vi på väg nånstans..

#15 Den har jag hemma och har läst den flera gånger. En bok som jag varmt rekommenderar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Författaren hetter Marlo Morgan.Håller med dig Kath.Det är en jättebra bok.Har den, och jag har säkert läst den minst två gånger.Hon har skrivet en till bok,också om aboriginer.Även den mycket bra,med inte lika bra som den första.Den fick mig att tänka till både en och två gånger.Om ni inte har läst den. Så läs den
Kram//molly
#16 Den hade jag också hemma en gång för länge sen..:) Jag är ju sån att läser jag nån "kanonbok" så vill jag att alla jag känner skall läsa den, så den gick ju runt och vart den hamnade i slutet har jag ingen aning om, här är den inte iaf :) Den boken (bla) är en sån som man kan läsa flera ggr om.
#17 Tack för det, skall köpa den också (plus den första :) Vill du berätta lite kortfattat om vad den handlar om? Blev lite nyfiken

Lynn Andrews tre böcker tycker jag är bra. Finns tyrärr inte ute i handeln längre men biblioteken har dem. Ibland hittar man två av dem på antikvariaten.
Joan Bradys "Gud på en HD" och "Himlen express" är precis lagom att ha med i hängmattan (inte att rekommendera här för det ösregnar)
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hernan Huarache Mamani "Kvinnosjälens kraft" är också klart läsvärd, en sann berättelse om kärlek o besvikelser, vardagligt slit och stora drömmar och hur Kantu hittar den fantastiska energi som hon har inom sig.

Vill även ge dig ett Boktips som just nu ligger på mitt forum, som heter The Secret. Den lyfter fram hur våra liv påverkas av vad vi tänker. Den är både utvecklande och lärorik då man känner att man vill förändra sitt liv och även utvecklas medialt. Bara ett tips !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Det var som sagt länge sedan jag läste boken,kommer tyvärr inte vad den hette.Handling var om ett barn som växte upp på barnhem.Man tog ju barn från deras föräldrar,för att "uppfostra" till det morderna samhället.Dom fick inte ha någon kontakt,med sitt folk/föräldrar.Barn växte upp utan kärlek och blev rotlösa.Många kommer att bli missbrukare.Aboriginer får de' sämsta jobben,kallades för lat och dumma.Ända fram 1967 (tror jag det var) ansåg man att dom inte tillhörde människor rasen!!!
Brott mot aboriginer,tog inte upp.Man kan ju tror att detta inte är sant!!
Författarina blev också anklagade av regeringen i Australien,att hitta på alltsammans.
Kram//molly

Det måste vara Budskap från evigheten du har i tankarna, mycket bra bok.
Tack för alla tipsen!
#21 Är det den som alla pratar om, den disskuterades väl på Oprah´s program..? Har det inte kommit en film också?
#22 Den lät intressant. Jag blir så illa berörd när olika folkslag blir så illa behandlade, som om dom inte är värda något.. Tänk vad DOM har att lära oss!!

#22 molly, det är en fiktiv historia, bägge böckerna.
# 24 KATH, du kanske tänker på Rabbit proof fence, som visades i svensk tv, för bara några veckor sedan, det var en biografi över författarinnans mor eller mormor, har jag för mig.
#25 Nej, den känner jag inte igen..