Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 1052 ggr
[akumas7]
0

kundalini

Hej Hej.

Jag kom över en sida om kundalini och blev lite orolig. Får alla det som mediterar och utövar yoga? Kommer jag få det om jag utveklas medialt? För det värkar som om man får hemska bivärkningar som skitsofrini och kan uppleva det som om man är besatt. Men jag tror kanske inte att det är så vanligt, men känner att det är bra att fråga :)

Hällsningar akumas7

Fjäril
0

Hej, Hur menar du med att man får "kundalini"? Det har jag aldrig hört talas om, som ett begrepp man får, utan snarare utövar?: http://overnaturligt.ifokus.se/articles/50576e5b88f4725532003637-kundalini-yoga?discussions-1 Vart läste du det? Jag har inget bra svar eftersom jag (som sagt) aldrig hört att man "får" det.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Navahowolf]
0

Kan det vara kundalini  resningen du menar,en del finner stort obehag och mitt tips är att innan man ger sig in i djupare kundalini övningar så som djup Meditation,djup yoga bör man vara väl jordad och insatt i hur energier fungerar.

Men att man skulle bli besatt eller schizofren där bottnar det enbart rädsla för dom upplevelser man kan ha och en kundaliniresning kan vara oerhört kraftfull och skrämmande om man inte har kännedom om den energi från andevärlden som genomströmmar oss.

Så mitt tips är att läsa på om just kundalin och resningen samt prata med nån riktigt kunnig om man har intresset att utöva den.

Har själv råkat ut för just kundaliniresning men har också en herrans massa års erfarenhet av andligt arbete så jag känner mig trygg när den sker men har man inte kunskap och är med om det kan det kännas skrämmande och väldigt obehagligt för det är enorma och kraftfulla energier vi har att göra med här.

Kunskap är A och O här och då förstår man också resningsprocessen och kan skala bort rädslan för den Glad

Fjäril
0

#2 Aha, det var så Ts menade, tur någon hänger med! :) Det finns nog lite information på nätet om det men jag säger som Navahowolf, om man "vet vad man gör" och är trygg/jordad, är det ingen fara. Jag har dock ingen egen erfarenhet och ska inte uttala mig, men jag har läst om det "begreppet".

Sajtvärd på Övernaturligt