Inbillar jag mig?
Jag har under en väldigt lång period känt att någon ''förföljer'' mig i huset. Eller iaktar mig.
Jag har mitt skrivbord så att när jag sitter vid datorn så är min rygg mot dörren. Det känns ofta som att någon står där och kollar på mig. Ibland kan denne person stå bredvid mig och liksom kolla vad jag gör för något.
Min lillebror känner samma sak. Hans dörr öppnas till och med ibland men det är bara när det är vi två hemma?
Det är egentligen inget problem. Kan kännas lite obehagligt när man ska gå till badrummet på natten och någon stänger igen dörren ordentligt när man inte gjort det själv.
Har pratat med mamma om det men hon säger ju att det inte finns ''spöken''. Fast än hon bott i en lägenhet där tavlor blivit flyttade och hennes katt följt något med blicken.
Jag vill veta vem det är… Om det ens är något, jag och min bror kanske bara inbillar oss.
Men om det nu är någon så tror jag att han är bra med hundar (det känns som en man om jag inte har helt fel). Vi har 3 hundar och när den ena var väldigt liten och precis kommit till oss så satt hon i min säng och kollade på ''någon''. Nu förtiden är hon väl mer skeptisk och kan ställa sig och skälla på ingenting. Har tänkt att det kunde vara ''spökåldern'' men tror inte det längre.
Somsagt jag är väldigt nyfiken på vad det här kan vara. Jag till och med säga saker rätt ut när jag får den här känslan. Saker som; Snälla gå och stör någon annan. Sätt dig :)
Jag säger ofta det ; Sätt dig :) . Vet itne varför men antar att när någon kommer in i mitt rum så blir det en reflex.
Någon som har en aning, ser något. Vad som helst? :)
Jag skulle vilja fråga dig såhär,vilken är den första känslan du får när närvaron dyker upp? Kommer det upp nån speciell person i ditt huvud när du får besöket då har du ditt svar där.Det man går på är det första som kommer till oss det är ofta så kommunikationen går till.
Så nästa gång bara slappna av och ta in det allra första intrycket du får,vi får ofta bilder men slår gärna ifrån oss och tror oss ha fel men det är tvärtom vi brukar ha rätt .Sen kan du bara låta informationen få flöda fritt utan att påverka med ditt egna tänk och du upprättar snart en kommunikation med anden som visar dig vem han/hon är