Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 891 ggr
Emmetem
3

Förmågor?

Jag hittade ingen mer passande tråd.. Så jag testar här!

Jag har ända sedan jag varit liten haft en förmåga att höra jättelångt!
Det är väldigt svårt att förklara, men jag ska försöka så gott jag kan..
När någon kör på en väg så hör jag det på jättelång avstånd.
Oavsett om det är på grus eller asfalt! På grus hör jag vibrationer, och på asfalt hör jag vinanden.
Det jag hör är inga ljud, det är mer bara vibrationer!
Samma sak att jag hör andetag på ofattbart långt avstånd.
Igår vad vi ute i skogen och gick på långpromenad. Vi hade aldrig varit där förut och hunden sprang lös. Helt plötsligt försvann hunden, och ingen av oss såg henne! Det var rätt så plan mark så vi såg jättelångt.
Min pojkväns mamma frågar då om någon av oss vet vart hunden är.
Jag hör klara andetag i form av vibrationer och kan på 2 sekunder efter att hon frågat peka åt ett håll. Och bara en halv minut senare kommer hunden springandes rätt mot oss från exakt det stället dit jag pekat!

Ända sedan jag var cirka 9 år så tog pappa alltid med mig på älgjakten när de inte hade hunddrev. För att jag hörde genast vibrationerna från dunsarna från älgens klövar mot marken och kunde direkt säga om älgen var påväg bort från oss eller mot oss.
Och jag måste tillägga att pappa har felfri hörsel - så det har inte med att pappa hör dåligt att göra.
Det här är inte det gamla vanliga att man känner igen ljudet av bilar på grusvägar bara för att man bor på landet, utan det här är till och med läskigt till och med för mig!

En annan förmåga är att jag kan känna på mig att någonting har hänt.
För bara några månader sedan hade jag och mamma varit på kören och vi åkte hem cirka halv 10 på kvällen och var båda glada och lyckliga. Precis halv 10 så blev mitt hjärta alldeles kallt. Jag kan inte förklara det bättre, det var som ett istäcke omgav hjärtat och jag rös i hela kroppen. Jag sa då till mamma: "Mamma.. Något har hänt!"
Mamma sa då åt mig att ingenting har hänt och att jag ska lugna ner mig.
Jag blev då alldeles andfådd och halvskrek att någon har visst hänt och att jag behöver en telefon genast. Jag ringde då runt till alla jag kände, ringde hem och frågade hur det var med djuren etc. Allt var bara bra hemma. Jag lugnade då ner mig men kunde inte släppa att något kändes helt fel.
Dagen efter fick jag svaret. En kille i min ålder bara 2 mil ifrån mig hade blivit mördad. Knivhuggen rakt mot hjärtat flera gånger.

Inatt vaknade jag halv 5 utan anledning. Det visade sig vara min pojkvän (som var 1,5 mil ifrån mig vid tillfället) vaknade halv 5 och mådde illa. Jag ringde honom då och det visade sig att vi vaknat vid samma tillfälle.

Detta är bara några få av de saker som hänt mig och jag tycker att det börjar bli ganska obehagligt.. Jag blir också väldigt påverkad vid fullmåne och kan inte sova, blir uppskrämd utan anledning och drömmer sanndrömmar om jag väl lyckas somna. Alltså sådana drömmar som sedan inträffar.

Någon som har liknande förmågor eller kan hjälpa mig att förstå mina egna?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

JonasDuregard
0

Det låter ganska enkelt att testa det där med hörseln. Om du utan att se den kan avgöra om en bil rör sig på ett orealistiskt avsånd så är det ju enkelt att testa genom att du upprepade gånger lyssnar och säger om den står still, sedan jämför man ditt resultat med slumpen och ser om det är avsevärt bättre.

Den andra förmågan du beskriver är svårare att bekräfta med ett test.

Anledningen till att jag föreslår ett test är att människor ofta felaktigt uppfattar att de har sådana här förmågor. Ta inte illa upp, jag misstror inte dig personligen - men vi är ju bara människor, och vi tar miste ibland. Att testa "empiriskt" är ett sätt att avgöra om det man känner på sig är rätt eller inte.

"Det jag hör är inga ljud, det är mer bara vibrationer!"

(ljud är vibrationer)

Fjäril
2

Hej,

Det låter som om du har en stark intuition och "känner på dig saker", just den händelsen när du och din mamma satt i bilen låter som en sådan.

Att du hör saker kan också handla om det, intuitionen. Den är en del av våra sinnen och vi kan uppfatta saker iform av bilder, känslor, dofter, syn, hörsel osv.

Kika runt i trådarna, kanske finner du mer svar på dina frågor.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kottschejk]
0

Härligt & höra om din berättelse Glad

Är själv ifrån landet och känner igen mig lite i vad du beskriver.

Håller med samtliga som redan tagit upp tänkvärda saker här i tråden. Dock skulle jag vilja tillföra att det kan ju också va som så att någon hjälper dig Flört

Har själv fört en del på tal om egna saker man varit med om och det här med hörsel och saker i anslutning till synen är ju sånt som inträffat vid några tillfällen. Du har kanske lätt för känna in på andra levande både människor & djur. Möjligt kanske mera framträdande bland kvinnor än hos män. Den här oftast naturliga benägenheten till vilja ta hand om barn och vårda, den är ju mer feminin än den manliga många gånger om man vill göra en jämförelse.

Önskar dig lycka till i din personliga utveckling och med din kvinnliga intuition!