Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2736 ggr
imke
0

Är det min guide jag känner?

Alltid när jag mediterar så känner jag först som lätta vind drag mot höger kind. Och sen tycker jag att det är lite småkallt på höger sida hela tiden under meditationen. Och det är alltid bara höger sida vart jag än sitter eller ligger och mediterar.
Och varje gång så tror jag såklart det kommer drag någonstans ifrån…. Men det är ju varje gång liksom.
Kan det vara min guide jag känner?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Kottschejk]
3

Hej imke Glad

Vi låter ju bra lika:) om man får säga vad man tycker, särskilt detta som beskrivs med vinddraget. Ungefär som svala virvelvindar.

Högra sidan brukar va mer framträdande än den vänstra men kan kännas som det sveper kring ben & knän och över ryggen också. Hos mig började det som mindre avkänningar men ändå väldigt intensiva under sensommaren & början av hösten. Möjligt det alltid funnits men som du är inne på lätt & blanda ihop med korsdrag och normala temperaturväxlingar man kan känna både inne som utomhus. Till en början vid Meditation och koncentrerat till chakrat i pannan. Något som fortsatt och numera behöver man inte ens koppla av på de sättet längre, utan kan komma bara sådär helt appropå om man sitter & tänker och funderar sig bort i olika sammanhang. Just det området fungerar väl till ganska stor del som en kunskapsinhämtare som hjälper till lite när man aktiverar sig i tankarna. Det kan kännas som myrkrypningar & laddningar, kittlar och blåser. Nu senast så har det börjat komma igång utmed hårbottnen och pirr & stickningar uppe på huvudet tillsammans med det andra.

Hjärtchakrat har ju också arbetat väldigt frekvent hos mig under en tid. Känns jämförbart men just vid bröstbenet, ungefär som ett tryck och som det vill expandera utåt ifrån bröstkorgen och växa i storlek. Känns påtagligt även nu när detta inlägg skrivs. Hänger som sagt ihop med vad man gör och vad man tänker på. Det är som det sammarbetar lite med auran också, allting hjälps liksom åt på olika sätt. Var föresten med om en sammandrabbning för ca 1 år sedan, en bidragande anledning till varför jag började intressera mig för skriverierna här på sajten som väckte intresset. Fick bl.a känna var någonstans utanför kroppen som vi har auran. Har väl skrivit ett kortare stycke som beskrev lite om vad de var som hände och hur detta kändes. Fanns inslag av ljud och en mängd andra förnimmelser som samspelade. Nu i efterhand så förstår jag att det var ett trevligt möte med det som vi jämför med andra sidan (stort) eller vår andliga sida. Finns sparat tror jag på Oförklarade fenomen i tråden om sädescirklar om någon vill läsa.

Finns lite upplevelser med knackningar och bankningar & lite annat som upplevts hemma nu innan Jul. Var bl.a p.g.a detta som jag lärde mig själv och lyckades utveckla en metod som mildrar den här typen av fenomen, lyckades väldigt bra med gott resultat och hållt sig stabilt och lugnt.

Även den biten har väl kommit på tal i diverse trådar den sista tiden och arbetar ju då med pendel. Kan bara tala för mig själv från egen erfarenhet oberoende ifrån vad andra upplevt när man använder den här typen av hjälpmedel.

Själv får jag en väldigt fin levande kontakt med min andliga sida och har lyckats kanalisera både anhöriga som vänner som inte längre finns som då kommit igenom till mig och som jag kunnat känna igen hur tydligt som helst. Allt det här vi pratar om som då finns, auran tillsammans med aktivitet på olika ställen runt omkring i kroppen eller utanför kroppen i form av förnimmelser med svala virvelvindar som kyla som upplevs.

Det fungerar då ungefär som en indikator för mig när jag arbetar med pendeln och kommunicerar så alltsammans samarbetar. Det blir precis som det här med kraften i intenciteten och gehöret i de hela som då ökar och minskar, nästan på samma sätt och väldigt likt detta med röstlägen tillsammans med inlevelsen som hela tiden ändras upp & ner om t.ex ett gäng personer snackar med varandra. Inte ovanligt jag får svar i en musiktakt i ena riktningen och med en helt annan taktgång när den sen går tillbaka på motsatt håll. Då spritter det av glädje och intresse i svaren.

Vi brukar ha bra kul ihop och den här Julen, den blev nog något av de mest ovanligaste slaget jag någonsin fått vara med om. Intensivträning skulle man kunna säga under ett par veckor. Fick kontakt med tre guider varav en satte igång och härja & busa. Så det här med respekten om man känner sig nyfiken på börja pendla, inte helt fel. Slutade med jag fick skippa allting vad guider heter och nu ligger samarbetet på den bakomliggande samlade kraften istället. Fungerar i stort på samma sätt likadant men samarbetet blir mer synkat mellan oss och mer genuint ärligt och samstämmigt med ens egen personlighet.

Det är vad jag kallar vid min Ande Glad

Har ju hänt man får en del överaskningar och saker dom gör ibland. Nu senast igår när jag låg och vilade och precis hade lagt mig så kom en kisse & la sig på min mage. Ganska stor i sin storlek, kunde känna tyngden och värmen ifrån den genom filten. Låg och klorade och kunde känna hur den spann och mådde gott som katter gör. Ruskade lite grann på huvet kunde man känna också men lite mer i slow motion och inte riktigt så fort som levande katter oftast gör. Med ordentlig tyngd. Häftig upplevelse och vi somnade gott båda två efter en stund.

Misstänkta materialiserade insekter har jag också varit med om och sett livs levande framför ögonen bl.a en spindel som inte var av denna världen inomhus, som kilade över en vägg och ner på en gammal byrå. Försökte ta den men gick inte, snabbare än den kvickaste fluga och vet än idag varken vart den tog vägen eller var den kom ifrån.

En stor fjäril dök upp på nästan samma sätt i december ifrån ingenstans och försvann sen lika spårlöst inomhus (en stor praktfjäril). Lika ny och oförstörd som den var skapad i precis samma ögonblick. Har den på film.

Det här med förstärkta synitryck och hörselintryck har jag också känt vid något tillfälle. Bra som skydd. Se mönster i allt möjligt har också blivit mer av på senare år och utvecklats stadigt.

Så lite medial förmåga finns hos mig har jag en känsla av men det är ingenting jag eftersträvar på nått sätt. Ser det mer som så att det är en del av en själv och den man är. Säkerligen fungerande väldigt likt i hur man tänker och känner och ser på både sig själv som på ens omgivning. Gillar själv testa & pröva nya alternativa vägar, lite okonventionell i mitt sätt & vara så dem här bitarna kommer liksom jämförbart i pereferin.

Går fint & kommunicera både via tankar som i normal samtalston, så kommer gensvaret sen så man kan känna att nu börjar de blåsa och vifta igen.

Ang. detta med högra sidan så finns en intressant del som synes, Trosbekännelsen när alla reser sig i bänkarna:

Om det nu är därför och varit återkommande hos människor från förr i tiden. Säkerligen inte första gången och finns kanske fler som skulle kunnat känna igen sig om dom bara hade kunnat berätta.

Man behöver då inte fantisera sålänge förrens man förstår att det handlar om en vänligt sinnad hjälpande kraft som man har vid sin sida Glad

[Kattuggla]
1

Kottschejk, vilken härlig beskrivning och upplevelse med katten och fjärilen! Det skulle vara kul att se. Har sjäv som liten bara sett små gulliga vättar och andar förstås.

Imke, vad jag kommer ihåg från 20-årsåldern kändes det också så där kallt och blåsigt ibland när andar/guiden var nära mig. Du har kommit en bit på väg!

Kram Kattuggla

Anaid
0

Jag upplever också ofta vinddrag eller att nån ömt stryker mej över kinden eller handen både när jag mediterar eller när jag bara sitter avslappnat och tar in livet. När jag är orolig eller nervös stryker min farmor mej varsamt över handen, ibland så fjäderlätt att jag knappt känner hennes beröring. Jag vet inte riktigt vem som står för dom här andra beröringarna/upplevelserna annat än att det känns skönt och att jag njuter av känslan som uppfyller mej. Ren kärlek och ett stort lugn och ljus, helt underbart! <3

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

imke
1

#1 Wow vilka grejer du gar varit med om :-) en mysig katt :-) Det här med att vinddraget ofta börjar vid kinden och sedan känns som det virvlar runt benen känner jag väl igen. Och även upp över armen ibland :-) även den pirrande känslan. Oftast har jag den med på höger sida och oftast i armen :-) skönt å höra att fler hat samma. Och ibland känns kylan vid kinden som att … Ja ungefär som att vinden smeker mig över kinden några gånger :-) Skönt å höra att jag kommit en bit på väg :-) just nu använder jag mig av tarot kort. Men hoppas på att få direkt kontakt med min guide på ett bra sätt längre fram. Öva öva öva :-) Jag ser varje liten upplevelse som spännande och häftigt :-) Jag har alltid haft en förmåga och kunna känna av lite hur folk mår. Men nu tycker jag det ökat på rätt rejält. Tex igår när min man till synes såg rätt så lugn ut. Men jag satt framför honom och kände mig hyperstressad så pass att jagmådde dåligt. Och mycket riktigt, det var så han kände. Och samma sak när jag sitter i vårt fikarum på jobbet kan jag känna allt från nervösa pirriga känslor till ledsna känslor som kommer och går. Lite konstigt känns det… Man undrar lite vad som är ens egna känslor och inte. Någon mer dom känner så?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Kottschejk]
1

TS, #2, #3, #4 Bäst & fatta mig kort så jag inte breder ut mig för mycket:)

Kul ni gillade berättelsen, väntar med förtjusning på höra era framsteg och livs historier från er med Glad Försöker hinna med & läsa.

Skulle vilja flika in en sak som kan stötta lite i resonemanget så ingen börjar tro att det man själv känner är fel eller så. Självfallet vet man ju bäst själv vad och hur man känner saker och likadant ifråga om vänner och anhöriga som man har på andra sidan som man har kontakt med och så. Säkert helt riktigt & rätt och desto fler som känner igen sig, desto mer sanningsenligt överenstämmande blir det ju för alla så hoppas ingen nu blir ledsen. Jag har själv haft kontakt genom klappningar på axlen & sådär.

Ser väl dom här förnimmelserna och virvelströmmarna som en samlad förenad kraft som allt detta andra verkar "igenom" som då kommer till oss.

Utan den här möjligheten som "detta" ger oss så skulle vi kanske inte ha lika kul, eller få dom kontakter & budskap som kommer till oss på olika sätt om man då beskriver det. Genom vi också kan kommunicera genom tankar & känslor via detta som jag tolkar de hela, så blir vi ju även beroende av den här förenade kraften i andra riktningen också t.ex när man kanaliserar då. Så den fyller en väldigt viktig funktion för oss på flera olika sätt, direkt livsnödvändig för vi ska kunna existera och kontakta oss, plus hjälpande & lärande på alla dom sätt som finns och som det är menat. Lite som här och nu när vi skriver till varandra:)

Inget konstigt alls Glad

Låter som du har mer träning & egenskaper på känna in energier hos andra lite bättre än mig själv. Vibbar i luften kan man ju ibland märka av men man ser det fungera olika i dem flesta av oss. Varje person är annorlunda den andre många gånger i sina personliga egenskaper.

Roligt det går bra för er!