Antidepressiva medel, döljer det?
För att göra sagan kort så drömmer jag sanndrömmar ibland, men inte ofta. Jag har ofta rätt i saker som ska hända och så.
Jag äter antidepressiva medel och min fråga är om mediciner kan störa dom mediala gåvorna man har?
Jag har knaprat piller i 10 år nu och ska nu dra ner på det hela.
Men mina sanndrömmar var som starkast när jag mådde som dåligast och inte hade kommit upp i den dos medicin jag har nu.
Är man mer känslig för det mediala när man mår dåligt?
Dessa funderingar har börjat komma nu när jag ska minska ner på mina mediciner
Hej, jag skulle gissa att det finns en chans att man minskar mottagligheten på sånt sätt att man kan bli mer "orädd" om man nu känner sig mer peppad av dem preparat som används.
Rädslan triggar gärna en ökad aktivitet om man annars har lätt för bli uppskärrad. Det kan fungera ungefär som en huvudvärkstablett på spökerier.
Men det är om man har tur då och ifall man fungerar på sånt sätt 
Jag tror att man mår nog bäst av att just när man mår dåligt låta kropp och sinne syssla med att i lugn och ro bearbeta och komma i balans med sig själv och låta det mediala vila.
(Jag har inga egna erfarenheter, utan det är som jag antar.)
#0 SallysPigge: ibland är det bra med mediciner, men skönt om du kan trappa ner på dem. Lycka till!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja jag får väl se om det blir en förändring eller inte för mig då. :)
Jag har varit trygg med min medicin så det känns lite läskigt att dra ner på det, Men det är bara en av medicinerna som jag ska göra det med nu. Men det går nog bra. :)
#2 Tack! :)
Jag har tagit antidepressivt i snart 5år nu och kan inte säga att jag tycker att mina uppleveser blir sämre eller inte får några upplevelser. Jag kommer nog att ta dessa mediciner i många år till och kanske hela livet om jag har otur och jag kommer inte riktigt ihog hur det var innan jag tog dom. Men jag känner ju av andliga grejer varje dag, men det kan ju hända att det skulle vara starkare utan medicinen, men det vågar inte jag changsa på i nuläget. Jag vet dock att inget av det jag ser kan vara illusioner och fantasier, jag känner att jag hällre mår bra i psyket en är riktigt medial, jag övar hällre upp det susesivt i lungn oh ro utan att få in för mycket uttryk på sama gång :)
#4 Klart psyket går före. :)
Jag har diskuterat min minskning av en av mina mediciner med en läkare pga att jag mår bättre och att få hjälp med att minska min vikt. Då min aptit ökar av den.
Det mediala kommer självklart senare även för mig. Men jag var och blev nyfiken på hur det hela fungerar. Men svaret får jag senare när och om jag märker någon skillnad.