Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 510 ggr
[Kattuggla]
0

Kan healing blockeras?

Är det någon som vet om healingenergin kan blockeras eller flöda mindre i kroppen om man är spänd i musklerna? Känns på ett annat sätt om man är spänd i nacke eller axlar jämfört om man är mer avslappnad när man healar.

Kattuggla Glad

Fjäril
0

Hej, Att vara spänd i musklerna (i det här syftet) kanske mer handlar om att man (du?) inte är avslappnad - och det i sin tur blockerar inte healingen men däremot tar man kanske inte emot energiflödet för full effekt? Det är som att grilla en köttbit över en eld som inte är kraftig nog, det tar längre tid och blir kanske inte färdigt :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kattuggla]
0

Tack för svaret! Det känns som om det flödar mer om jag först gör acupressur/masserar på mig först, att jag blir mer mottaglig när jag healar mig själv. Har lite problem med muskelknutor… Jag funderar på att gå till en naprapat… Skrattande

[Sol69]
0

J<g tror att man alltid tar emot healing.. har märkt att jag är mottaglig när jag jobbar. men att de tar längre tid för den att verka..

Så jag tror att den verkar fortare om du är avslappnad när du får den..

[Kattuggla]
0

Tack för svaret Sol69! Det är väl på tiden att jag tar tag i funderingen på en naprapat. Flört