Pipande kylskåp!
Har skrivit om detta här innan.
Mitt kylskåp som piper. Det piper när man öppnar det.
Men nu är de så att det piper när ingen är i köket ens.
Det är inte trasigt vad jag vet.
Men är det nåt fel på pipandet eller har jag besök?
Det verkar stämma, tycker det känns igen lite på sätt & vis:)
Om de har hänt fler saker & fenomen tidigare så inte omöjligt att de kan hänga ihop eller att där kan finnas vissa samband mellan händelserna.
Som jag personligen kopplar detta (hört mig för lite grann) så behöver där inte vara något fel i själva elektroniken på kylskåpet. Ni har kanske hunnit kolla upp om den fungerar som den ska. Det verkar för mig som du har besök ifrån en av dina egna nära krafter. Vill inte förstöra för dig eller förändra din egna syn på hur allting fungerar. Det är väl lite åt samma håll som den här livskraften vill hjälpa till och åstadkomma saker till att hända och få dig till att uppmärksamma er inom ett visst område i ditt liv som kan va viktigt för dig. Det verkar som det är knutet till dig och det upplevs ifrån mitt håll att detta har att göra med din Ande som önskar komma i kontakt med dig. Du känner säkert till allt som skrivits om guider etc, det här är samma teorier. Inte helige Ande som vi annars hört talas om men dock i en annan form och andlig mening närmare den levande individen som alltid finns nära oss.
Billig snabb lösning….
Ta & leta upp en skruv på ett par cm i längd, bör väga några gram för sviktens skull men inte för tung.
Leta sen upp en sladd på ett par decimeter du inte behöver som ligger & skräpar. För ledningsförmågans skull bör den helst bestå utav ledare i koppar. Skala av sladden & leta fram någon smal & fin tråd som du hittar.
Bind sen samman koppartråden i tyngden du hade & sätt dig precis vart som helst där du finner ro och kan va ensam för en stund utan något som stör. Red sen ut vad som behöver redas ut med din Ande på andra sidan.
Vid en bordsskiva rekommenderas, armbågarna isär & vira sen koppartråden runt ett av dina fingrar. Händerna samman så handflatorna pekar ner mot pendeln i dess rörelse.
Visa mig ett "Ja" och Tacka, visa mig ett "Nej" och Tacka, visa mig ett "Kanske" och Tacka, visa mig ett "Vill ej svara" och Tacka. Om man vill - visa mig ett "omformulera frågan igen" och Tacka.
Övertygad h*n väntar på få talas vid med dig eftersom saker har skett.
Var uppriktig & ärlig i frågorna som ställs med målet att hitta en vän så löser sig allt. Ju mer inlevelse med äkta känsla desto fortare är du av med problemet.
Lycka till Mia, du kommer klara detta!
Ps. Övriga som känner sig sugna bör veta på förhand att där finns risk med att ni kan starta igång aktivitet i era hem om ni aldrig gjort detta innan. Som jag ser det, pga där kan finnas ett uppdämt behov i reda ut vissa existentiella frågor hos sig själv och sina närmaste som man lever tillsammans med. Oftast hänger de samman med en själv och ens eget liv.
Likvärdigt som öppna upp inför andevärlden och Anden i glaset.
Tack Kotten…( om jag får kalla dej så…
)
Det känns som om någon vill göra mej uppmärksam på något. Få mej till att ta tag i saker och ting. Tex laga mat..för det piper oftare i kylen då jag sitter och funderar på om jag ska ta och laga till lite käk…:-)
Det säger precis som om "kom igen nu då och få tummen ur"…
Jag ska testa detta du beskriver.
Hur ska denna sk pendel bete sej vid kontakt förresten? Fattade nog inte riktigt detta.
Helt Ok
Kotten går bra:)
Det kan säkert va som du är inne på, det har med våra egna krav vi ställer på oss själva att göra tror jag till varför fenomen uppstår sådär.
Det gäller bara att hålla tråden eller vad du nu använder helt stilla och efter frågan ställts så ska pendeln röra sig helt av sig själv. När det fungerar så kan du snacka nästan lika fort som med vilken person som helst.
Alla känslor kan inrymmas i olika intencitet och styrka beroende på vad man diskuterar omkring. Särskillt kärlek kan ge väldigt tydliga starka utslag.
Lite som spela Jeopardy:)
Hej min kusin har ett sånt kylskåp och ja det är fel på pipandet (alla fall hos henne) As jobbigt när det piper på natten. //misa.R
Nej det är långt ifrån allting i den moderna digitala världen som håller i längden där den bakas in överallt. Tillverkarna kan ju inte hjälpa oss så mycket heller mer än ersätta alltsammans med något helt nytt när det sen krånglar och blir fel.
Fungerade bra med pendeln sen, den rörde sig?
Är nog ganska vanligt man väljer en pendel som är antingen för stor och för tung eller en tyngd som blir för lätt. Samtidigt får inte tyngdkraften & gravitationskraften när pendeln börjar dansa påverka den allt för mycket.
Viktigt man känner där finns en balans som gör de enkelt för Anden att få pendeln till röra sig när den ger svaren. Alla krafter som tyngder ska lätt kunna samspela & samverka med varandra.
En bilnyckel eller andra nycklar är lite väl i tyngsta laget.
Bör nog helst ligga i vikt närmare vad ett mindre USB minne (2GB) väger och en bit där under. Vill man sen pendla på kartor & ritningar så är ju en tyngd med en smal spetsig ände som kan peka nedåt att föredra. Så därför fungerar justerskruvar & skruvar med lite bredare skalle som kan hjälpa till viktmässigt så tyngden hamnar rätt. Skruven jag använder, den får rum i en tesked till en kaffekopp:)
Mia - du har kanske ett hungrigt spöke i köket?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Om det handlar om elektronik så ska du inte oroa dig så länge det inte sätterpå sig själv när det inte är inkopplat. Mitt x hade sånt kylskåp. Och det lät så ibland också. Det är en bugg i systemet. Och efter du har öppnat kylen 100 gånger så slits systemet ut och buggar ibland. Skit apparater. Har dörren ståt öppen ngn gång utan att du har öppnat den? Ibland kan det va så att dörren inte är 100% stängd utan 99,5% stängd pga slit och då kan den påminna dig om att du måste stänga dörren.
Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.
Du skall veta att svaren du får via pendlar är svar från ditt under medvetna. Sry om jag sabbar tron på andar men jag kan förklara hur pendeltricket fungerar. Alla människor har micro rörelser i kroppen som vi inte kan styra över. (Beteendevetenskap) och när du ställer dig en fråga som du vet att svaret är ja på så kommer hela din kropp att rycka i dina micro rörelser som säger nej. Dessa micro vibrationerna går ner i tråden du håller i eller vad du håller i. Och dessa vibrationer får pendeln att gunga i den riktningen du uppfattar som ja. Den vibrationen kommer alltid att vara ja för dig. Sen om du ställer dig en fråga där du vet att svaret är kanske så kommer du alltid att skicka ut micro vibrationer som gör att pendeln alltid kommer att dingla som ett kanske. samma sak gäller för ett nej. Alla är unika men vårdat beteende som vi har är alltid lika dant. Du kan läsa mer om det här med micro uttryck på Wikipedia eller sök på beteendevetenskap micro utryck :) så det du egentligen gör är att svara dig själv undermedvetet. Men häftigt är det och detta är något spåtanter använder sig ofta utav.
Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.