Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 1058 ggr
Linda1977
0

Har han det bra?

I oktober 2011 blev en av våra hundar påkörd av en bil, jag hann lagom ut för att se honom dra sitt sista andetag innan han gick bort. Jag tänker mycket på honom, då han varit en speciell hund sedan han föddes, klarar dock inte av att se ett foto på honom utan att få gråten i halsen, skulle kännas så bra att få veta hur han har det/mår på den andra sidan, är han lycklig med sin mamma, pappa och syskon? Han var av den udda blandrasen Tax/Rottweiler och hette Sarco men lyssnade till Bebis. //Linda

Jerrie
2

Jag är inte något medium, men jag har hört sägas att djur nästan alltid går över direkt till Andra sidan, vilket alltså betyder att de också har det bra. Så din hund har det nog bra. :)

Magi-cat
1

Tråkigt med vad som hände din hund, Linda!

Jag är inte heller något medium, men jag har också hört som #1, att djuren går över snabbt och att de har det bra.

Förstår att du sörjer och saknar…..de tar en plats i våra hjärtan, våra kära husdjur.

Minnet av Bebis är en gåva du alltid kan bära vidare i ditt hjärta och minnas all glädje ni haft tillsammans, all kärlek och alla roliga stunder.

Snart blir det lättare att minnas allt det fina, men sorgen måste få ha sin tid också, det växlar.

Kram till dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ALPHIRA
3

Hej. En del av mina djur har kommit och hälsat på efter sin död. Hoppas du också får ett besök (åtminstone i drömmen, det är lättast och enklast för dig). Be om att få det. KRAM!

Timmorn
2

Tänkte att det här kanske kan hjälpa dig.

När jag gjorde en seans/rådgivning för ett tag sedan så talade vi om mina konflikkänslor kring när jag ska avliva min älskade hund.
Min lilla superman har varit med om bilolycka, ormbett, osv med alltid fortsätt älskat livet, hundar eller djur överhuvudtaget är så duktiga på att själa ens hjärta, och ger en så mycket energi.Men orden jag fick kan förmodligen appliceras på din lilleman också.

"Det är viktigt att du vet att när din hund går över så går han VERKLIGEN över och försvinner inte. Han öppnar en dörr till ett annat liv och en annan värld och går till en plats där han är ung och frisk och stark och mår väl. Han kommer inte att sörja det minsta för han går ju till kärleken och glädjen. Det är du som är kvar i jordelivet som kommer att må dåligt.  Hans känslor behöver du inte alls ta hänsyn till i detta eftersom det för hans del bara bli positivt och väldigt bra. Och där på andra sidan kommer han att vänta på dig – och en gång när du levt ett långt liv så kommer ni att vara tillsammans igen. Du kan med gott samvete avliva honom i princip när du vill – och väntar du på känslan att det ska kännas rätt så kommer den känslan aldrig att infinna sig. Och jag får intryck av att han är klar med sitt jordeliv. Han har fullgjort sin uppgift och tas emot med öppna armar på andra sidan. Du har ingenting alls att ha dåligt samvete över."

Och så tror jag att det är för alla djur eftersom att de lever så mycket i nuet och har inget särskilt att stanna kvar för. Annat än att hälsa på i en dröm eller snarka utanför dörren på natten då och då om det var det han brukade göra osv.

Det är ett helvete att mista ett djur, och jag vet att jag kommer gå igenom det snart också, hoppas att du mår bättre snart!

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Ramiraz
0

Jag såg i mitt inre att han sprang som en tok (av glädje) och med tungan ute. Gillade han att springa? Fick han ofta glädje-tok-spring-utbrott? Glad

Linda1977
0

*5 Vad glad jag blev av att läsa det du skrev. Visst gillade han att springa, ofta tillsammans med sin syster(som finns kvar hos mig) det var ofta han som tog initiativ till dessa race. Tack! //Linda

Ramiraz
0

#6 Vad kul.. då var det hans syster jag såg vid sidan av Glad

Linda1977
1

*6 Sedan denna tråden skrevs har jag känt honom mig väldigt nära. När jag sitter i lugn och ro och börjar tänka på honom är det nästan som att jag befinner mig i en dröm, fast jag är vaken. När jag ser på honom och hans päls kan jag känna precis hur den känns, vart han var mjuk eller sträv. Hoppas du förstår lite hur jag menar? Varför känner jag så här nu? Det är inget sorgligt utan det är bara bra/fina känslor som kommer, är det hans sätt att tala om att han har det bra? //Linda

[hästängeln-love]
0

När mina föräldrars kanin avled så såg både mamma o pappa kaninen springa och göra ett stort glädje skutt på ängen i närheten av den nygrävda graven och sedan försvann den, dom sa att de var en speciell kanin o han gick lösgående på gården, vad jag minns så var det en Fransk vädurs kanin,

Båda såg kaninen samtidigt och den såg lycklig ut o ville nog visa att den hade det bra Glad

Magi-cat
0

#9 Vad härligt! Och att de såg den samtidigt!Glad

Jag har också haft lösgående kaniner som var väldigt speciella. Saknar dem väldigt mycket.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen