Sommarträff
Tänk så skoj om vi kunde få till en "forumstorseans"!
Vi på forumet, Elisabeth och Ewa, nån bra plats "mitt i mellan", spöken och kanske lite knytis.
Och så får vi möjligheten att träffa varann "live"
Kram

Ja det skulle verkligen vara roligt om det kan genomföras, kanske i sommar? =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det är ju ett jätteprojekt men det borde gå att genomföra enkelt. Jag tror att om man har ett datum, tid och lokal och att alla får sköta den egna logistiken själva så borde det funka. När man ska samköra för mycket blir det plötsligt jobbigt, besvärligt osv. Bättre att man själv ansvarar för att ta sig till platsen, ha med mat etc. Sen om man vill samarbeta gör man ju naturligtvis det.
Vad tror du Ewa? Genomförbart?

En Övernaturligtträff,där vi möter varann irl,har seanser,tränar och har allmänt kul tillsammans.Kanske kan lägga träffen på ett par tre dagar.Med knytis och billig lokalhyra behöver det heller inte kosta skjortan.Samåkning går säkert att ordna.Bra idé Morsan!

Jag är en idéspruta. Men ibland sprutar jag iväg lite väl mycket och har så väldigt många högflygande planer… Ni får hålla ner mig på jorden om jag börjar lätta.
Min man är alltid livrädd när vi är på olika möten om jag ska ta åt mig uppdrag som tex att arrangera fester, resor osv.. Det är svårt att knipa ibland när det bara bubblar av bus i en!
Knytis, billig lokalhyra, spöken och ett gäng Bag in Box!!!
Fan va kul vi ska ha! Ursäkta min dåliga svenska
Lokalförslag? Elisabeth, har du nåt i E-tuna trakten? DU har väl jobbat runt lite överallt. Vi behöver väl en hyfsat stor lokal, vi blir nog ett gäng. Som en egen liten forummässa kanske.

#4 Jag kan kolla lokaler och lägga ut förslag här =)
Elisabeth

Sörmland känns ju lite bra "mitt i". Eller kan det vara så att det är i mina hemtrakter??? hi hi hi

#6 Självklart, det är ju bara 4 mil från E-tuna, 6 mil från Srockholm osv. Så du bor ju "mitt i".
Elisabeth

Men hallåååå!!! Dalarnas sydligaste udde….
#4 "asg"

#8 Men halåååå!!! Vi möts ju upp på vägen min vän =)
Elisabeth

Såklart,att vi gör.Skulle vara så kul om detta blev av.Blev väl som Morsan1,lite ivrig……

Hej! Det är ganska lustigt att några andra har kommit på samma tanke som jag, att vi skulle ordna någon stor träff för oss som sysslar och tror på det "riktigt naturliga". Vad jag skulle vilja föreslå är kanske att dela upp landet i tre delar med tre träffar till att börja med.En i norr, en i mitten, och en i söder! Annars blir det ju så långt för vissa att åka. Blir träffarna sedan lyckade kunde vi kanske arrangera en riktigt stor träff i mitten av Sverige.
Tänk er tjejer, vad tidningarna skulle få något att skriva om! Flera hundra "häxor", på samma ställe! Vi kanske kunde få jorden att skälva?
Det har slagit mig ett flertal gånger att vi kvinnor ,förmodligen de flesta av oss är väldigt starka personligheter, och att vi kan använda oss av vår kraft till att hjälpa andra kvinnor som har det svårt. till exempel de som blir misshandlade av sina män! Jag skulle önska att vi startade upp något! Är det inte dags att denna hustrumisshandel får ett slut nu! Hur länge ska vi acceptera detta? Om vi går ihop kanske vi kan bli "Sol" från Isfolket och förvandla dessa män till råttor! Tro inte att jag är manshatare, men något måste göras. Tror ni att politikerna kommer att lyckas med att få slut på det? Näe, eftersom dom själva misshandlar sina fruar
Bjarvamor

Klart att vi får jorden att skälva!!! Nja kanske inte jag då….. Men jag kan stoja och stimma med er så jorden skälver, det kan jag. Ni andra får hålla er till "trollandet".
Skämt å sido, det vore skoj, storseanser hålls ju överallt så det borde väl gå att ha en med oss forummedlemmar.
Nu ska frukosten fram, verkligheten knackar på dörren.
Kram
Dalarnas sydligaste udde…Tsssss ;)
Ps; Fråga från geografisnillet: Ewa, bor du långt från Karlskoga? Ds

Klart att vi får jorden att skälva!!! Nja kanske inte jag då….. Men jag kan stoja och stimma med er så jorden skälver, det kan jag. Ni andra får hålla er till "trollandet".
Skämt å sido, det vore skoj, storseanser hålls ju överallt så det borde väl gå att ha en med oss forummedlemmar.
Nu ska frukosten fram, verkligheten knackar på dörren.
Kram
Dalarnas sydligaste udde…Tsssss ;)
Ps; Fråga från geografisnillet: Ewa, bor du långt från Karlskoga? Ds

Jag satte visst in två meddelanden. Bra om ni har svårt att läsa det första……………..!

/Å
Hej! Jag skulle tycka att det vore jättekul med någon slags spökkväll, med seans när det är mörkt ute och så sitter man inne med bara tända ljus..mysigt.. kanske är ett dåligt förslag? Man kan ju också besöka en plats där det spökar och då menar jag inte att man håller en seans där utan att man bara besöker platsen. Jag kom till o tänka på det här när man gick i skolan och var med på spökkväll, man gick spökrunda osv.

OJ vad roligt med en Övernaturligt träff :oD
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vet inte riktigt hur långt det är,men gissa mellan 12-15 mil.
Vilken grej!!! Det finns ju rock…vis å massa andra festivaler. Övernaturligt Festivalen!
Skulle åka dit direkt. Hoppas det går å genomföra.

#18 Jag är övertygad om att det går att genomföra =)
Min önskan är att vi kan ha det på sommaren och sedan göra den till en årlig festival. I helgen tänkte jag kolla upp ställen och lokaler och försöka hitta något passande. Vi kan väl börja med en övernaturligt-festival i mitten av landet till att börja med så får vi se hur vi kan utveckla det längre fram?
Elisabeth

Bravo Elisabeth! Du är driftig kvinna. Själv ska jag glädja min man och hålla mig borta från åtaganden och planering. Jag ska småplanera lite vid sidan om…i smyg… ;)
Ska det vara en festival/ storseans för forummedlemmarna eller för allmänheten? Det kan ju bli hur stort som helst om man bjuder in allmänheten. Med tanke på medlemsantalet här så verkar det ju bli ett gäng ändå.
Fredags kram och pollensnörvel från Åsa

Ett perfekt tillfälle att ses och ha kul..jag kommer självklart..

Visst är väl Eskiltuna ett jättebra platsförslag Helena? Inte dalarnas sydligaste udde som Bounty fått för sig…;)
Ha ha ha

Helt Klart…
jag har en gång förr erbjudit mig hemma hoss mig och vad passar bättre en här med mina spöken i hallen hahaha

#23 Det blir superbra hos dig Helena!
Elisabeth

Då tar vi det..tala bara om när och alla är välkommna….

Bor du väldigt stort helenaK ?? ;o)

nja…jodå det gör jag..finns det hjärterum finns det stjärterum…*L*
Men Helena tror du att spökena i hallen verkligen vill att vi alla ska komma?? Ett helt gäng "tomtiga tanter" som faktiskt ser dem…..

hahahah det tror jag nog det kan bli intressant…i går kväll var det väldans oroligt här..
vore jag spöke skulle jag flytta om det här galna gänget kom på besök.
Vad gjorde de för tok nu?

inget speciellt..härja runt som vanligt..det är poppis att blåsa folk i ansiktet haha…dom tycker om att busa helt enkelt vill ha uppmärksamhet
ja det brukar väl vara så….
Jag vill haka på om det blir någon träff i sommar! super duper kul!!! kram

Helena, vet du vilka/ vem det är som trollar runt i din hall? Har du haft något medium hos dig?
Jag kommer gärna hem till dig på storseans, men jag är rädd att vi blir lite för många för ett "vanligt hem" eller vad tror ni?
Kram

helenaK- då blir det till att förstärka golv och väggar så det inte brakar av tyngden när alla vi kommer på besök ;o)

#22)
Jag menade att Avesta Kommun ligger längst ner i Dalarna,och ett "perfekt ställe" att ha en träff.Hihi
Men geografiskt passar nog Eskilstuna bättre./ewa

Jag ska sjuttsingen komma upp och hämta dig till seansen!! Jag måste få ge dig en kram!

jag skulle försöka komma om det så låg i Kiruna,jag ser fram emot att träffa alla här som man har trevligt med

Ja,du ska då få en av mej du oxå…*L* Om du hämtar mej,så är vi väl alldeles slut innan vi är framme,skulle tro att det blir en rolig resa
/Ewa
#39 Jag kan oxå egentligen åka vartsomhelst,ser verkligen fram mot detta!!!! Helena,kramar finns till dej med!!!

Bounty…du är tjejen upp idan det vet du*L*

Ok, detta verkar bli en riktigt trevlig träff.
Men vi behöver lösa lite detaljer, hur ska det se ut? Ska vi träffas en kväll för en seans, ska vi ha övernattning och lite annat trollande för oss, ska det bli nåt åt festivalhållet?
Jag är med på allt men tror att vi kanske ska börja i liten skala för att vid ett annat tillfälle smälla på utav bara sjuttsingen.
Vad tycker ni andra? Hur ser er forumstorseans ut?

jag tycker vi ska träffas och äta lite gott,prata övernaturligt..storseans…gottigott helt enkelt…va kul det skulle va
Huh .. Jaaag då som bor i ingenstans utan körkort ??
* skrattar *

Vi kanske har möjlighet att hyra in oss,hos Lindbergs Healinglife,Eskilstuna,för Seansen??Värt att höra sig för tycker jag…..

#45 Hon har ingen lokal, det är hemma hos Alice och det är för litet. Men jag håller på och tänker ut någon bra lokal =)
Elisabeth

Oki,en tanke bara…..

#47 Ja det var en bra tanke
om hon hade haft en bra lokal så hade det varit superbra!
Elisabeth

Elisabeth, när du bodde i E-tuna och "seansade dig". Var höll du hus då?

#49 Menar du storseans?
Elisabeth

Javisst

#51 Kom vux aula, mässorna på munktellarenan bl.a.
Elisabeth

Kan man låna/ hyra komvux aula? Kostnad?

#53 Man kan hyra aulan, ring till kommunen och fråga om pris, dem seanser jag har haft där har Alice Lindberg arrangerat.
Elisabeth
#44 du kan få åka med mig… jag plockar upp dig på vägen.
Kram tatty
Kan jag hänga på dig på resan bounty, för vi bor ju i stort sett "grannar"? Jag vill ju oxå bli med om jag kan..

okidoki….kolla upp vart vi han spöka för varandra….idag är man trött hi hi…

Ja,så klart,Susanne!!

Har du någon kontakt med denna Alice?
Å

#59 Ja jag har kontakt med henne =)
Elisabeth
Jag är ny medlem här,ni verkar ha kul.Det är bra.

Kan/ hinner du kolla med henne? Tänkte att det är lättare om man känner henne.

Är det klart att det blir i Eskilstuna,go vänner??/Ewa
Jag skulle gärna vilja hänga på om det blir nått =)…och om jag kan ta mig dit…jag bor i Älvsjö å är ju "bara" (:P) 14 år…men jag kan ju försöka =)

#64 Hej Caroline! På grund av din ålder,så kan vi bara tillåta att du har förälder med dej till denna träff. Då är ni såklart välkomna!!Och vi kommer att ha en gräns på 18 år,som vi även håller fast vid./Kram Ewa
#58 Bounty, jag heter ju Carina….

Ja jädrar i min låda vad fel det vart….hahahaha
Oki,jag börjar om.Såklart Carina att vi samåker!!!! hahaha/Kram Ewa

asgarvar så tokigt det blev,,,,men vad gör det..vänskapen kan bli huller om buller…nu har jag vart ute lite fybabians så kallt det va…var ute o kasta lite boll med min dotterdotter..ja prinsessan på ärten…
Vill du leva länge så lev långsamt…kram

Ja fick mej ett gott skratt själv.Sorry Carina,men jag tänkte på dej i alla fall då jag skrev……Kram
Ja du. Det fick jag med Bounty…skönt å höra att det inte bara e jag som är virrig……Kram.

Var det du som skulle till Ängsöslott och det var stängt? Jag kommer inte ihåg och hittar inte den tråden.
Om det var så, har du varit där nu? Och isåfall vad fick du uppleva?
KramÅ
# 71 Ängsö slott var tyvärr stängt, så jag får åka dit nu i sommar…får återkomma om detta sen jag upplevt känslan där inne på slottet..Kram Carina

Lyfter fram denna tråd,för att se om det fortfarande finns intresse….
Jag e fortfarande intresserad
Det vore kul o få träffa medlemmarna här..
Men frågan e ju vad som är mest intressant o göra tillsammans..

Jag är intresserad, bara det inte är aalt för lång resan för mig.

Bravo Bounty. Tänkte på att lyfta upp tråden igår men det kändes lite ego att putta upp sin egen tråd.
Jag är med, för sjutton gubbar!!! Väntar och längtar!
Åsa

Jag hänger självklart på vid träff!! SKITKUL! Behöver nån skjuts/samåkning så går det bra att få åka med i min konservstora bil
kommer nerifrån skara-hållet

klart vi ska träffas och ha kul o skratta gott…kram

finns det någon som åker från göteborg?
Någon som åker förbi Degerfors ???
lät ju super skoj=) ååå ja måste nog säga att de är svårt att hitta mitten av sverige;) ja ligger nog utan för den punkten dvs svall;) men men
kram

Bor i norra delen, närmare bestämt Skellefteå. Är det bestämt var detta ska gå av stapeln?
Finns det fler här uppe?
Vill ju hemskt gärna vara med

#82 Vi kanske får ordna en här uppe också =)
Elisabeth

Jag skulle gärna oxå följa med… bor ju granne med Bounty och jag tror jag vet en till som vill med, om det är ok??

En fråga till är ju hur vi gör med icke medlemmar på forumet. Jag tror vi tar oss vatten över huvudet om vi inbjuder "allmänheten" till träffen. Vi är ju redan flera hundra här. Det kommer nog bli lite klurigt med logistiken ändå.
Åsa

Träffen blir bara för medlemmar!
Elisabeth
#83 En bra idé tycker jag!!
Kanske kan man köra på två ställen i landet, både i norr och i söder i år? Som en test? Och sedan kanske vartannat år i norr resp söder? 
#82 Det är några saker som ska klaffa innan jag vet om jag kan åka, men löser det sej så samkör jag gärna. 
Kanske går fixa en buss som startar i ex Haparanda el Luleå och kör kusten ner om vi är många.

Träffen i norr kanske vi kan ordna i samband med Inspirationshelgen här den 2-3 juni?
Elisabeth

Jag har ett förslag på platsen i MellanSverige.I den Indianbyn,utanför Eskilstuna Elisabeth skrev en artikel om.BRA FÖRSLAG VA?
#88 Är det den som är i Backe? Jag är egentligen uppbokad den helgen men blir det forumträff på närmare håll så ska jag lösa det.
Det ska verkligen bli jättekul!

Jättebra förslag Bounty!!! Men vad gör vi om det regnar? Elisabeth, tror du dom kan fixa ett stort tält/ presenning? Vi lär ju knappast rymmas i en liten tipi!!!
Är det någon skillnad på att ha en seans utomhus/ inomhus?
KRAAAAAAAAAAM i stormen

#91 Vi kan i så fall vara i Storhyddan, där får vi plats många och slipper att bli blöta =) Där hade jag min första seans, så det skulle vara roligt att ha en seans där igen =)
Elisabeth

Det låter ju jättebra!! Åh vad roligt! Tror du vi får låna/ hyra storhyddan?
När ska vi ta detta då? Kanske dags att "set at date"?

Så härligt att "höra" din entusiasm,Morsan./Ewa

Jo jag är nog väldigt entusiastisk över detta. Jag är så rädd att det inte ska bli av. Tyvärr rinner ofta sådana här saker ut i sanden. Ingen orkar/ kan driva, ta ansvar osv….

#95 Jag håller på och kollar datum när jag kan åka ner. =)
Elisabeth

Nä,men vi håller i det här nu.Jag vet att det finns ett rätt stort intresse bara här i denna kommunen att vi ska ha en träff.Och även på Forumet.Det gäller att ha ett datum klart,,logi (tipi)ev mat m.m.Sen får ju alla rätta sej efter det datum som blir satt och de gällande "regler" som troligtvis kommer att råda….

Puttar upp denna eftersom vi ständigt ökar i antal här.
Känner mig så otroligt sugen på att träffa alla!

Hej! Igen, någon mer som åker från Göteborg? Har inget kort/bil tyvärr.

OM, vi ska vara i E-tuna så kanske vi som är bilburna från trakten hämta upp ev. tågresenärer från tex Göteborg. Det går väl direkttåg till E-tuna så det är ju ett smidigt alternativ.
Hoppas, väntar ,längtar

Tillägger här att självklart så fixar jag med hämtning vid tågstationen om nån skulle behöva det…(Avesta)

#103 Jag skulle väldigt gärna behöva nån som hämtar syrran och mig klockan 11.20 den 11/8 på station!

#100 Åker från Alingsås med tåg.

Kul galdra!!! Klart vi hämtar er, inga problem =)
Elisabeth

Kanon ska bli skitkul.

Står där med lilla Mazdan,och väntar på goa kramar!!!!!

#108.Jättegulligt av er-klart vi ska kramas…….
TYYYPISKT att nåt man skulle vilja vara med på inträffar när man inte kan vara med! Inte mycket att göra åt, det kanske blir andra tillfällen.

#110 Vi kommer att se till att det blir fler tillfällen!
Elisabeth
Jag kommer till Eskilstunaträffen om det så regnar småspik och ryssen invaderat landet. Jag bara måste träffa er alla góa människor här.
Får jag bara veta när och var det "brakar sta" så kommer jag.

#112 Träffen blir i Avesta men vi hoppas att du kan komma ändå =) Läs mer här: Forumträff
Elisabeth
Jag har ju skrivit detta tidigare, ""Inte i Södermanland, dels har jag en häst att sköta om, en åldrig mor som bor här och som jag inte kan åka ifrån över natten och sen är jag skadad efter en olycka så jag kan inte resa någon längre sträcka. 15 mil ToR och sen är jag död dagen efter.""
Avesta är helt uteslutet.

#114 Vi får hoppas att det kan bli en träff närmare dig längre fram =)
Elisabeth