vem skojar?
inatt vaknade jag av en knuff i ryggen, nyligen så blev jag ju tafsad på från kropp till tå. Jag gillar inte sådannt här skoj, speciellt inte när jag sover. Är sådannt här vanligt ni som vet. Nu när jag skriver detta är jag inte heller ensam. Jag vet att min mamma är här men jag får en kännsla av en man också som jag inte får nåt grepp om. Det tokigaste idag var att jag " hörde någon säga "Kaaffee"… släpigt som sjutton, strax efter blev jag sugen på kaffe och satte på perkulatorn. För bara några minuter sedan hörde jag "haalloooj" och jag brukar då inte höra i syne. Och ja, jag har sagt att jag inte vill bli skrämd och störd i onödan…är det så nu igen att nån vill mig något vad tror ni?
(förlåt om jag svammlar har fortfarande delvis svårt att ta detta som händer på allvar)

jo, jag känner igen det. Det jobbigaste torde ju vara tafsandet, väl? Det sätt som dom ger sig till känna på är ju för att vi skall förstå vem dom är. Både med tafsandet, ropen, dofter osv.

gaah jag vet inte vem det är! Tror jag mig inte veta i alla fall mamma har jag nu lärt mig att känna igen men inte denne. Igår när vi var ner till en av våra äldre bekanta och kratttade gräs så hade jag helt plötsligt hennes för snart två år sedan avlidne man brevid mig han pekade och sa : du har missat lite där… och sen var han borta, jag tror jag stod och stirrade på en o samma fläck en bra stund fast jag krattade vidare…så lightseeker jag borde alltså känna igen rösten eller uttalet är det det du menar?

#2 Har du ingen känsla av vem han är? Det verkar ju tydligen som att du har någon där som vill säga något.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kanske tafsandet då, hurpass vanligt och bekant är det för dig (du behöver inte svara på det här) vi som kvinnor är väl inte obekanta för sexuella övertrampa. Och röstläget när han var sugen på kaffet.

"2 jag kan för mitt liv inte komma på vem det är, ska jag kanske be om ett tydligare Tecken? Det är så påtagligt om du förstår vad jag menar, när jag känner att någon är här så har jag verkligen ståpäls utan att numera vara rädd och jag menar inte att jag fryser.
"4 tafsandet förknippar jag inte med någon jag är inte ens förttio och har ingen kärlek på andra sidan, det enda jag kan komma på är att någon vill mig något och påkallar min uppmärksamhet på alla de möjliga vis som puttade, tafsande och vända bladen i min kokbok!

ok, behöver ju inte vara någon kärlek när jag talade om sexuella övertramp utan snarare kränkningar då

Jag tror att jag är någon på spåret nu jag fick ett privat mail förrut med ett ord. Kunde inte koppla det direkt, men nu har den ena polletten trillat ner efter den andre. ordet var gammalt och krävde en översättning som blev vårt gårdsnamn efter mycket om om men och klurande med ord.. jahapp och? Sedan helt plötsligt fick jag namnet Gustav och handel och vårt gårdsnamn Stenbo, vi är i början av 1900 talet , eller nåt tiotal år in på det men så som vårt hus är idag byggdes det först nångång på trettiotalet. Alltså så fanns det en koppling och det är huset! Coolt, hoppas nu bara att jag fattat rätt, hört rätt sett rätt osv. Men frågan är fortfarande vad vill han mig?

ok, och huset kanske hade någon pigkammare el. dyl. där han kunde ha tassat in på nätterna och ofredat de stackars töserna, då? kanske