drömtydning - hjälp
Jag har ofta lätt att förstå andras drömmar men mina egna förblir frågetecken. drömmen lyder: jag börjar prata med en kille som kollar på mig väldigt mycket i skolan. (på riktigt) och nmr vi umgåtts ett tag så frågar jag varför hanövar så himla blyg. Men fick inget svar direkt. jag frågade det medvetet av egen vilja i drömmen. när han skulle gå ville han kyssa mig men jag vred bara undan huvudet och nobbade honom och det kändes fel eftersom jag redan har en pojkvän. sedan berättar mamma för honom att "henrik ska flytta ihop med sin pojkvän" för hon såg att jag var besvärad. han blev arg och sprang iväg. slut….. anledningen till att jag vill veta vad drömmen kan betyda är att den här killen kvarstår som ett stort frågetecken. jag vet inte mycket mer än hans namn och får inget grepp om honom liksom. Och han glor ju inte bara utan ler ibland mot mig också. hjälp!
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Ska du flytta ihop med pojkvännen? I så fall (eller av annan anledning) så kanske du på något plan tvivlar på att det är rätt beslut? En förändring är inte bara lätt även om den är trevlig.
Känner en "sting" av osäkerhet kanske… Hur känner du EGENTLIGEN för din nuvarande pojkvän? Är det kanske så att du är lite nyfiken på vad som finns därute.. Lite rädd för att "binda" dig som sambo.
Detta att din mamma säger ifrån känns lite som att du tycker det är skönt att någon ( i detta fallet mamma ) skyddar dig så du slipper ta tag i dina "funderingar".
Bara mina "känslor" för denna dröm. Lycka till med allt =)
Hej, Kan det vara så att killen har något som du känner igen hos dig själv? Ja, det vet du kanske inte än (eftersom ni inte pratat i "vaket tillstånd"?) men något själsligt drar er till varandra. Det kan ju vara så att han "kontaktade" dig i drömmen. Det behöver inte ha med dina "verkliga känslor" att göra. Gällande din mamma så får jag känslan av oro att "tappa kontrollen" eller att du gärna vill ta kontroll över saker själv.
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack för era svar:) det hjälper
Neb för tillfället håller jag sanningen för mig själv. Jag måste samtala med någon
Gör så, Henrik. Du behöver inte alls berätta allt för oss här, det räcker att vi får veta att du får hjälp av våra svar