Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 783 ggr
martina413
0

Två av samma person?

Drömmer ofta om att det finns två av min kille, jag är tillsammans med den ena men vill alltid vara med den andra personen som jag känner så mycket kärlek, trygghet och som på nått sätt är snyggare än den andra trots att de ser likadana ut i stort sett. Är alltid rädd att jag inte ska hinna välja den andra innan det är försent eller han träffar någon tjej, tror att oftast tänker jag: nej jag valde fel kille bara för de ser ju likadana ut. Den som jag vill ha är som min kille i verkligheten.Så är det någon som vet vad denna dröm kan betyda? Kram Martina

Fjäril
2

Hej, Du tror inte att drömmen speglar en del om dig själv? Det känns så. Ofta handlar drömmar om oss själva (även om vi ser andra personer). Dels kan det vara en saknad av något eller så behöver du plocka fram den sidan hos dig själv, (den sida som ena pojkvännen har i din dröm) - antingen för att visa andra eller helt enkelt - till/för dig själv.

Sajtvärd på Övernaturligt

Merlina
1

Instämmer med #1. Jag drömmer ofta att jag äger ett till hus eller ett nytt rum med växter i som jag måste ta hand om. Jag tolkar detta som att jag försummar vissa behov jag har.

Magi-cat
0

Hej!

Jag tänker som Fjäril att drömmarna ofta är en spegling av något hos en själv, något som behöver tas fram, som man ser hos den andre.

Kanske är det en osäkerhet om du har sett hela "bilden", eller visat hela bilden.

Den kille du vill ha är som han i verkligheten, så det är säkert gott och väl.Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

martina413
0

Tack alla för svar, det stämmer nog det ni säger. #3 magi-cat: vad menar du med en osäkerhet om jag sett eller visat hela bilden? Förstår inte. Mvh

Magi-cat
0

#4 På temat att drömmen kan vara aspekter av en själv. Det finns två av killen i drömmen: Du vet vad/vem du vill ha (=visa upp) men drömmen undersöker om det kan vara aspekter som behöver uppmärksammas, tas om hand, visas fram av dig själv.

Det är EN tolkning, men bästa tolkaren av dina drömmar är du själv.Glad Så lite till dig själv i vad du känner för drömmen.

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eija
0

Som Magi-cat skriver så brukar man hitta svaren sjävl i sina drömmar, om det inte är dig själv det handlar om så kan det ju vara något hos din kille som du söker….

Du vill ha o älskar din kille som han är, men att det kan finnas vissa egenskaper som du vill ska finnas hos honom som du saknar…..alla vill ju ha den perfekte mannen, men jag tror att det är en omöjlighetGlad