Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 424 ggr
smalltowndude
0

Återkommande drömmar

När jag var liten drömde jag ofta om att det blev översvämning, riktig översvämning, så att man inte nådde botten, och att jag var tvungen att rädda våra kaniner.

Nu har jag börjat få återkommande drömmar (inte helt likadana) där jag hänger utför ett stup, och inte kan ta mig upp. Sedan när jag på något sätt har tagit mej upp, så befinner jag mig i stan bland en massa människor, utan tröja. Alltid utan tröja.

Någon som vet varför jag har/hade dessa drömmar?

lightseeker
0

är ingen drömtydare, men har dock själv haft återkommande drömmar, som avtog när jag fick förändring och utveckling i mitt liv, så jag kan basera det på mina egna erfarenheter:  barndomsdrömmen-en rädsla för att inte ha kontroll över sitt liv, vilket inte många barn har

vuxendrömmen-återigen bristen av kontroll över dina nuvarande livssituation, därtill döljer du en skamlighet, som du inte vill/vågar avslöja för någon annan.

Manni
0

Jag tolkar din dröm ungefär som lightseeker, att du hamnat i en situation som du inte riktigt har kontroll över och att du är rädd för folk ska se vem du egentligen är (när du visar dig naken).

smalltowndude
0

Okej, tack. Jag får fundera lite över det. Jag kan också säga att jag inte har haft vuxendrömmen (som jag hade när jag var typ 13-14, jag fyller 16 till hösten) på ett tag, så det kanske har gått över, jag kanske inte är så rädd att folk ska se vem jag är längre. Jag var "a mess" i mitt känsloliv då, som de flesta kanske är i tonåren.

zeretki
0

Det låter som att du har brist på kontroll, du känner dig hjälplös. SOm dom andra skrev. ;)