Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2165 ggr
Galgbacke
2

Hemsökta föremål?

Jag bor i en före detta arbetarlägenhet byggd år 1960. När jag först flyttade dit kände jag inte av något särskilt, men det senaste 1,5 året eller så har jag och mina vänner upplevt kyla, drag trots att alla fönster är stängda, smällar, vid ett tilfälle har det känts som att min säng har vibrerat (jag bor på understa våningen och det var mitt i natten). En vän till mig har sagt att hon känner av olyckliga energier, och alla som har övernattat här har haft otroligt tydliga och levande drömmar, ofta om själva omgivningen och lägenheten. Själv har jag haft nästan abnorma sömnsvårigheter.

Då jag handlar mycket på loppmarknader, second-hand och antikvariat undrar jag: kan jag ha fått med mig något hemsökt föremål eller föremål som utstrålar starka energier? Är detta något vanligt förekommande? Hur vet jag vilket föremål som i så fall utstrålar all energi? Jag kan inte riktigt tänka mig att det kan ha hunnit hända så  mycket i själva lägenheten?

lööfjanssonfam
0

Jag bodde i ett helt vanligt hyreshus i Bollnäs för ca åtta år sedan. Där upplevde jag kyla och obehag i sovrummet, framför allt i en kläd skrubb som fanns där. Men kylan kändes även på andra sidan väggen i köket. Jag kunde inte sova i sovrummet, inte heller min då tre åriga son. Allt eftersom oron ökade, så sov både grabben och jag i tv rummet. Vi kontaktade en man som kunde tala med andar, då fick vi svar. Det var en mycket snäll gammal man som tidigare bott där, som vakade över oss. Det hade hänt ganska myket otäcka saker i lägenheten när de bott missbrukare där. Farbrorn tyckte om oss, därför vakade han, så inget skulle hända. Kanske skyddade han även från den MYCKET aggresiva ruskiga man jag lämnat, men som inte ville lämna oss ifred. Efter jag fått svar kändes det inte obehagligt längre.

När vi sen skulle byta till en annan lägenhet, kom mannen på besök (den snälla i skrubben) Jag sa till honom att han gärna fick flytta med oss. Jag kände hur en kylig energi passerade genom min kropp, som sen försvann, för gott. Farbrorn valde att inte följa oss längre.

Ta kontakt med någon som kan tala med andar,då får du svar om det är något som bör drivas bort, eller om det är goda energier. För mig blev farbrorn en trygghet, när jag väl visste vad det var.

Lycka till.

Jerrie
0

Jag har hört medier säga att man kan få med sig andar hem via köp av gamla saker. Vad vet jag, det är kanske sant, men det låter lite ologiskt. Om jag skulle vara död så känns det som att jag skulle ha bättre saker för mig än att följa med alla mina saker till olika ställen. Ett medium påstod att jag hade fått med mig anden av en gammal kvinna hem efter att jag hade köpt en gammal kaffepanna, men ärligt talat; vilken sorts känslomässig bindning kan en ande ha till en kaffepanna egentligen? :D

Galgbacke
0

Tack för era svar! Ja, det kan ju vara saker som faktiskt hänt i lägenheten också… Tack för tipset om att tala med någon som kan kommunicera med andar.

Haha, det lät lite sött det där med kaffepannan! Jag tänker dock att vissa föremål har man faktiskt en väldigt stark känslomässig bindning till… känns för mig egentligen inte mindre logiskt än hus eller platser. Men jag förstår din poäng, Jerrie!