Borttappade saker!
Kan ni som är medial hitta igen saker? Tex borttappade och förlagda saker, smycken, viktiga papper m m. Personer som har gått vilse eller kommit bort, kan ni se det också? Isåfall är jag brydd varför det inte är ett medium anställd på varje polisdistrikt.Tänk vad mycket viktig tid som skulle spara in, för om det försvinner tex en dement person, de skulle ju kunna hittas mycket fortare eller ett barn, tänk vilken oro föräldrarna har. Jag menar med detta inlägg inte att vara ironisk med er som är medial, jag tycker att det är otroligt intressant.Ni skulle ju vara en super resurs för polisen.

Ja om du vill vara så snäll och tala om det för polisen…*S*
Tyvärr så tror jag att svaret på din fråga är att medium fortfarande anses vara "flumflum" bland många "machoyrken" En generallisering nu…menar inte att det gäller ALLA…
Kanske skulle de som har förmågor att hjälpa till i utredningar vara lite mer påstridiga att få hjälpa till?
Jag tror ändå att det är på väg att ändras…mycket tack vare alla program på Tv…förnimmelse om mord och alla de där.
Hej Tatsu!
Det finns flera poliser & myndigheter som idag tar hjälp från medium i sökanden efter tex försvunna personer!Det kommer att bli mer & mer av det också men det är ju en viss skepsis för många med det andliga/mediala arbetet!
Kram/Anna
Jag hoppas det skeptiska försvinner och att ni kan få jobb med lika höga löner som en del direktörer har. För många av dessa sitter bara på en stol och får betalt. Kanske inte inom polisväsendet men en del direktörer har månadslöner som är flera årslöner för en annan.
För om man kan hjälpa till snabbt och efftektivt,då måste det sparas in pengar från alla dessa långsamma utredningar, ibland tar det ju flera år.
Vi får väl se tiden an, men vad är de rädda för? Att de ska bli utskrattade ,man måste ju ge prova för att se om det fungerar.De kanske blir glatt överarskade.

Inom polisen så får man inte använda sig av ett mediums utsaga i utredningen och det är därför dem inte kan gå ut med det. Polisen kan använda sig av ett medium i vissa fall men dem kan eller får inte använda sig av uppgifterna, dem kan kolla upp platser osv vilket i vissa fall leder till ett finnande.
De poliser som har varit i kontakt med mig har varit oerhört öppna och inte visat någon skeptism.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Förhoppningsvis kommer det att bli tillåtet & "lagligt" för polisen att använda sig av ett mediums hjälp i tex sökanden efter försvunna personer mm!Jag har personligen heller aldrig varit i kontakt med någon polis som varit skeptisk!Då skulle dom ju heller inte vända sig till ett medium om hjälp i sökanden mm
Jag tror att det inom snar framtid kommer att bli mer & mer av samarbete mellan polismyndigheter & medium!