Vad är vanligt?
Det lilla ockulta jag upplevt,verkar inte leda nånstans.Men förra sommaren upptäckte jag att jag kan gå med slagruta.Hur vanligt är det?Det var en man här hemma som gick med böjda kopparpinnar.Han erbjöd mig att testa och flinande tog jag tag i pinnarna.Sen flinade jag inte mer.Det var väldigt obehagligt och brände i händerna,och pinnarna for som galna fram och tillbaka,och runt ,runt…..Efteråt hade jag otrolig värk i huvudet och händerna.Vad innebär det?Slagrutemannen sa att mina krafter var stakare än hans.
Är kaffedofterna och mina s.k. drömmar det enda jag ska få uppleva?
Vill ju gärna "se" mer!
Ska slagruta bli "min melodi" ?
Tycker ni jag ställer fåniga frågor?
Hej!
Grattis, kul att du fått uppleva de "dansande pinnarna". Det kan nog vara din inkörsport till annat så småningom, ibland kan det behövas en aha upplevelse som släpper en del spärrar som vi alla har inbords. Lycka till och kanske är det så….Slagrutan kan bli din melodi, försök att utveckla den gåvan för den är stor. Det är inte bara brunnar man letar efter med hjälp av slagrutan utan så väldigt mycket mer. Kanske du även skulle testa pendel?
/Hellas

Jag och min väninnan använde sådana när vi skulle mäta varandras auror. Dessutom har jag använt hemmagjorda sådana till att få fram kryssen i currylinjerna. Läste också en artikel i en tidning att man kunde öva sig i att hitta borttappade föremål med hjälp av pinnarna. En gick ut och gömde något utomhus och den som övade skulle gå omkring och leta med hjälp av pinnarna. Och det funkade. Helt fantastiskt.
Lycka till Susanne!
Jag läste precis om "Psi-spår" fenomenet som innebär att en person under några minuter tänker intensivt på tex. en stol som står i ett annat rum eller annan plats. Med hjälp av slagrutan kan man sedan följa tankespåret till rätt föremål. Det kanske i själva verket var PSI spåret ni hittade :-)

Vad häftigt!!!Det måste jag testa!!!