Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 1629 ggr
RosieB
0

Funderingar

Har lyssnat på flera medium som jobbar ungefär lika till sättet. Varför beskriver dessa längden på dom som gått över till andra sidan? Varför håller dessa medium så envist fast vid personbeskrivning om hur den ser ut som kommer. Det är ju mediumets uppfattning och det behöver inte överensstämma med personens bild av den som gått över.

Själv vet jag inte hur långa mina anhöriga var. Människor som jag kommer i kontakt med vet inte heller. Vad är då vitsen med det?

I mitt tycke så står dessa medium och tjatar bort tiden för människor har väldigt svårt att identifiera den som komer vilket gör att det kan ta upp till 15 minuter att klargöra om personen känner igen eller inte.

Jag har ställt dessa frågor tidigare till medium och fått till svar att dom lärt sig på detta sätt. Vidare så kallar dessa medium seansen för en medial demonstration men då tycker inte jag att dom skall utannonsera seans, för det har för den vanliga människan en annan betydelse. Vi vet sen gammalt att det betyder kontakt med andra sidan och då förväntar vi oss budskap från nära och kära.

Varför har inte jag lärt mig det? Jo kanske för att jag inte gått för någon av dessa medium.

Jag har valt att lära mig själv eller rättare sagt lyssna till dom från andra sidan och dom har fått vara mina lärare. Dom som kommer visar sig på det sätt som dom var när dom levde. Med det menar jag att dom kommer inte med kärleksbudskap om dom inte var sådana.

Pratade senast igår med en kvinna som berättade att hon var trött på att gå på seans strunt samma vem som höll i den tyckte hon då hon varit på flera där mediumet tjatade i det som jag beskrivit ovan. Synd tycker jag för hon drar alla medium över en kam.

Jag önskar att alla som går på seanser ställer högre krav på mediumen som jobbar.

Har ett lite kul minne från en storseans som jag var på för några år sen. Mediumet tjatade just i det som jag beskrivit innan och till slut så tröttnade en kvinna och ropade fram: Tror dom där uppe att vi är helt dumma i huvudet?. Mediumet stannar upp och undrar varför hon frågara så? Jo säger hon, kan dom inte presentera sig som vi gör när dom nu är här? Mediumet svarar att det kan dom säkert men det är upp till den som tar emot budskapet att uppfatta vilket kan vara svårt ibland. Bra svarat av detta medium tyckte jag samtidigt som jag gav kvinnan helt rätt att ställa denna fråga då vi alla tröttnat.Gråter

Elisabeth-J
0

Att förklara utseende m.m i 15 min kan vara långtråkigt, det viktigaste är ändå budskapet. Oftast räcker det med att förmedla att det är mamma/pappa/mormor/farfar etc. och beskriva några personliga detaljer, alla berättar ju inte sina namn men det händer ju att dem gör det och det är väl något man önskar att alla skulle göra. Att man beskriver ålder, längd, kroppsbyggnad m.m. tror inte jag är enbart för att det är något man har lärt sig. Den personen i andevärlden kommer ju och beskriver sig på det sätt som han/hon tror att personen kan relatera till då anden levde. Ibland säger eller visar dem ju också väldigt märkliga saker. Vissa vill inte visa någon bild av sig själv alls, dem vill bara berätta om sig själva, så jag tycker att det är så individuellt hur dem beskriver sig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
0

Hade varit hos ett icke välkänt medium (#1)och fått veta av "initierade" att det var ett väldigt "oseriöst"besök, vilket inte alls jag uppfattade.

BLev då omtalad att jag behövde gå till Gbg:s "mest välkända" medium (#2), som flera intygade var det mest seriösa. Fick efter mycket skrapande i plånboken en tid dit, och fick som ovanstående bara höra en massa svammel.  Han såg:en liten stuga, en man som skulle ha agerat som en morfar och som jag skulle ha haft en nära känslomässig relation till (jag garanterar att jag verkligen inte har haft vare sig det ena, eller det andra.) En timmas skittid, gick åt till hans svammel och sedan var det 700 kr. i timman och tack.

Fick sedan veta av de personer som hade rekommenderat honom att han måste ha haft en mycket dålig dag, eftersom dom inte känner igen det bemötande som jag fick med något av sina egna möten med honom.

Jag är en positiv människa som försöker att se livet från den ljusa sidan, det är min livsfilosofi, så jag vill hellre koncentrera mig på mitt lilla goa medium (#1), som jag sprang på ute i en snöstorm. Hennes ögon lyste som två strålkastare och en röst kom som vid 3 tillfällen upprepade -Jag har väntat på dig.,,,,, Jag förstod ju direkt att det var andarna som pratade, eftersom ingen har väntat på mig (Jag var ute på en promenad i snön, i väntan på en akut läkartid) Hon visste direkt vem det var som hemsökte mig i hemmet och massa andra saker. Vilket jag lugnt kunde bekräfta. Hon talade också om för mig att jag hade kommit för att få bekräftelse, som jag då förstod i samma ögonblick att det var meningen.

Efter detta har jag rekommenderat 5 personer med olika problem, oberoende av varandra. Alla har sagt till mig att dom har varit helnöjda.

Min kommentar skulle vara hur kan ett så pass etablerat/certifierat medium, med gott samvete, bara stoppar pengar i sin ficka och tycka att han har gjort nytta? innerst inne måste han ha kännt att det var ett uselt jobb han gjord. Tycker jag.

MissQuinn
0

Hej Rosie Flört Håller med dej. Det finns speciellt 2 kända medium som jobbar på det sätt du beskriver som jag sett på  tv. Blir lika irriterad varje gång och bara önskar att dom ska komma till skott. Dom kan säga just det med kroppsbyggnaden och utseendet hur många gånger som helst efter varann så man undrar om dom tror kunderna är trögfattade. Det är samma sak varenda gång dom ska börja berätta om personer från andevärden. Får just dom då endast kontakt med personer som vill beskriva sin längd,kroppsbyggnad och ålder?? Andra medium kan ju kvickt nämna det och sen gå vidare.

Kram

zeretki
0

#2 Om jag vore du skulle jag ha sagt det till honom. Betalar man 700 och inte är nöjd så ska man åtminstone ha en debatt. :)

lotta-p
0

Tror du inte att det är så att om man får en människa (ande) framför sig och ska beskriva vem det är så talar man om hur den som står framför en ser ut. Mediet börjar ju tala så fort dom får kontakt så jag tror det är en naturlig början på kontakten.

Mina funderingar bara…

tarotlasse
0

Ja det kan kanske bli lite  väl mycket i bland men jag själv anser det är viktigt att få  fram en beskrivning som sitterna kan känna igen och att man får fram klara bevis som sittern kan känna igen.

Dom flesta känner till hur personen såg ut när den levde.

Speciellt vid en Medialdemo eller storseans som är  olika namn för samma sak .

För det är inte så ovanligt att man går till personen framför eller bakom till den som man ska gå till i publiken.

Så där tycker jag det är viktigt att få fram en sådan bra beskrivning så att  personen verkligen känner igen vem anden är.

Så att jag lämnar rätt budskap till rätt person.

Inte som jag sett vissa personer göra vid en stor seans säga att jag har din mormor med mig och hon gillade att baka bullar  vilket stämmer på 99 % av alla mormödrar och sedan lämna budskap. 

Jag var med på en stor seans där mediumet sa till sittern att den hade med sig hans mamma men sittern sa att det inte stämmde för hans mamma levde men mediumet fortsatte ändå med att lämna budskap troligtvis till fel person.

Detta är inte att lämna bevis på att man verkligen har andevärlden med sig.

För att lämna budskap behöver du inte ha andevärlden med dig för  det kan du lika gärna använda dig av din intuition och läsa av din sitter.

Det behöver du inte vara medium för ett medium ska bevisa att den har andevärlden med sig och kunna ge en sådan bra beskrivning så sittern kan känna igen anden för då får sittern ett bevis på att mediumet verkligen har med sig en ande och att den går till rätt person.

I bland så behöver man inte säga så mycket utan man får så klockrena saker med en gång.

Det snabbaste jag var med om var när jag beskrev en man i ca 160 lång  med keps som står framför ett vitt hus och reparerar cycklar.

Och det räckte för att sittern kunde känna igen sin morfar för det var specifikt för just honom. 

I bland så  får man inte lika klockrena saker med en gång och då kan det ta lite tid innan sittern kan känna igen kontakten.

I bland beror det lite på sittern som förväntar sig att pappan ska dyka upp så den är fixerad av att höra beskrivningen av pappan när man då frågar sittern en tredje gång  om den kan känna igen detta och säger nej det inte är min pappa men beskrivningen stämmer på min morfar så kan det bli lite segt i bland.

Så inte alltid det är mediumet som är lite seg.

Men jag tycker det är viktigt att sittern verkligen känner igen den jag har med mig så jag verkligen går till rätt person.

Lasse

tarotlasse
0

#2# Lightseeker ja även medium kan ha en dålig dag vi är också bara mäniskor.

Men eftersom du inte var nöjd borde du sluppit betala för besöket tycker jag.

Händer också mig att jag inte varit i form svårt att veta om tiden beställts i flera månader innan. 

Men då tar jag inte betalt för besöket .

Lasse

Elisabeth-J
0

Jag håller fullständigt med tarotlasse här. Du skulle inte ha behövt betala för den sittningen.

Elisabeth 

Pendlan
0

Tycker tarotlasse verkar vara en väldigt ödmjuk person-- fast de tyckte jag ju för länge sedan (innan han/jag "hitta hit)då jag såg på hans hemsida där han svara på folks frågor.. om en det ena å de andra (gratis). Vissa frågade så mycke att det nästan blev som en "sittning" men han svara lika ödmjukt för de. Tyckte då att de va stort av han /dig.. att jag la han/dig som "favoritlänk" så att du e här på Ö.n! e lite X-tra kul för mig *ler*

tarotlasse
0

Tack pendlan för din fina ord.

Tanken med min sida med frågor och svar på tarotfrågor är att det inte är alla som har råd att besöka ett medium, tarotläggare.

Så har man en specifik fråga så är dom välkomen dit i stället.

Men  det kan dröja lite  innan jag svarar eftersom dom frågorna tar jag när jag får en stund över.

Men just nu har jag tagit en ofrivillig paus   ett diskbråck  och morfin som smärtstillande gör att jag avstår att jobba för  tillfället.

Jag uppmanar faktiskt ni andra duktiga medium här inne att göra samma sak.

Dels är det väldigt givande för både dom som frågar och för mig själv. jag har inte frågeställaren framför mig och får verkligen träna upp min intuition

Dels visar jag offentligt upp vad jag kan så folk kan se en glimt på hur jag jobbar innan dom beställer en tid.

Min kalender blev väldigt snabbt fulltecknad så tidsbokningen ökade markant efter detta.

För när jag började med mina fågor och svar så gick besöks talet upp från ca 150 besök om dagen till över 500 besök om dagen.

Dels var det  2 tel linjer som blev väldigt upprörda över min sida och  1 ville betala mig för att lägga ner spalten *L*

Det  kändes härligt att  dom inte gillade min spalt.

Min dröm är att öppna en  sajt där olika tarotläggare får visa upp sina kunskaper genom att lägga gratis på en sajt för att få mer tarotläggningar där hemma.

Så kunde man få fram tillräckligt många som turas om att svara på frågor ngn timme varje vecka.

Då hade man kunnat dra ner omsättningen ngt för dessa dyra tel linjer *L*

i Ljus lasse

Elisabeth-J
0

Vilken bra ide´Lasse Glad  Om ni vill kan jag lägga in det i kategorierna här. T.e.x Fråga Melissa, Fråga Rose, Fråga Jimmy, Fråga Lasse, Fråga Ewa, Fråga Elisabeth m.fl  Då kan man välja vem man vill ställa en specifik fråga till. Är ni medium intresserade av det här? och är ni medlemmar intresserade av det?

Elisabeth 

tarotlasse
0

Ja när det gäller  specifika tarotfrågor så ställer jag gärna upp.

Men när det gäller andekontakt då vill jag ha klienten framför mig.

Men helt ok för min del att svara på tarotfrågor.

Fast det frå vänta lite tills jag är ok och fri från morfin.

Lasse

Bybo
0

Jaaa!!!! Det är klart att "vi" är intresserade!!! *skrattar* Iaf jag!! Kraaam…..

Elisabeth-J
0

#12 Ok. Min tanke var mer att dem kan ställa frågor till just den dem vill ha svar från. Andekontakter är ju inte så bra på ett forum. Men frågor kring det är ju alltid bra och man kan fråga mediumet om hur han/hon arbetar osv. Jag missuppfattade nog det du menade Lasse =) Är trött nu, behöver nog sova snart, ska ju upp om 4 timmar =)

Elisabeth 

rosmarin90
0

Hej jag tycker att en beskrivning av den ande som kommer på besök är viktig. Jag har själv varit hos ett medium som sa att min mamma var på besök och sen gav en vag beskrivning. Tyvärr påpekade jag inte att det är så att jag har två mammor på andra sidan. Utan tog emot budskapet utan att veta vem det var ifrån.

Ska jag beskriva en levande person för nån och jag inte kommer ihåg namnet, då beskriver jag personen utseende, ålder särskilda kännetecken tills den blir igenkänd. Samma sak om jag ska beskriva nån från andevärlden. Jag har svårt att se vad det är för skillnad.

SkrattandeRose

EwaKristina
0

Personligen vill jag nog lämna så utförlig beskrivning,jag kan.(Innan budskapet lämnas)Och det inkluderar längden…Men inget jag hakar upp mej på,och står och tragglar om och om igen.Tragglar inget annat heller*L* Hoppas jag!!Sen tycker jag att det ligger inom mediumets ramar,att så utförligt som möjligt beskriva sitterns nära och kära,tills inga som helst tvivel finns,med det menas ju även personlighet,hur man är relaterad till varandra,hur "anden" haft det under sitt liv.Detta har jag fått med mig i min mediala utveckling,sen första kurs och för mej känns det väldigt bra.Att börja säga att "jag har din mormor här",gör ju att sittern kan låsa sig fast vid just henne,och stänger av och förnekar allt annat eftersom Mediumet just sagt att det är mormor..Men alla är vi ju olika individer som arbetar på lite olika sätt.och det ser jag som en liten tjusning i det hela oxå.

Fdtr
0

När det gäller hur man tar emot information från andevärlden så beror det väl både lite på personen som tar emot och på hur de är "skolade".

Många (inte alla) av våra svenska medium idag är nog skolade av Iris Hall och Julia Griffiths (eller deras elever) och i deras "skola" så vill jag minnas att man beskriver personen från andra sidan som ett "bevis" på att kontakten är äkta.

Det kan också vara så att man som oerfaren behöver "stärka" kontakten tills det kommer ett jämt flöde information. Det är nog olika för olika medium vilket arbetssätt man till slut hittar som fungerar bra.

Personligen så är det första jag får fram (i princip alltid) besked om att det är en manlig eller kvinnlig energi. Därefter ser jag oftast ett "mentalt foto", en bild inne i huvudet och försöker beskriva personen efter det. Under tiden som jag beskriver personen från andra sidan så blir "flödet/kontakten" stabilare och jag kan gå vidare med budskap.  

Lite som när man manuellt skruvar in rätt kanal på radion, när man hittar exakt rätt är det bra ljud/kontakt man får. 

Jag måste erkänna att jag inte försökt göra på något annat sätt utan låter andevärlden styra. Kanske är det så enkelt att man kan säga "hej, jag heter xxx vad heter du?" 

När det gäller uttrycken storseans eller medial demonstration så skulle min tolkning av orden vara att seans är förmedling av budskap från andevärlden och medial demonstratio skulle tex kunna innebära även andra inslag, tex att läsa av föremål.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

loreena
0

Låter bra med såna här länkar där man kan fråga medium. Eftersom jag bor i finland är det lite extra svårt att ta kontakt via telefon med nån i sverige och dessutom lite väl dyrt.. Tack för ide`n. Jag känner många andra i min närhet som uttryckt en sån önskan om att kunna få svar på enkla små frågor som de går och grunnar på. Kramizar från FinlandGlad

Jimmy-Ottossn
0

jag ställer upp jag med, tycker det verkar som en bra ide!Glad

men som sagt andekontakten gör jag endast vid personligt möte.

/Jimmy!

RosieB
0

Jag ställer gärna upp och svarar på frågor även i det jag skrivit i mina funderingar.

Ha det gott alla!

lightseeker
0

Tack #4,7,8 för de orden. Problemet var bara att jag inte var upplyst om att jag hade rätt till det. Sen tycker man ju också att ett sk. etablerat/välkänt medium själv borde känna in att han inte kom nån vart på en timma och kanske därför själv borde påtala att det nog inte vart så lyckat.

rosmarin90
0

Hej det finns flera sätt att titta på det här, dels vad kunden egentligen söker. Är det en andekontakt de vill ha eller är det rådgivning. Jag brukar fråga och för mig är det så att de flesta vill ha just andekontakter. Före och under sittningen är det jag som pratar, förutom att jag vill ha bekräftelse på att kontakten från andra sidan känns igen och att de förstår budskapen. De får ställa frågor till kontakten också när jag lämnat budskap. Efteråt brukar jag fråga om de har fler saker de vill ha svar på och då använder jag Tarot. Efter konsultationen frågar jag om de är nöjda……det känns viktigt för mig.

Handlar det om enbart rådgivning, då lägger jag Tarot. Men man kan använda alla möjliga sorters läsningar. Det ena är inte sämre än det andra.

ljus Rose

Vibeka
0

Låter som en fin idé, jag är med på att svara på enstaka frågor med hjälp av Tarot korten Flört

Ljus Carina

Tiia
0

#23 Kan man fråga på?

lightseeker
0

#22 rosmarin 90, Jag fick aldrig klart för mig vem det var, utan fick gissa. Ett litet rött hus, (har aldrig haft ett sådant) en morfars-person som jag hade tillit till (har aldrig existerat någon sådan), jesus-statyn i rio de janeiro (hmm, förstår inte) detta handlade en timmes sittning om. Mediumet sade själv att han var i trans och att jag bara fick ta emot det som kom. Han började även sittningen med att säga att bara en person skulle komma, så det var ingen idé att jag väntade mig någonting mer. En timmes sittning handlade bara om att han pratade om saker som jag inte förstod ett smack av, han var väldigt kall efteråt också.

SOm jag berättade innan, så hade jag en kort tid innan ramlat på ett medium, på gatan och för första gången i mitt liv beställt ett möte. Jag hade mitt hem hemsökt, sedan lång tid tillbaka. Och hon kunde bekräfta mig i allt som jag själv hade kommit fram till. Jag är SÅ tacksam för hennes arbete och ödmjukhet, det var min guide som hade fört ihop våra vägar. Men den andra personen kan vara hur välkänd som helst, han kommer alltid att vara högst oseriös för mig, efter det här. Punkt slut.

rosmarin90
0

Hej Lightseeker

Trist när det blir sådär, bäst är att klaga hos mediumet direkt. Men jag vet själv hur svårt det kan vara. Känner man inte igen nåt alls av det mediet ger ska man inte behöva betala.

Du kanske borde följt din känsla och konsulterat det första mediet du mötte istället. Det finns många jätteduktiga medier runt landet som inte är kända.

Hoppas det här inte gjort att du aldrig vill konsultera ett medium igen. Seanser är bra att gå på om man vill se hur ett visst medium jobbar, innan man bokar en privatsittning.

ljus Rose

lightseeker
0

#26 ROsmarin90, Jo, jag var hos det "första mediet" och det var jättelyckat, för mig, men det var då som "mer erfarna, mediala" rådde mig att gå till ett etablerat medium istället, de tyckte nämligen att det lät oseriöst. SÅ där ser man att jag fick lära mig en duktig läxa, och bli 700 kr. fattigare (fondpengar, som egentligen skulle ha gått till en ryggbehandling) Etablerat medium igen, nja, tror inte det. Jag hittade ju min på gatan, eller i "rännstenen" om  du så vill. Så man skall gå på sin egen känsla, absolut!

Ljus-bling-bling på dig med ljuva ROsmarin90

rosmarin90
0

KyssLight

Du har myntat ett nytt uttryck rännstensmedium, härligt. Att gå på sin känsla när man väljer medium eller healers är viktigt. Den ena passar den ena, den andre en annan. Ja du lärde dig ju nåt i alla fall. Bättre lycka nästa gång, för du har väl inte gett upp.

kram Rose

miramis2
0

Fniss… rännstensmedium, gud va jag garvade här!

RosieB
0

Vad synd att du inte sa till honom att du inte var nöjd lightseeker, själv vill jag gärna höra om en person inte blir nöjd när den varit i kontakt med mig. Kritik är aldrig fel om den är befogad och den kan bara göra oss bättre. Glad

Ett råd till alla: Våga ifrågasätta! Det är ni som betalar och det är ni som ska vara nöjda.

Det finns bra medium.

Lita till din känsla//Rosie

lightseeker
0

Jag hade ju fått veta att han var det mest accepterade, välkända osv. och då förutsätter jag att jag inte kommer att känna mig lurad på något vis. Jag blev överrumplad helt enkelt och snopen. Jag anser ju att huvudansvaret ligger hos honom, som seriöst medium. När han kände att han inte kom någon vart så var det mig han var irriterad på, för att jag inte fattade

Det är ju så för oss som har varit utsatta för sexuella övergrepp att det är riskabelt bara att vara ensam med en man. Att sedan vara helt ensam med honom i en för övrigt tom lägenhet, samt att det blir en litet förtätad stämning, gör ju inte saken bättre. Man vågar inte säga någonting. Någonting för medium att tänka på, precis som inom alla andra yrkeskategorier som dagligen träffar människor. Att man måste vara uppmärksam och ibland ställa frågor själv, anser lilla jag.

(jobbar som informatör om sexuella övergrepp och är offentlig med det)

RosieB
0

Helt rätt i det du skriver lightseeker.  Jag vet också att många så kallat vanliga människor sätter oss på en piedestal vilket inte är rätt. Vi är bara vanliga människor vi med.

Det medium du träffade verkar inte varit uppmärksam på din rädsla vilket jag tycker är konstigt…Hm

Tyvärr är det så att rötägg finns överallt även i kändiskretsar. Önskar att fler vågar lägga ut klagomål men ser att vissa medium kan göra hur som helst för det finns alltid en bundrarskara som är beredd att försvara personen oavsett hur den handlar.

Vi får hoppas att han hade en dålig dag men samtidigt så vet jag en som aldrig verkar komma ur dessa dåliga dagar.

lightseeker
0

Så visa ord från dig, Rosie B. Det är ett elände att man måste hålla på med att kategorisera in människor i bättre/sämre, experter/amatörer detta idealiserande verkar vi ha med oss med bröstmjölken och gör inte livet lättare.

Vi har alla någonting som vi är riktigt duktiga på och något som vi är mindre bra på. Man kan ha medfödda talanger och man kan ha lättare än andra med att lära in vissa saker. Ibland är det omständigheterna som gör om vi växer upp i en miljö med rätt grogrund. Eller så får vi ett hårt liv men drar lärdom av det och kan omvandla det till "positiva" handlingar, medans en person med samma hårda erfarenheter istället går under. Det är ingens förtjänst ibland har vi tur/otur.

OM vi kunde släppa vårt behov av auktoriteter som talar om hur saker och ting skall vara och börja lita till att vi kan själva och är någon som har ett värde. En kändis är inte mer, vi är inte mindre. Vi kan olika men vi är lika mycket värda, vi är lika mänskliga det är idealiserandet som förstör och gör oss maktlösa. Lita till din egen förmåga, vi kan mer än vad vi vet.

Ödmjukhet är nyckelordet.

RosieB
0

Instämmer helt med att Ödmjukhet är nyckelord.

Ett sätt att släppa dessa auktoriteter är att vara sin egen auktoritet. Börja våga säga ifrån.

För mig handlar det väldigt mycket om att fösöka vara mig själv och våga säga ifrån. Jag har en tro om att gör jag det så får jag det tillbaka. Jag vill att människor som inte är nöjda med mig skall höra av sig. Att människor ska våga kritisera mig för att jag skall bli bättre.

lightseeker
0

Instämmer med föregående talare fullständigt: en gång i tiden hade jag ingen självkänsla, alla mina mänskliga rättigheter hade sönderplockats från min kropp och själ, då kom det in medmänskliga personer som såg bortom status mm. och ville stötta till självhjälp. De hade själva blivit stöttade en gång i tiden. Så kan jag nu, i min tur, hjälpa andra knäckta människor vidare idag, med hjälp till självhjälp. Det är bara en väldigt fin balansgång: där man ibland måste fatta väldigt snabba beslut för att inte hjälpa för mycket, eller agera radikalt så att dom ser att det är möjligt att stå på sig och lär sig att dom är värda lika och har rättigheter i världen. Jag är ingen stor människa, bara en liten som gör det som är mitt ansvar, precis som alla borde för att världen skall vara ett trevligt ställe att bo på. Hurra, för all små myror, som jobbar med sitt eget lilla strå. Det är som ringarna på vattnet, dom sprids vidare………