Jag såg min farfar
Hej! Jag skulle bara vilja berätta om lite övernaturliga saker som jag varit med om och som ni kanske tycker är intressant.
Min farfar gick bort för cirka 6 år sen, och veckorna efter att han hade gått bort så hände det en hel del skumma saker.
Det första var att innan vi skulle sälja hans hus, så var min syster, mamma och pappa där och städa mm. Pappa var ute, mamma var på övervåningen och min syster på nedervåningen. Min syster, som då var i hans sovrum på nedervåningen och damsög, helt plötsligt så stängdes damsugarn av och hon förstod att något var skumt. Hon backade mot väggen, med ryggen emot. Då ser hon hur garderobsdörren sakta öppnas och samtidigt känner hon en riktigt stark doft av farfars parfym/lukt. Sen sattes damsugarn på igen. När dom kom hem berättade även mamma för mig hur hon också kände en stark doft av hans parfym/lukt. Som om han hade gått förbi dom och en vind av hans lukt hade träffat dom.
Sen så har jag också vart med om övernaturliga saker själv, som då också handlar om min farfar. Det här hände någon vecka efter händelsen som resten av min familj var med om. Jag hade varit i vårat uterum och ätit lite mat (jag var även ensam hemma och det var mitt på dagen). Jag går sen in i köket för att ställa in disken i diskmaskinen. Jag vänder mig om en stund och tittar ut mot vardagsrummet. Då sitter min farfar i våran fåtölj med fingrarna ihop över magen, tittar på mig och ler.(Han brukade förresten alltid sitta i just den fåtöljen när han kom hem till oss, och sådär med fingrarna ihop över magen). Jag brast då ut i tårar och tittade sen upp igen mot vardagsrummet, och då var han borta. Men jag grät inte för att jag var rädd, jag grät för att det kändes precis som förr, då han alltid brukade vara hos oss. Även om han inte sa något så tittade han på mig med ett leende som om " Allt kommer bli bra ska du se". Lite svårt för er att förstå, men det är så han gjorde och sa när jag va liten och när han skulle trösta mig. Jag är väldigt glad att jag fick chansen att uppleva detta. Dock önskar jag att han hade kunnat stanna kvar så att jag hade kunnat fått prata och hålla om han en sista gång. Men han vet att jag älskar han oändligt och att han va min bästa vän. Han kommer föralltid finnas i mitt hjärta.
Det låter som en jättefin upplevelse. Vårda minnet av den. :)