OT Björnsafari
Nu är det inte lång tid kvar till Ewas semester och då kommer hon hit igen. Då ska vi på Björnjakt igen och hoppas att vi denna gång också får se Björnmamman. Här är den lilla goa björnungen vi såg sist. Kanske en liten Nasse kikar in denna gång också ;)

Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Men Elisabet passa er! många har blivit attakerade i din trakt. hujeda mig säger jag bara.en kompis granne blev illa tilltygad han hade ett brett läderbälte på sig som troligen räddade honom. det är på tok för mycket björn uppe hos er, att de inte ökar tilldelningen ordentilgt har varit en gåta i flera år.

#1 Jag vet men det är ju sååå spännande och vi tänker inte kliva ur bilen =)
Elisabeth
Åh jag trodde ni var ute å gick å letade i skogen! tack gode gud haha! Ja håll er i bilen=)
Även JAG skulle vilja se Björn men också i en FUNGERADE bil haha.. björnfrossa!

Ja här törs man inte gå i skogarna så några bär kommer inte jag att plocka i år =)
Elisabeth
Jo men det är ju senare frammåt sensommaren, ni får väsnas ordentligt så är det nog ingen fara! sjung för full hals så håller de sig undan. =) men att knalla i skogarna där å vara tyst kan vara en VÄLDIGT dum idé
håll er efter vägkanterna haha ni får strunta i myltan.

Om jag ska sjunga i skogen kommer ju ingen annan människa heller vilja vara i närheten så det är bäst att jag håller mig på vägkanten, i bilen!!! =)
Elisabeth
Äh om du småplågar din kompis så gör hon säkert hemska ljud som är skrämmande för björnen haha.

#7 Tack för tipset ;)
Elisabeth
Vassego!
ja man e ju tuktad själv av bröder vet du!

Min faster,som bor i Skellefteå,har en cd-spelare med ut i skogen.Den får spela hela tiden och hon flyttar bara på den vartefter hon ändrar plockplats.Hon säger att det funkar bra…
Men kära Elisabeth, du menar väl inte "björnjakt", alltså jakt? Då blir jag förtvivlad. Eller det är kanske björnsafari, det passar nog dig o Ewa mycket bättre. :) Dessa kramgoá varelser som, om man har tur och får se dem, är dom mysigaste och mest välsinnade varelser skogen har!
Nu på försommaren hade vi besök av två björnar här i byn, och jag drog iväg direkt för att få en glimt av dom. Kopplade för säkerhets skull hunden, som var väldigt ivrig med nosen just där man hade sett björnarna. Men jag fick aldrig se dem! :-(
I mitt (sommar)företag arrangerar vi just björnsafaris för även här är det gott om björn. Det handlar bara om respekt, och visar man dom det så är det aldrig någon fara! Får jag göra lite reklam så finns information om mitt företag här: www.3sjoar.se
Lyckliga du som har fått en nalle på bild! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Har du sett samma björn som oss måntro?!
Jag vill också se björnar,men i mina trakter finns det inte
Jag får väl ta en sväng med bilen(lång resa)

Konstigt när jag såg din bild Elisabeth blev jag sugen på messmör.Fin bild förresten..

#11 Tror att Ewa och jag kommer till dig på björnsafari =)
Elisabeth
#14, jag blev också sugen på något. Fast naturell yogurth var vad som roppade i mitt huvud. Tänk vad reklam påverkar oss. :-)

#16 HAHAHA nu fattas bara JOkk bärdryck och tunnbröd.

Jag har telefonnumret till skogen om nån vill nå dem när de är ute på sin björnjakt Hehe
Telefnnumret är (EN EN TRÄ TRÄ FURA)

ooh låter så härligt Elisabeth, vad lyckligt lottad du är som kan njuta av detta äventyr i dina egna hemtrakter. Jag önskar er mycket sevärt, men få närkontakter.

När jag var och åkte på små vägarna i Orsa kom plötsligt en liten nalle upp från diket. Den stog på vägen och kollade på oss i bilen, sedan reste sig den på bakbenen och gick sedan iväg till andra sidan in i skogen. Tyvärr så hann jag inte ta fram kameran. Men man fick lite björnfrossa då. Jag kommer säkert inte att få se en till björn i naturen nå mera efter detta.
Elisabeth! Du och Ewa är hjärtligt välkomna! :) Alla ni andra också förresten, speciellt ni stadsbor som vill bekanta er lite med "den norrländska verkligheten! :) Har ni tur så kan jag engagera en livs levande major också, som kan skrämma er med överlevnadsövningar, i brist på björnar tänkte jag - fast där alla överlever! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Du är go du,Tuvstarr…
#18 *skratt*
#5 Det är inte så farligt då. Man ska faktiskt ha tur om man ska få se björn här uppe :) Även om det är ett stort bestånd av björn. =) =) =)