En liten undran
Jag hör en dovt brummande många gånger under dagen,ibland håller den i sig länge och ibland bara en stund och det är både när det är ljud runt omkring och när det är tyst. Och det är bara jag som hör det..sambon hör ingenting och hon är den av oss som har bäst hörsel.Sambon säger att det kan vara mina öronchakran som ska öppnas..jag vet inte. Tycker bara det är märkligt att det bara är jag som hör det..eller finns det någon mer som också hör tonen?
Vad kan det vara?
Hej, Jag hör inget brummande men det piper (väldigt högt) eller mer "tjuter" till och från. Detta är som mest när jag "arbetar" med andliga ting. För mig betyder det en (energi) närvaro. Tycker du att det brummar just?
Sajtvärd på Övernaturligt
Det är inte omöjligt de kan va lite andligt betingat hos en del personer.
I mitt eget fall har jag märkt ett viss brus under hösten, troligen orsakat av förträngningar som uppstått i kärlen i ena trumhinnan.
Finns ju saker man kan hjälpa upp sånt med, ganska vanligt hos väldigt många att man börjar lida utav Tinnitus när man kommit en bit över 30år.
Framförallt att man själv hjälper till att vårda sina hörselgångar så värme & en normal balans av fuktighet bibehålls ständigt. Särskilt nu under kalla årstiden, kalla öron så man inte fryser inne i öronen t.ex. Mössa är ju himla bra på så sätt och inget man ska behöva skämmas för att använda.
Sedan finns ju Revaxör och liknande oljor som man kan fukta hörselgångarna med t.ex bomullspinnar så skyddas dom samtidigt både mot uttorkning som skydd mot lägre temperaturer. Det hjälper ju också till då så blodkärlen inte drar ihop sig lika mycket som ifall man inte använder någonting alls just vid trumhinnan och innerörat. Sen finns naturligtvis en normal fuktighet som hjälper till vid själva innerörat så en balans upprätthålls via örontrumpeten ner mot svalget. Men motionerar man mycket och andas in stora mängder kall luft, ja då är man ju där iaf så det kan va bra med något extra.
Tobak & nikotin tillhör kanske en av dem värsta skadegörarna när det handlar om skapa förträngningar i dem mindre blodkärlen ute i kroppen.
Vanligt pga detta med domningar i händer och fötter, skador i hörselorgan likaså efter en tid.
#1 Ja det brummar..tjuter inte! Ett dovt brummande..
# tinnitus är det inte..vad jag vet så håller ljudet på konstant då men det gör inte det här. Det kan gå många timmar mellan att jag hör brummet.
Vet inte varför jag får för mig att det har något men jorden att göra?
Hej. Jag får både brumande susande och pipande menoftast bara i entt öra i taget och det vara bara en stund för mig men det är olika. Det är ringet farligt och inte tinitussom du sa. Under hela 2012 har vi jobbat hårt på att höja våra vibbrationer till slutet av detta år så att vi kan gå in i en högre dimmension än den vi är i nu. Har nog hört att mayakalenen har slutat detta år och så vidare. Finns en anledning til att den slutat ochdet är för att vi ska (håller på att) gå upp i en högre dimmension, en mer kärleksfull. Det vi går igenom nu är en mass upphöjning av hela vår plannet och under hela året har vi fått energipåslag och information. Det brummande judet du hör är energiförändringar och information från högredimensioner och dina guider. Inet farligt alls. //misa.R
#0 Nu vet jag inte om det är det, men det har diskuterats i trådar (och på YT) om ett dovt brummande ljud, från jorden, som många hör men inte vet var det kommer ifrån!
Ett dovt lågfrekvent brummande…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen