Thymuschakrat
Är det någon som har lite koll på thymuschakrat? Fler och fler ska ju tydligen börja öppna upp detta chakra om jag har förstått det rätt. Vilka egenskaper kännetecknar ett öppet thymuschakra? Hur kan man aktivera det? Är det några särskilda egenskaper man bör jobba med för att aktivera eller förstärka chakrat?
Jag tycker inte att det står så mycket om detta chakra om man googlar, någon som har en bok eller liknande som kan berätta lite mer än vad man får fram av en snabb googling?
Thymus chakrat har några namn, thymus chakrat, hjärt chakrat, anahata.
Det har med kärlek att göra, det bästa sättet tycker jag för att öppna upp detta chakrat är älska allt och alla, öppna ditt hjärta för andra healar denna chakra. Du kan även äta vissa saker som healar detta chakrat, saker som är grönt, t.ex. sallad osv.
En annan sak jag tycker är bra är att skaffa något som färgar vatten, så kan du hälla det i ditt bad och heala ditt chakra medans du bara ligger där och kopplar av. Detta kan du också göra med alla dina chakran :) Ganska bra metod enligt mig :)
Du kan ju öppna det också genom att visualisera en grön blomma eller ros som öppnas.
Thymus tycker jag inte används så ofta, googla på hjärt chakrat eller heart chakra (eng)
Så får du bättre resultat tror jag. Lycka till!
Mvh, mike. :)
Det står lite här, på Ylva Trollstiernas sida:http://www.vipstar.nu/aura.lasso
Lite ur hennes bok om bl.a. aura:
"Färg: Turkos
Plats på kroppen: Mitt emellan hjärt- och halschakra åt höger sida…..
Är vårt chakra som förser oss med spirituellt sökande, hör till det man kallar 'vattumannens tidsålder'…..Det aktiverar det mönster som är viktigt i din andliga utveckling för tillfället. Använda vår intuition, öppna upp vårt högre jag, kontakt med änglar och en kännedom om tidigare liv. Blir varken överaktivt eller underaktivt utan agerar med ditt aktuella mönster. Det behöver således inte balanseras utan jobbar med det du behöver balansera upp. Detta chakra bär på din framtid, din andemening…"
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 vi skrev visst samtidigt!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Haha :P snacka om timing! ;)
Tror många av våra chakran vi har öppnas & stängs utefter vad vi håller på med för stunden och om där finns behov för dessa behöver användas så öppnas dem automatiskt. Ganska övertygad guiden vi har håller bra ständig koll så alla dessa energicentran fyller sin funktion på bästa lämpliga sätt.
Personligen kunde jag känna en märkbar förändring i detta området efter testat healing ifrån daga och vid tidpunkten då min kontakt med min Ande & guide utvecklades och kom igång i full kraft. Kändes nästan som träningsverk kring hjärtat & bröstet med en sval tydlig kyla som strålade ut åt alla håll.
Den har delvis förbytts efter några veckor och ändrats mot de mer varma hållet samtidigt som de svala lugnat ner sig lite i dess känsla & styrka.
Jättehäftig upplevelse när man känner de kommer & går, helt fantastiskt:)
Tack för era svar! Då förstår jag bättre :) Måste vara häftigt när man plötsligt känner av det så som du beskriver Kottschejk.