Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2310 ggr
[Love_and_Joy]
0

klapp på kinden

Jag satt och mediterade. Av nån anledning fick jag ett småleende på läpparna. Jag kände hur en hand strök på min kind, nästan smekte kärleksfullt. Dock undrar jag vem som kom på besök? Någon ide? Tacksam för feedback. :)

Amandla
0

Vem kommer du att tänka på? Flört

[Kottschejk]
0

Här går tankarna till en alldeles egen Ande & guide när andan föll på:)

Alltså en androgyn kraft, varken kvinna eller man.

Väldigt lik gruppen änglar och kan lätt förväxlas med dessa, både vad gäller skyddsänglar som andra sorters änglar. Den tillhör en av dem viktigaste vakande som mest lärande krafterna vi har med oss under vår tid här på jorden. Det sägs att vår själ vi fick när vi kom till världen, den är en del av denna Anden vi alla bär med oss i hjärtat varje dag.

Ej könsbestämd som nämdes i inledningen men det hindrar den samtidigt inte från att spela upp olika roller och människoöden mitt framför näsan på oss om det skulle finnas ett syfte och en mening i göra detta. En allkonstnär i få människor att uppleva och lära sig saker dem kan tänkas behöva. En kraft med en fot i himlen och en på jorden som kan kontakta och vidareförmedla saker vi vill föra fram till önskad destination och mottagare, t.ex en bön eller andra önskemål. Det är också en kraft som står i direkt relation till våra inre tankar & våra känslor som intuitionen. Ja egentligen allting vi gör och har gjort i levande livet.

Samvetets roll skulle man kunna beskriva som en av dem närmaste kommunikationsvägarna vi har till vårt inre och till vår Andes vägledning och tips den vill ge till oss så vi kan leva ett så harmoniskt & bra liv som möjligt i samklangen med alla dom vi har omkring oss. Även i hur vi på bästa sätt kan forma oss själva som individer, i utvecklas vidare och växa på alla dem sätt som är menat, så både vi själva som alla andra kan få så god nytta och glädje som allting annat i livet av allt de arbetet som ständigt håller oss igång och skapat oss till dem vi är.

Med hjärtliga hälsningar ifrån min andliga följeslagare Oskyldig & mig Glad

[Love_and_Joy]
0

Androgyn guide? Intressant teori, hur är kännetecknen på dess närvaro? Märkligt nog får det mig att tänka på kärlek, en gammal en. Dock är jag bara 26 år och inte upplevt kärleken än. Man kände sig älskad i det ögonblicket. Som om det förmedlade att jag är på god väg.

[Kottschejk]
0

#3 På just de viset du själv beskrev om man nu själv inte kan se andra sidan och ens Ande visar sitt deltagande hos personen den vakar över och hjälper.

Finns säkert många andra varianter som kan vara vanligt förekommande beroende på varje människas andliga utveckling men känslan av virvelvindar nära huden på händer eller på pannan är nog bland dem vanligaste.

Anden vi har är nog bland de finaste vi någonsin kan få komma i kontakt med medans vi lever. Din egen exakta innersta motsvarighet.

Jag är bara 11år äldre än dig, inte heller här…..:( Glad Man får leva & va glad i alla fall. Å hoppas på de vänder och blir bättre.

Det är sant, alla som känner den typen av närvaro är på rätt väg.

[Love_and_Joy]
0

Tack för feedbacken. Väldigt intressant information. Kan en androgyn guide ha en personlig koppling till en själv? Exempelvis känna närhet fast man inte ser närvaron och upplever ögonblick som känns osannolika för att vara en slump. Som om denne vill förmedla något.

[Love_and_Joy]
0

Jag är förresten lite vilse i meditationen. Det tycks vara lite svårt att få "kontakt" på grund av svårigheten att koncentrera sig.. Guiden, det känner jag på mig att denne försöker få kontakt fast vi tycks gå runt varann. Eller har jag fel? Kanske jag missar något. Tack för den fina responsen. :)

[Kottschejk]
1

Det är nog ganska lika för dem allra flesta, alla behöver vi träna oss inför ta in nya upplevelser och på så vis vänja oss vid tolka dem & känna igen vad vi känner så vi kan förstå vår kropp och vad vi upplever bättre för varje gång.

Ett av alla dem sätt som finns i skaffa oss större erfarenhet inför livet och oss själva i hur vi fungerar. Du har säkert inte missat något, bästa sättet är att ta var sak i sin egen takt så kommer de när det är meningen att förändringarna skall komma till en. Var sak har så att säga sin tid i livet, man tjänar sällan någonting på tvinga fram något. Låt de komma successivt & stegvis av sig självt. Meditera och ge sig en chans till vila och gå ner riktigt ordentligt i varv är ju en jättebra början i starta igång den här nya efterlängtade kontakten och närheten ifrån sin guide. Det kan handla om stickningar man känner eller en värme på vissa platser över kroppen. Som för mig och många andra som jag skrev förut så kan man även förnimma virvelvindar & kyla. Kanske dels för man är Tvilling, luftens Tecken.

Ens Ande är ju ingen som någonsin lämnar en, utan finns alltid nära en.

En personlig koppling har man ju också till varandra genom allt levande vi har inom oss är direkt förenat med denna kraft ända ifrån vi föddes och blev till.

Det här är inte någon som tagit sig en anställning lite sådär på en höft i fylla den här uppgiften att verka som vår guide och Ande. Betydelsen är mycket djupare och mer förbunden än så tillsammans med den själ vi alla har som lever här & nu. På många sätt en mellanhand ungefär som en DVD spelare eller som en kassetbandspelare då vi kanaliserar genom denna mellanhand till andra Andar som har ansvar för andra levande själar eller till själar som inte längre lever på jorden om man då istället talar om bortgångna släktingar & personer man känt tidigare i sitt liv.

Det blir ju på ett vis lite dubbelbottnat i dess betydelse om man nu ser till t.ex en kontakt som tas med en tidigare bortgången person (återigen detta inbyggda skydd mellan världarna som finns för vi inte ska kunna få veta till 100%) genom kontakten görs till stor del via Andens försorg och en själv. Om det är Anden som känner in på själen som inte längre finns eller om det är själen själv som kommer igenom. Kanske en kombination, ingen som vet.

Men Anden finns i varje fall till ditt stöd om du behöver den hjälpen Glad

[Love_and_Joy]
0

Tack dock förstår jag att man behöver utrusta sig med en rejäl portion tålamod och kunna uppnå harmoni. Gå ned i varv är en utmaning, att tro på det man känner och ser andligen. Vandra vägen med hängivelse. Ibland känner jag att jag behöver "bevis" och att förlita sig på det man ser behövs tillit. Ja, jag behöver verkligen guidens hjälp. Igår mediterade jag, massor av värmevågar, kyla och lite elektriskt i kroppen. Jag såg kanske guiden, men är osäker. Jag upplevde bara konturer, långt vågigt hår som påminde om renässans och ett ansikte likt som da vincis aristokratiska målningar. T.ex. Det jag inte förstå

[Love_and_Joy]
0

ursäkta mobilen krånglar. Inte förstår att gestalten är ingen man eller kvinna. Mycket vacker , verkligen ovanlig och reslig. Vänlighet utstrålar från denne. Dock begriper jag inte än för jag har ju inte kunskap om hur sånt fungerar. Ett inre öga tar in intrycken , varför inte via ögonen. Ja du förstår. Tusen frågor och jag får ha en extrem tålamod för att ta en del i taget. För att begripa. Vad tror du om det? Du verkar vara mycket klok och tackar åter för dina reflektioner! :)