Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 772 ggr
skum06
0

Fick vi ett svar?

För ungefär en vecka sen mitt i natten så skulle jag och min pojkvän precis lägga oss för att sova när min pojkvän reagerar på att julkulorna hängades i fönstret rör sig. Jag har sett det förut.. Bör tilläggas att vi kollade om de var något drag från fönstret som kunde få dem att röra sig vilket det inte fanns. Altandörren är brevid och dem rör sig inte ens när man öppnar dörren och de blåser ute.

Men tillbaka till upplevelsen jag ska berätta om.. Vi låg i sängen och ser julkulorna i fönstret, min pojkvän börjar att fråga " om det är någon här kan du röra julkulorna ännu mer" inget händer. Han ber ännu en gång " om det är någon här ge oss ett tecken" inget händer. Julkulorna fortsätter att röra sig. Efter några gånger som han frågar om Tecken så säger min kille

" Om det är någon här kan du knacka två gånger "

En kort stund efteråt hör vi från köket " knack….knack"

Var det ett svar vi fick? någon som kan få en känsla om vem det kan vara? vad den/dem vill oss?

;)

Blodfot
1

dte där vad helt klart teknet! jag kan tro att dte är någon i er närhet…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

skum06
0

Ja det kanske är de… ingen av oss har någonsin fått ett "svar" på det sättet förut.. men jag kände mig inte rädd på det sättet..:)

;)

skum06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är julkulorna i fönstret.. Om någon kanske kan "känna något" från bilden.

;)

dolfen
3

Jag tror inte på det övernaturliga.

Så jag gissar att ni vill få er fantasi + (eventuella) händelser (kulor som rör sig och ljud från köket) att bli = någonting som inte finns.

Människan har alltid velat se avsikter med allt. Och varför inte blanda in en portion symbolism, ibland!? Flört

Själv har jag en tavla som "flyttar sig" lite då och då, och jag flyttar tillbaka den.
Jag kan inte komma på vad det är som orsakar detta.
Men jag skämtar om att det nog är ett spöke som har det lite långtråkigt och försöker fördriva tiden med att "försöka" irritera mig (vilket inte funkar). Cool

Vänligen dolfen Glad

skum06
4

Inte för att vara sån men jag bad inte om att få svar från någon skeptiker. :)

;)

Blodfot
2

visst är dte något med dem där kulorna…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

dolfen
7

Jag svarade, då jag inte såg något "skeptikerförbud".

Ok. Du söker "ja-sägare". Got it!

* Jag låtsas som om det regnar * Glad

(Det tog mig cirka 15 minuter att skriva #4.
#1 behövde bara 4 minuter på sig för att hålla med. Flört)

OT:
Hmm. Första gången jag kallats för skeptiker.
Ingen som vill kalla mig för "naturvetenskaplig humorist"!? ^^

[Kottschejk]
1

Inte varje dag man får bli berörd på härligheten av en Ande.

Hör bara till dem allra mest lyckligt lottade här i världen Flört

Här har vi satsat på en ny lekpark, nästan som tivoli & egen karusell.

Änglaspel som plingar & propellrar med vindens hastighetSkrattande

Fast Julkrubban med Jesus barnet i stallet gillades mest med dem tre vise männen, några lamm, en ko & en häst tillsammans med Josef & Maria.

Visste ni att Andar är mästare på leka med ljuslågor också?

Fjäril
4

Alla är välkomna att diskutera/lämna sina åsikter så länge man gör det med respekt. Ibland blir inte svaren som man önskar men vi välkomnar alla "teorier" och tankar, det är så vi (alla) lär oss nya saker :)

Sajtvärd på Övernaturligt

skum06
3

Javisst men jag trodde bara att sidan var övernaturligt i fokus inte skeptisism i fokus :)

Men om jag ska ta och svara #4

Jag har svårt att tro att det skulle vara en inbillning då vi var två som upplevde samma sak samtidigt. Julkulorna behöver såklart inte vara något, (även om vi försökte kolla alla naturliga förklaringar, men ingenting kunde få kulorna att röra sig på exakt samma sätt)

Gällande knackningarna från köket, så testade vi också alla möjliga saker för att få en naturlig förklaring till det. Vi knackade överallt.. Lyssnade hur kylskåpet låter, men kylskåpet har ett mer brummande ljud.

Knackningarna kom passande några sekunder efter att min sambo frågat om vi kunde få två knackningar om det var någon här.

Sammanträffande? Kanske. Men känslan i kroppen säger en helt annan sak. Har aldrig fått ett sådant svar förut, så jag är ingen som går och letar efter Tecken på det sättet och jag sitter inte och frågar varje kväll om det är någon här hos mig..

Det är när vi känner närvaron, det kommer ju helt plötsligt när man inte har ens tänkt på det, på flera dagar, flera veckor.. :)

;)

Fjäril
4

#10 Vi är nog alla lite skeptiska, inte just i den här situationen utan överlag. Det ska man vara :) Våra (iFokus) sajter inriktar sig inom ett visst ämne men alla är välkomna att delta (ändå). Vad gäller din/er upplevelse skulle jag enkelt uttrycka mig med - lita på er känsla och eftersom ni har uteslutit naturliga orsaker har ni ert "svar". När ni upplever dessa händelser försök då se ett samband till när det sker. Under "Hjälptråden" finns lite tips.

Sajtvärd på Övernaturligt

mamma_mo
2

Glad

Dom rör sig av VÄRMEN

skum06
2

Okej, ja det kan säkert vara så när det gäller kulorna.

Men knackningarna är en annan fråga. Vi bor ju inte i ett gammalt hus utan i en liten lägenhet.

Det skulle ju såklart kunna vara grannarna som knackat också fast vi inte har någon vägg i vägg från de hållet knackningarna kom.

Lägenheten gör inte speciellt mycket ljud av sig annars heller mer än ett brummande kylskåp ibland och fötter som springer hos grannen ovanför, eller grannen som skriker ibland ;P haha.. Fast som sagt ljudet kom innefrån våran lägenhet och jag vet hur det låter om det kommer från en annan lägenhet. Då är det inte lika tydligt.

Men vi lär väl aldrig få veta vad det var, kanske var det ingenting. Kanske var det önsketänkande, kanske inbillade vi oss samma sak båda två samtidigt och inbillade oss samma känsla båda två samtidigt.

Bör tilläggas att det var lugnt i denna lägenhet i ett år efter vi flyttat in här, jag kände inte närvaro från någonting, märkte inte av någonting. Ingenting i lägenheten innan heller men i lägenheten innan det där kände jag närvaro hela tiden.

Det jag ville mena med det är att jag inte letar efter Tecken från den "andra sidan" utan det kommer till mig när jag minst tänker på det.

;)

dolfen
2

#10 - Jag menade absolut inte att ni har inbillat er något.

Med den 2:a meningen i #4, menade jag mer hur vi ser samband mellan olika saker.
Exempelvis om man blir matförgiftad, kan man ofta koppla till det senaste man åt, trots att det kan ta ett par dagar innan symtomen visar sig.

Själv ser jag aldrig något samband mellan något som händer och en eventuell andevärld, då jag inte tror på det sistnämnda.
(Detta hindrar mig, tack ock lov, inte från att fantisera.) Flört

(Det var lugnande att ingen kände att mitt tavelputtarspöke finns.) Cool

Tage Danielsson:
"Tron kan flytta berg.
Tvivel kan sätta tillbaka dem igen."

Trevlig helg på er! Glad