Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3592 ggr
Glittervittra
0

Orber??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla
Nu kommer jag lägga ut lite kort här som jag vill ni tittar på..
Är de färgade prickarna som ni ser (om ni kikar noga) Orber???
eller är det från digitalkameran??

Tog kort på ön på andra sidan sjön när vi var ute idag…och har jag alltid tänkt som så att där bor de smått..inga människor bor där..bara skog alltså..
Tog också mot andra hållet där de e fastlandet..och där likaså..såg jag dessa små bollar..även ljusa..
Till o med gubben som sitter på bryggan hade små Orber på sig på bena…meeeeen..som sagt..e de Orber eller är det nåt som kommar från kameran?
Lekte me kameran o tog kort på själva vattnet också..Ja ni får kika själva va ni ser..och säga va ni tror

Kramisar

Glittervittra
0

Ännu ett foto..

kramis

Glittervittra
0

Igen…

kramis

Glittervittra
0

Å igen Skrattande

kramis

Glittervittra
0

Å till sist..

kramis

[Vargnatt-]
0

Jag har aboslut ingen aning om hur man ser om det är Orber eller inte, men jag ser något som min hjärna får till ögon uppe vid några trätoppar till vänster :). Troligtvis bara min fantasi som spökar :).

Glittervittra
0

Ser just att de inte synns så bra här Ledsen
men kanske ni får förstora det själva så ni kan se..attans otur..men jag hoppas några av dom små synns ändå

Kramis

Glittervittra
0

Åhh..de har jag missat..jag var så konsentrerad av det som var i vattnet..för de e där jag ser dom små sakerna..men jag ska syna korten mera *hihi* tack för att du titta ;)

kramis

Glittervittra
0

Vargnatt..
nu ser jag dom..de e ju fullt av dom ju Skrattande
men som sagt..e de Orber eller kameran??

kramis

[Vargnatt-]
0

På det första kortet alltså:)

[Vargnatt-]
0

Oj, fullt av dom? :) Var mer ser du dom? Sedan om det är kameran eller inte har jag ingen aning om Skrattande

Glittervittra
0

vid trädtopparna..mellan träden..ojojoj Skrattande men de e synd att de här färgade bollarna inte synns så bra..för de va dom jag fastna för först…men jag ser ju att de även är ljusa som vi sett tidigare som andra lagt ut..

kramis

YvonneW
0

På bild 2 och 3 ser jag dom underliga prickarna, men inte på de övriga fotona. Tycker att om kameralinsen hade prickar skulle dom synas tydligt på alla foton, men det är ju inte så. I alla fall kan jag inte se några om jag så stirrar så ögonen trillar ur, men just bilderna 2 och 3 som sagt. Vet du om det går några historier om att det hänt något där? Fick en känsla, men vet inte om den är att lita på, men - har någon möjligtvis gjort sig skyldig till något så hemskt som att dränka sina husdjur (hund och katt) i den sjön?

[Vargnatt-]
0

Jag har försökt hitta mina "ögon" på de andra bilderna nu men jag ser inget som liknar dem, så det borde ju inte vara något på linsen.

Glittervittra
0

Men usch vilken hemsk känsla *ryser* nä jag har inte hört om något sånt..men vad vet man :/
Skickar förstorning där vid träden på ön..så får vi se om de synns bättre..

kramis

Glittervittra
0

och en förstoring på sjön som ligger där vid ön

kramis

YvonneW
0

Nu ser jag. På sista bilden är det ju till och med i färg; en röd, en ljusblå och en vit. Har ingen annan förklaring än Orber - som ju skall vara energiklot om jag fattat rätt. Energi från djur eller människor som dött? Är det så?

Så du får ingen obehagskänsla när du tittar ner i vattnet? Fick känslan eller "såg" två hundar och en katt nere i vattnet. Jag älskar egentligen vatten, men när jag tittade på det här fick jag en otäck känsla av skräck och död. Kan Orber uppstå ur sådant?

Glittervittra
0

Usch då..hoppas verkligen inte att det är så *brrr*
Denna bild (sista) är en förstoring jag gjort på den första bilden jag la in…Det är en ö som jag tagit kort på från bryggan alltså så jag kan inte titta ner i vattnet därborta…
Vattnet jag tog kort på var från själva bryggan..men jag kände inget speciellt alls när jag tittade ner där..
Jag har ingen som helst aning om vad som kan ha hänt där ute vid ön..men nog är det märkliga prickar..och tittar du närmare på trädtopparna på de näst sista kortet..så ser du ljusare orbliknande saker..dom synns till o med på ett av trädens stam.
Jag vet inte hur Orber ska se ut eller inte se ut eller varför dom har en sådan form..men nån kanske vet?

Kramis

kramis

YvonneW
0

Glittervittra, hur tolkar du innebörden av ordet Orber? Har du innerst inne någon förklaring till varför dom finns just där?

YvonneW
0

Puttar på tråden.

Glittervittra
0

hej Ywonne
Nej jag har ingen som helst förklaring om varför de kan finnas där..jag vet inte ens om det är Orber eller inte??? har liksom inte fått riktigt svar på den frågan..Kameran kan ju göra sitt menar jag med sina pixlar och så..
De jag hörde igår var att bortfall av pixlar inte ser ut så här i alla fall så då är det ju frågan om det kan vara typ bubblor som kan bildas vid fotgrafering..Nu e jag inte kunnig i detta..så de skulle ju ha varit intressant o höra vad en fotoexpert har att säga om detta *ler*
Men känslan av att något fanns där borta på den lilla ön..en finns..så nåt tror jag finns där minsann..
Ordet Orber har jag inte smakat på så mycket..vad är en orb?? varför visar sig en ande som en orb?

Kramisar

YvonneW
0

#20 Har också funderat mycket på det med Orber. Om en orb är en ande och det finns så otroligt många som på dina bilder skulle ju det betyda att det just där vimlar av andar. Kan det vara möjligt? Och varför just där i så fall?

Har du tagit fler bilder med kameran för att se om alla bilder blir likadana som dom här? Jag har aldrig fått något sådant på mina foton fast jag använt olika kameror genom åren.

Kram!

annemarili
0

_Hej!

Jag kan inte se några Orber på fotona. Tror att det är kameran som "spökar". Däremot vackra foton.

Kram
Anne Mari_

Glittervittra
0

nej jag har inte tagit så mycket bilder..men de är ju inte med på alla dom fotona va jag sett..
Jaja..jag ska väl fara dit fler gånger och då ska jag ta om korten på samma sätt så får jag se om det ser lika dant ut eller inte..*ler*

kramis