Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 569 ggr
[TosaMi]
0

Uppmärksamhet?

Okej, jag försöker ta detta från början. För ungefär ett halvår sedan dog min mormor i cancer. Detta tog hårt på min mamma och hon var hos mormor konstant de sista tre veckorna. När hon dött så åkte mamma till min morfar. Jag kanske ska tillägga att min mamma alltid varit lite skeptiskt till "andevärlden" och velat ha naturliga förklaringar till allt. Däremot hade min mormor lite kontakt med andra sidan så att säga. Nåja, mamma var hos morfar bara fem-sex dagar efter min mormors bortgång och då stod hon i köket och öppnade skåpluckan. Då ramlade en tekopp ut från skåpet, och hon blev rädd, kollar upp mot skåpet och då är en tekopp till påväg ut! Vi tror ju självklart det är mormor som var där och anledningen till att det hela verkar vara så konstigt är att mamma som sagt inte varit så speciellt öppen innan och alltid velat ha en naturlig förklaring men vad finns det för förklaringar till detta? Tror ni det var mormor som ville tala om att hon var där? 

Och en annan grej som hände bara någon dag efter var att jag låg hemma och sov, drömde då att jag gick igenom en lång korridor och ut från en dörr kom mormor och kramade mig. Jag tyckte det var så underbart för jag älskar ju min mormor! Men drömmen slutade rätt snabbt för jag vaknade och behövde gå på toaletten. Vid maten dagen efter berättade jag för drömmen om mamma och då sa hon att hon med drömt om mormor och att hon sedan vaknat och känt mormors närhet… Förstår ni hur jag menar?

Så det jag egentligen vill veta är tror ni det är min mormor som vill få "uppmärksamhet"? Dock slutade allting efter hennes begravning..  Men kan ändå vara kul och veta. :)

Karmatarerskanise
0

Det där med kopparna kan ju lika gärna vara ingenting och helt enkelt bara koppar som stått ostabilt och sedan trillat.

Drömmar behöver inte heller betydanågot utan de kan vara vårt undermedvetna som kommer fram. Är man ledsen över att någon har dött så är det lätt att man drömmer om denne. Närvaron som ni känt däremot är väl ganska trolig. Jag är övertygad om att de våra kommer och vakar över oss ibland.

[TosaMi]
0

#1, Det med kopparna gick till såhär (jag var ej där, men mamma och morfar har berättat). Dom öppnade skåpet och då åkte en kopp ur, visst, den kan ha stått ostabilt, det hann de inte se för den åkte ut nästan direkt. Den andra koppen stod 4-5 cm ifrån kanten och när mamma kollade mot skåpet så såg hon hur koppen var påväg ut. Så två koppar gick sönder.

Det med drömmar tycker jag bara är mysigt och behöver ju såklart inte vara någonting. Skrattande

Amandla
1

Drömmarna skulle jag ta som besök av mormor, gå på din känsla! Den andra koppen också Flört