Drömmer om spöken..
Vad betyder det att man drömmer om spöken?
I nästan alla drömmar känns det som om de vill säga något, Vilket förvånar mej då jag bara är 11 år och dessutom inte kan se/känna andar :/ förra året när jag var 10 så började jag känna mej "jagad" eller vad man ska säga. Jag var stressad när jag gick nånstans här hemma (Speciellt övervåningen) och gör det fortfarande. Känner mej fortfarande bevakad var jag än går och jag är rädd för att vara själv hemma nu :/ Det var ju dessutom förra året som jag började tro på naturväsen och andar och sånt så antagligen är jag bara rädd och därför har de här dumma drömmarna..
Men jag undrar ändå: Varför drömmer jag 0om spöken och varför känns det som om de vill säga nåt?
Minns inte så bra men berättar den delen som skrämmde mej ;/
Senaste drömmen nu inatt så drömde jag att jag levde men samtidigt var det MITT spöke. Jag minns att jag lekte ute i snön med min pojkvän och då gick jag in på baksidan av min skola och kom in i en stor sal med ett rum vid dörren och där inne var "mitt" spöke och då helt plötsligt kom hon ut och då skulle jag leka/blev rädd (minns inte) så jag sprang ut i en till liten korridor där det var en trappa rakt utanför dörren, då svängde jag till vänster och kom in till ett typ festsal där de satt massor av människor. Jag var glad och helt plötsligt satt jag på en liten pelare och då kom spöket bredvid mej och började typ "skriva" ord på väggen framför oss..
Då vaknade jag och var livrädd för att somna om för jag ville inte att drömmen skulle komma tillbaka. vaknade typ vid kl 3. och har läst att om man vaknar vid 2-3 har man besök av andar men stämmer det?
Minns att hon ville att jag skulle hjälpa henne/förstå henne.. Tror att hon ville att jag skulle förstå henne men minns inte för vaknade ju som sagt då :/ Ska sova hos mamma inatt för jag är verkligen rädd!!! :)
Snälla svara

Jag undrar bara på vilket sätt drömmen var skrämmande? Jag tror inte du behöver vara rädd.
Spöken är ju inte annat än människor som gått bort. 
Jag vet inte. Jag drömmer också ofta om spöken, och ofta rätt skrämmande drömmar där jag är i något hus där det spökar hej vilt.
Har du någon vuxen i din närhet du kan prata med? De kanske inte velat berätta något för dig? De tror du är för ung osv. Tror du behöver hitta någon av dina närmsta som kan förstå att du känner/ser saker.. Hoppas det löser sig.
Ingen vill dig illa // Kram från mig
#1 Men asså den var skrämmande typ för att den var så verklig.. Inte förens jag vaknade fattade jag att det var en dröm. Men som sagt jag vaknade kl 3 ungefär och låg vaken till kvart i 4 för jag var rädd att drömmen skulle fortsätta.
#2 Jag drömmer nästan alltid att spöket och jag typ känner varann. Vet inte hur jag ska förklara.. Men i den näst senaste så satt jag i en gungstol och minns inte men tror jag satt och kollade i en spegel och det stog en gammal dam vid min sida med handen på min axel. Och hon väntade på att jag skulle förstå mig själv eller nåt sånt. Glömmer drömmarna nästan direkt när jag vaknar på morronen. DEt är bara de delarna som har skrämt mej och fått mig att vakna som jag minns :/
#3 Nää har ingen att prata med :/ HAr haft de här drömmarna i snart 1 år. Och inte förens i Lördags då jag hade den senaste drömmen som jag sa till mamma för då var jag verkligen rädd.. Men hon har ingen förklaring till varför jag drömmer om spöken och varför de pratar med mej. Skulle inte tro att nån ville berätta nåt :/
I de flesta drömmar känns det som om de vill att jag ska förstå/veta nånting om mig själv :/ Kan det bero på att jag hatar mig själv..? Och att jag har gett upp min dröm (Bli konstnär) för jag kan verkligen inte måla.
(Okej jag kan måla när jag spenderar tid och verkligen bryr mig om teckningen men det händer inte ofta -.-)
Eller är det bara för att jag är rädd?
Jag tror du slår huvudet på spiken i #5, drömmar handlar väldigt ofta om en själv. Jag drömde väldigt ofta läskiga drömmar när jag var yngre, de handlade om spöken och andra sorters andar när jag började intressera mig för såna saker och jag var jätterädd
Sen jag lärt mig mer om det andliga har drömmarna lugnat ner sig och jag drömmer för det mesta trevliga drömmar 
Har du sett Hjälp-tråden? Där hittar du tips, råd och länkar.
#6 Kollat men tycker ingenting hjälper mig särskilt :/
Helt klart vill någon säga något, jag drömer själv om andar som jag kallar det, inte så konstikt när jag har kontakt med dem… Men jag tror att dem vill hjälpa dig, det är någ som du säger att dme vill att du ska gilla dig själv… allt händer av en mening, lycka till!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!