Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 2440 ggr
[Misstaget]
2

Hur gör man?

Hej!

Förlåt för att jag kommer in och stör men jag har en fråga som jag tror att en del av er här kan ge mig svar på, och förlåt för att jag låter detta stå på alternativmedicin.

Hur fungerar en rökelse?

Varför gör man en sådan egentligen?

Vad bör man tänka på?

Vad bör man ha?

Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
1

#1 Oj, vad arg du låter! … och otrevlig. Det kan inte vara roligt att bära på så mycket ilska i dessa juletider.

Här är det ingen som ljuger. Av Fjärils inlägg och artiklar att döma, så är hon en mycket fin och klok person och jag har lärt mig väldigt mycket av henne men även andra medlemmar på forumet. Det är roligt att vi finns till här för varandra, att vi kan stötta, hjälpa och utvecklas tillsammans.

#0 Tyvärr kan jag inget om rökelser men här är en tråd där man diskuterar det.

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3e8e7f88f472550a041c13-rokelse

Använd funktionen Sök på sajten så ska du se att det finns flera trådar som tar upp ämnet.

Ha en fin Jul!

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[Misstaget]
0

#1 ?? Okej, då vet jag…?

Tack så mycket för länken!

Jag har sökt runt lite nu, efter att ha hittat sökfunktionen. Men jag har ändå inte fått svar på hur man gör? Vad man bör tänka på? Och vad är exempelvis: rökelseblandningar, rökelsehållare, rökelsekoner och rökelsepinnar? (som exempel ur en sajt jag ser på) Och allmänt hur man gör. Har inte fått svar på det ännu.

Pensson
0

#3 Hejsan !

Rökelsepinnar sätter du i en rökelsehållare, tänder/eldar på den så den börjar ryka/glöda.

Rökelseblandning bör du ha i ett eldfastkärl med lite kol i botten som du får att glöda. Jag har en liten gammal kittel på ben som jag använder Glad

Sen kan man även använda salvia som rökelse, då kan man bryta loss en liten bit som du på samma sätt som pinnarna tänder/eldar på tills den börjar ryka. Även denna lägger du i ett eldfastkärl.

Hälsningar Pensson

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Magi-cat
6

kommentar #1 bortröstad av det automatiska modereringssystemet, pga oförskämdheter och personpåhopp. Den som skrev lämnade därefter iFokus.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Misstaget]
1

#4 Tack för svaret! Glad Då vet jag vad jag ska ha!