Återkommande dröm! (Ande)
Under många år har jag haft en mycket märklig dröm, återkommande. Dock är huvudpersonen som är en (anden) alltid densamme. Jag har inte lyckats få fram att med hjälp av alla dessa vanliga drömtydningar och tolkningar få fram syftet med drömmen, mer än att det verkar vara (anden) som vill något, men det går inte att kommunicera. Men det verkar finnas en dold historia bakom detta, om varför hon befinner sig/beter sig som hon gör. Drömmen har dykt upp oavsett min livssituation och mående. Denna dröm har följt mig under många år. Varav jag helt och hållet tidigare ignorerat den. Under några år har jag lyssnat till drömmen och försökt hitta anledningar, hur jag ska göra för att komma vidare. Det hela är komplicerat att förstå utan att förklara min dröm. Dock ändras den lite mellan gångerna, förklaring kommer…
Jag drömmer om ett STORT rött hus. Med rött staket och vita toppar. I början gick jag bara förbi huset och såg en kvinna, helt grå, gammal, med korta lockar. Hon bär en gammal klänning, helt grå och, nästan som om färgen är urtvättad, klänningen med en krage runt halsen. Och en brosch eller en slags berlock. Hon står ALLTID vid vindsfönstret och tittar ut, som om hon tittar efter något väldigt långt borta. Men man ser hennes ögonkonturer tydligt, hennes lockar och klänning. I fönstret hänger det rosa gardiner, med vit spets på.
Jag försöker ofta undvika huset och gå omvägar runt de, men jag hamnar vilse. Och kommer ändå till huset varav hon står kvar. Först blev jag rädd och undvek henne, sedan efter några drömtillfällen har jag blivit nyfiken varav ljud/människor i drömmen velat locka in mig i huset. Där hon ALLTID försökt locka upp mig på vinden….
Hon vet att jag INTE är dum i mina drömmar, men huset ser ALLTID likadant ut på utsidan, så hon eller drömmen vet att jag känner igen huset. Så då ändras drömmen med att jag står inne i huset, och helt plötsligt ska köpa huset. Dock verkar ägarna av huset dölja något, ibland har de även varit folk i området, iom att de säljer de billigt och påstår att de är mycket att laga. Huset är nästan intakt, och insidan är vacker! Såå vacker. Och stora fönster, helt sagolikt vardagsrum, sidengardiner och mcyket gammla saker. Gardinerna är så stora och tyget så unikt. Nästan som ett vackert slott. Där insidan inte verkar höra till utsidan. Men ändå visas utsidan som något man kan förknippa.
Saken är den att de finns ALLTID en dörr, en gammal dörr som ALLTID är på samma plats och den leder alltid till vinden. Där man ibland känner vindpustar. Jag vet alltid att hon finns där uppe när jag känner igen trappen. Har många gånger gått in och försökt prata med henne, men hon PUTTAR bort en. Överfaller mig, och ibland tillochmed försöker strypa. Men hon pratar aldrig, hon pekar aldrig på något. Ibland överfaller hon mig när hon står bakom mig. Som om hon INTE alls vill ha mig där. Men ändå tillkallar hon uppmärksamhet genom att öppna dörren.
I den övriga delen av huset har hon ALDRIG försökt få uppmärksamhet, då hon vet att jag ändå dyker upp. En gång drömde jag att jag sov huset, varav hon dök upp i min dröm i drömmen. När jag vaknar i min dröm går jag upp och samma visa hon överfaller mig. I hennes rum är det grått, likaså som henne. Gammalt och smutsigt, en helt oinredd vind. Men de skumma är att hon har en säng, rosa sängkläder precis som hennes gardin.
Jag förstår inte riktigt om hon bara är just en dröm, eller en ande. Vi har medial förmåga, som även passerat i mina ådror. Men detta kan jag inte få någon klarhet i. Hon verkar inte vilja prata, hon vill inte ha mig där. Hon kan/vill inte lämna vinden. Men ändå lockar hon upp mig, varför?
Har försökt ta reda på vad hon vill, vem hon är, varför hon är på vinden. Genom att fråga alla jag kan i drömmen, men alla är rädda för henne. Och ingen pratar om henne, eller avslöjar något. De verkar mer som en detalj jag MÅSTE ta reda på själv. Har försökt i en av drömmarna med ett medium som kringår henne. Eftersom jag försökte få reda på om de fanns något som kunde tyda på om de fanns något föremål eller dylikt i huset som kunde hjälpa på något vis.
Någon som kan hjälpa mig i detta?
Ett hus i drömmen brukar (brukar = ofta, men måste inte nödvändigtvis vara så) stå för dig själv, den bild du har av dig själv. En dörr till vinden brukar betyda att den leder till ditt högre medvetande, en ande som vill ha upp dig på vinden skulle då kunna betyda att det är dags för dig att söka ditt högre jag, även om du tycker att det känns obehagligt.
Har du sett Hjälp-tråden? Där finns massor med goda råd, tips och länkar.
Jag har lixom förstått vad huset representerar, men jag känner att oavsett vilken fas (hur livet ser ut) oavsett om det är bara possitivt, negativt eller en blandning av båda så ser huset alltid likadant ut, men jag börjar i olika rum. Drömmen försvinner inte. Jag förstår inte riktigt om de faktiskt är en slags historia med mera, eller helt enkelt bara en dröm, och varken hon eller huset existerar, inte ens platsen? Men de känns som i mina drömmar som om hon är inlåst, och väntar på att (den rätta) ska släppa ut henne. Eller att tillfället ska vara rätt, inget i drömmen känns obehagligt, men hur jag än försöker tolka drömmen och förstå så dyker den upp igen och igen och igen. Och när jag helt enkelt inte bryr mig så dyker den ändå upp.
Är förövrigt ny på forumet så jag har inte hunnit gå igenom alla trådar, funktioner m.m. men jag ska absolut titta igenom Hjälptråden *tackar för tipset*