Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 718 ggr
[RMSLiners]
0

Börjar undra

Jah är inte direkt den som tror på spöken mensnart är jag övertygad om att de existerar. Tre händelser här hemma har fått mig att undra. Första gången höll huset på att brinna ner när spisplattan helt plötsligt stod igång utan att någon rört spisen på hela dagen. Andra gången smällde det i toalocket utan att någon var på toa. Tredje gången var idag när jag satt och slappna av i duschen och utan vidare låser sig badrumsdörren av sig själv. Låsknoppen nlev alltså vriden till låsning. Vad i helvete är det som försigår? Jag har ingen anhörig som dött och har bott här rätt länge. Men sen den dagen min ena katt blev avlivad pga att hans njurar kollapsat har dessa händelser dykt upp. Hunden jär hemma blir livrädd varje gång och söker skydd på säker plats. Den katt vivhar kvar märker inget då han mest är lat och sover. Jag är helt förbryllad.

Emmetem
0

Jag har också varit nära på att få huset nerbrunnet då en platta slått på sig av sig självt! Svart rök och en illröd platta var inte så trevligt mitt i natten.
Satt på mitt rum och helt plötsligt kändes det som om någonting var fel. Jag satt kvar i 5 minuter men sedan så kändes det VERKLIGEN som om något var fel.
Då sprang jag ned till nedervåningen och det var lära att makaronerna (som stod på plattan) höll på att brinna upp! Den var inte på när jag gick upp till mitt rum klockan 9, men klockan 2 var den på - och alla andra sov!
Sjukt läskigt! Obestämd

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[RMSLiners]
0

#1 Jag lade inte märket till våran spisplatta heller men det gjorde hunden som varnade mig. Nu hade jag ju ett plastföremål som jag bara ställt på spis och diskbänk och den smällte, bilda svart giftig rök så vi fick utrymma huset med alla djur. Jag blev rätt dålig pga det och hamna i andnöd.

[Annica.78]
3

Min syster hade oxå problem med saker som hände hemma hos henne o hennes sambo.Syrran kände sig iakttagen vart hon än gick i huset. Hennes lilla tös stod och tittade på ngt flera ggr men där fanns inget/ingen. Hennes son vaknade på nätterna av att ngn satt och tittade på honom och sa han skulle vakna.

Till sist ringde hon ett medium och sa till henne det händer saker hos mig. Mediumet ville inte veta vad, så hon bokade bara en tid med min syster hemma hos henne.

När hon kommer dit kände hon av tre andar, den ena var vår mormor, den andre vår morbror och den tredje var ngn som hade bott i huset många många år tidigare.

Hon ställde en massa frågor till syrran som hon fick svara på. Anledningen till att mormor och morbror var och "hälsade" på henne var för dom vill se till så allt var bra med henne och hennes barn. (Min syster var höggravid när vår mormor gick bort).

Mediumet även berättade saker om oss syskon och vår mamma som hon helt omöjligt kunde veta, men det var mormor som berättade det för henne. Mormor och morbror försvann efter att hon varit där, den tredje ett tag efter, syrran sa till den tredje anden att hon skulle gå därifrån.

Jag själv har svårt för att tro på andar och såna saker men efter det så har jag ändrat mig lite.

Jerrie
0

Varför skulle andar vilja sätta någons hus i brand? Jag trodde att de aldrig ställde till med riktig skada. Förvånad

[Annica.78]
0

#4 Andar kanske finns i både god form och ond form!?

[Kottschejk]
0

Kan nog till viss del bero på missförstånd och obetänksamhet ungefär som livet ibland kan va mellan levande människor. Det är inte allting vi förstår eller har förmågan till förstå fullt ut när vi försöker tänka oss in i en annan människas liv och situation. Hur stor brukar chansen va att man prickade rätt om man lyssnar till alla dem förutfattade meningar som finns om hur vi tror att nånting är beskaffat och hur saker fungerar.

Det är inte omöjligt att något liknande även gäller den andliga sidan när dom försöker kontakta oss eller vi hamnar i den typen av händelser som härrör till vad vi anser som andligt betingat, antingen fenomenet har andlig orsak eller orsakat av våra egna tankar känslor och handlingar eller rent av en kombination av allt tillsammans.

Man vet alltid hur ens eget liv ser ut och hur ens liv är konstruerat utefter vår egen verklighet och vår egen uppfattning. Det finns ju ingenting som talar för att den andra sidan skulle ha fullständig vetskap om hur det är att leva som levande människa just nu utifrån deras syn på livet och livet efter detta. I varje fall finns där säkerligen utrymme för ett & annat missförstånd som kan uppstå med viss felmarginal. Dom kan säkert på olika sätt begå misstag precis som vi själva. I alla fall att den risken för detta kan ske speciellt när man tar kontakt dom första gångerna genom kontrasterna då säkert har större chans för finnas ifråga om skillnader i uppfattningar, då i jämförelse hur det ofta utvecklas efter man lärt känna varandra lite bättre efter ett tag och dessa skillnader då kan jämnas ut på ett mer naturligt sätt.

Lite som hur folk fungerar i stort & smått när vi träffas och möts för första gången och får nöjet att lära känna varann :) Det är inget & skämmas för ifall någon känner nervositet och en känsla utav osäkerhet inom sig, det är bara ett första stadie vi går igenom i nå fram till vänskap och hitta en vän.

Kloka Julklappstips & satsa på:)

Brandvarnare och Pulversläckare, för trygghetens skull

[RMSLiners]
0

#6 Finns redan här och brandlarmet gick igång strax efter att jag lekt rökdykare i köket och stängt av spisen.