Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 611 ggr
Loova
3

Är du upplyst?

Jag vet egentligen inte vad ordet "upplyst" innebär exakt men under det senaste året tycker jag att jag har förändrats. Jag har under året ägnat mig mer åt Meditation och yoga än vad jag någonsin tidigare gjort och jag undrar om det kan ha med det att göra. Rädslor har t ex försvunnit, tidigare hade jag extrem spindelfobi och skrek hysteriskt om jag såg en. Idag kan jag ta dom och gå ut i trädgården. Det kändes plötsligt väldigt fel att döda dom.

En period var extra intensiv och då ägnade jag mig åt yoga (hatha och kundalini) 4-5 dagar i veckan och under den perioden tyckte jag att jag fick nya "insikter" varje dag. Att lära sig att älska ALLA människor och allt levande kändes plötsligt som det mest viktiga i livet.

Känner någon igen detta?

Och jag måste bara tillägga att i ett land styrt av jantelagen känns det oerhört fel att använda termer som "upplyst" om sig själv.. men ja, på något sätt kändes det som att jag förändrades i alla fall.

livia11
1

Tror förstår vad du menar :) man blir mera medveten om alla människor runt om kring sig och sig själv. Man kommer till insikt och ser mer på djupet.

Loova
1

Absolut! Jag skulle kunna rabbla upp en massa saker utöver det jag har tagit upp. Jag började förstå upplevelser långt tillbaka i min barndom, hur de påverkade mig och hur de har hämmat mig senare i livet. Jag började också se vilka lärdomar jag fått genom olika upplevelser.

Är det ingen mer som upplevt något liknande tack vare yoga eller Meditation? Jag tror att det var främst pga yogan i mitt fall.

livia11
1

Aa elr jag har aldrig gjort yoga eller så men bara att bli mera medveten och sen bara stanna upp i vardagen lite och fundera. Man har svaren inom sig med allt man behöver bara stanna upp och lyssna så vet man.

Loova
1

Ja det är nog precis så det är, och i mitt fall kunde jag för första gången stanna upp tack vare yogan :)