Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1094 ggr
Zofia89
0

skrämmande upplevelse...

Hej!

Har tidigare skrivit här om att en "man" ibland står vid min säng när jag ska sova… Han har känts trygg och jag har inte haft problem med det…

Däremot förra veckan när sambon jobbade natt hände något märkligt…

Jag gick på kvällen och lade mig helt som alla andra kvällar, när jag sedan låg där på sängen med ögonen fast blev det efter en stund iskallt i rummet och jag blev helt skräckslagen fast jag varken hört eller sett något… Spärrade förstås upp ögonen och såg då att gardinen fladdrade, dörren som stod på glänt gungade lite fast och lite upp och i taket tyckte jag mig se gestalter som for omkring, jag var helt i panik och skräckslagen! Fast jag inte brukar bli rädd…

När jag sedan låg där med uppspärrade ögon hörde jag plötsligt vår mellandörr gå igen och jag fylldes omedelbart av ett oerhört lugn och kände en gnutta lycka… När jag sedan var lugn kände jag den välbekanta närvaron av mannen som brukar vaka över mig…

Undrar nu om jag åkt på väldigt arga energier och att mannen som vakar över mig kom in genom mellandörren och "jagade" iväg dom… Eller vad var det som hände??

Brukar verkligen inte bli jätte rädd, ibland lite fundersam bara… Men nu fylldes jag av total skräck på bara ett ögonblick utan att höra eller se nåt före det började och jag spärrade upp ögonen…

Tacksam för idéer!

daga
0

Du är öppen för andevärlden och då dras dom till dig. Oftas är det någon som stått dig nära som vill visa sin närvaro och hjälpa och stödja dig i ditt liv. I bland kan man känna obehag och rädsla när man känner av andevärlden och det kan då vara någon som vill ha hjälp att gå över till andra sidan. Det finns andar som sitter fast och inte vet hur dom ska komma över till ljuset. Råder dig att lära dig att stänga dig när du inte vill ha kontakt annars drar du till dig olika andar.

Zofia89
0

tack… Jag känner lätt om det är negativ eller positiv energi… Och detta ville mig verkligen inte väl!! =/

Snart jobbar sambon natt igen och jag vill inte veta vad som händer då… allt är lugnare när han är hemma eftersom han inte tror på andevärlden på det sättet och är inte öppen… Ibland kan "mannen" komma och sätta sig på sängkanten fast sambon är hemma men det är sällan =) Men som sagt känner jag oftast om andarna vill mig väl eller ej, och detta var något helt annat!!! Men jag är tacksam för att "mannen" kom dit…

Jag har dessutom haft en massa mardrömmar senaste tiden… Vi skall renovera stora salen i huset (huset är 300år gammalt) på våren och har planerat att tömma salen efter julen så allt är klart att börja riva golv, tak och väggar så fort det blir varmare ute…

Har nu många gånger drömt att vi blir "attackerade" av en massa onda andar i samband med rivningen och jag vet inte hur vi ska fixa det =/

Zofia89
1

puff

Naznaz
1

Hej!

Du är öppen för andevärldenGlad. Försök att stänga dig själv och var inte orolig du kommer att lära dig.

Mvh

Naz

Kram/Naznaz

Zofia89
0

har försökt stänga mig men fattar inte riktigt hur jag ska göra =/

Pensson
2

#5 Hej Zofia89 ! Jag vet inte hur du har gjort när du försökt stänga kanalen !? Men om du visualiserar att din kanal från kronchakrat är öppen (du ser ett vitt ljus från ditt huvud stråla upp i universum som en tratt). När du kan "se" det klart så visualisera att du har en blomma på huvudet som stänger igen sig till en knopp. I takt med att blomman stänger sig i samma takt blir "tratten" med ljus mindre tills den försvinner helt. Då har du stängt ! Du måste ju inte ha en blomma, kanske du föredrar något annat (en port, ett lock el vad som nu känns bäst för dig). Med lite träning så kommer det :) Träna gärna på att öppna också så att du liksom får in båda bitarna :) När jag öppnar upp gör jag lika med blomman fast tvärt om då (att knoppen slår ut). Men innan dess brukar jag även "landa här och nu" (inte tänka på något), skicka ner mina rötter i moderjord. Känns tryggt att vara väl förankrad i moderjord :) Ang dina drömmar om renoveringen. Kan det inte vara så att du efter dessa händelser som skrämt upp dig gjort att du lagt mycket av ditt fokus på just det här otäcka och att det i nästa led skulle påverka er renovering ? Alltså att du med dina tankar och funderingar kring detta gjort att du drömmer dessa otäcka drömmar ? En annan grej du kan göra när den/dessa otäcka energier uppenbarar sig, är att högt tala om för dom att du inte vill att dom ska göra si el så för att det faktiskt skrämmer dig ! Jag blev allt som oftast "jagad" uppför trappen till övervåningen förut. Det skrämde halvt ihjäl mig varenda gång. Tillslut stannade jag mitt i "flykten" vände mig om och sa högt till dem att sluta upp med det osv. Efter det har det varit lugnt, visst ibland känner jag av närvaron att "någon" följer med mig uppför trappen. Men jag blir inte jagad längre ! Lycka till med träningen av att öppna/stänga kanalen :) Kram Pensson

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Zofia89
0

tack Pensson!

Dessa drömmar om renoveringen har jag haft före denna skrämmande upplevelse, och det har inte hänt nåt annat speciellt före drömmarna heller…

Så jag har ingen förklaring på varför jag drömmer så =/

Nu har det varit lugnt igen, visst känner jag energier och så men inte den där rent elaka energin har jag inte kännt sedan den där gången…

yamher
1

ett annat sätt en del tycker fungerar är att tänka sig att man sluter en blomma om sig. Kronblad till kronblad. Eller som en låda med sidor, golv o tak. se till bara att inget ljus kommer in. I  början kan det kännas lite snurrigt, men det e inget farligt. Öppna sig gör man tvärtom.

Du kan alltid be om beskydd när helst du känner rädsla. Det finns alltid någon vid din sida och vakar.

Alis volat propriis Oskyldig