Vem besöker oss?
Hej,
Jag bor med min pojkvän och två hundar och två katter i en etta på 51kvm på första våningen i Eskilstuna. Vi har bott här sedan augusti förra året.
Det har hänt en del saker som har fått oss att börja fundera om det kan vara någon som besöker oss, vi har känt av detta i våran förr förra lägenhet och min pojkvän i våran förra, men vi kände ingen närvaro här förrän vi hade bott här i flera månader.
Det första som hände var att när min pojkvän suttit på toaletten ganska länge,på natten, vi har ett hopprep som vi knutit fast brevid dörren för att kunna ha dörren öppen för katterna utan att hundarna kommit in. Men iallafall efter att han suttit där ett bra dag så började den att röra sig fram och tillbaka.
Andra händelsen, mitt på dagen, jag är ensam hemma. Sambon är ute med ena hunden, vi hade bara en då. Jag tycker det låter som att min sambo "ropar" på mig innefrån lägenheten, det är iallafall en mansröst jag hör. Jag ropar tillbaka förvånat ( jag trodde ju att jag var ensam) men får inget svar. Går igenom hela lägenheten och kollar men ser inte min sambo. Kollar ut genom fönstret, han är inte utanför heller.
Tredje händelsen, min sambo sitter på toaletten på natten, jag har redan gått och lagt mig och somnat. Han hör någon sätta nyckeln i låset och han hör två män viska med varandra. Han får för sig att det var min lillebror som kommit för att han bodde hos oss ett tag men han märker sedan att det inte var de. Min sambo väcker mig och frågar om jag har hört något men jag svarar nej och han undrar om det var min bror som varit här en snabbis men jag vet inte. Jag ringer till min bror och frågar men han har inte ens varit i närheten av våran lägenhet.
Fjärde händelsen, detta på natten. Vi är båda vakna och ska gå och lägga oss för att sova. Min sambo kollar alltid så att dörren är låst en extra gång innan vi ska sova, alltid, han glömmer aldrig bort det. Dörren går dessutom i lås av sig själv, vi behöver inte låsa den ens för att vi "ställt in" den så att den ska göra det. Jag går sedan efter ett tag för att gå på toa och märker att ytterdörren står vidöppen, det är kolsvart i trapphuset. Jag blir förskräckt och frågar om min sambo har öppnat dörren men de har han inte..
Femte händelsen, tror de var i måndags. Jag sitter och kollar på tv på kvällen och helt plötsligt stänger boxern av sig. (Detta kan givetvis ha en logisk förklaring) Men så rör sig och julkulorna i fönstret fram och tillbaka.
Det har också hänt flera gånger att stereon stänger av sig helt av sig själv när vi sitter och lyssnar på musik.
tacksam för svar..
;)
Hejsan.
Det verkar ju som ni har någon som vill ha er uppmärksamhet.
Har ni provat "prata med den/dem" ??
Jag vet, det är inte det första man tänker på, men prova någon gång när ni, båda, eller ensamma, har en stund över. Fråga rakt ut om det är någon som vill säga/visa något.
Verkar i alla fall inte som det är något "hemskt" ;)
Lycka till…

Hej, tack för ditt svar.
Jo det verkar ju som det. Jag ska försöka med det :) Har aldrig känt mig rädd eller någonting sådant.. Man blir nyfiken bara på vem eller vilka det kan vara.
;)
;)