Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1569 ggr
Karmatarerskanise
0

Spöken i dagsljus?

På alla "spökjägar program" jag ser, har de alltid det mörkt under jakten. Dessutom på natten.

Kan spöken inte visa sig på dagen och i ljus? Om inte så undrar jag varför?

anitha
0

Jag tror att de gör så för att det ska bli mer spännande. Om man är medial, så får man kontakt vilket det är ljust eller mörkt. Många är ju rädda för mörkret, just för att de inte vet vad som finns där då. Det brukar ju vara vid midnatt som spökhistorier berättas, för att det är mer spännande då än mitt på dagen. Så tror jag.

Kram

/Anita

lightseeker
0

Jo, jag kom just hem från kyrkogården, och blev både välkomnad samt fick följe en bit på vägen. Det kändes så tryggt.

pippa__
0

jag träffar på dem mitt på ljusa dan ;)

Karmatarerskanise
0

Så då ska man kunna göra Anden i glaset mitt på dagen?

pippa__
0

jag tycker inte det är att rekommendera överhuvudtaget!!! har hänt saker som inte skulle ha hänt om man lät bli den där "leken"….

Karmatarerskanise
0

Hypotetiskt. Man skulle alltså egentligen kunna göra det i dagsljus?

Jag har själv erfarenhet av det. Behöver ingen mer-.

TanjaS
0

Kanske är de så att vi blev medvetna och öppna nattetid då de oftast är betydligt tystare än dagtid. Men de kan mycket väl göra så kännbara dagtid.

River-Lord
0

Tror att detta med mörker.. gör det blir enklare för "andarna"
att visa sig.. tar mindre energi än i dags ljus..

Sen dessa "Ghost hunters" i TVen.. för deras del blir
det ju klart mycke mera spännade Show.. i mörker..Skrattande

/RL

Elisabeth-J
0

Det är som #8 skriver och det är antagligen därför dem gör det i mörkret i programmen också, eftersom det är lättast i mörkret. Sen är det också lättare för oss att se dem på kvällen eller natten då vi inte har en massa andra intryck eller ljud och ljus omkring oss. Mest lyhörda är man när man ska sova, då man har släppt alla tankar och är djupt avslappnad, då är man som mest mottaglig =)
Men det är vanligt att dem kommer dagtid också men då är vi inte lika uppmärksamma på dem många gånger eftersom det är så mycket annat vi gör på dagtid, det är mer ljud och man är koncentrerad på olika saker m.m.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bybo
0

Kanske det även kan vara så att fler människor sover..mindre aktiviteter som stör..som tex alla våra apparater som sänder ut en massa…tex mob-telefoner osv….ja, vågor/vibrationer som stör i atmosfären…Äsch, kan visst inte prata/hitta ord i dag….kanske nån som fattar ändå….

Karmatarerskanise
0

Bybo: Många gånger tar de kontakt med just elektriska apparater

Bybo
0

jojo..jag vet..hat varit med om det själv :-)

PureSoul_2
0

Andar eller spöken kan visa sig, vilken tid som helst på dygnet !

Anledningen till att det alltid filmas kvälls-nattetid…beror dels på att allt ljus o energier SYNS i mörker…..

O sedan beror det på att majoriteten av människor i regel är i STILLHET  o sover…vilket gör det lättare för andar o spöken att komunicera…….på ett mera synligt sätt .

Själv så störs jag varken av att det är dag eller massor av störande ljud…..har lärt mig att ha kontakt med andar o spöken…..HUR rörigt jag än har runt omkring mig, eftersom jag har lärt mig att stänga av "yttre störande faktorer"

Take Care//Pia :)

Nytorparn
0

Självklart kan de visa sig även på dagen. Dock tror jag att fler upplever saker på nätterna eftersom omgivningen då är tystare och man uppfattar mer saker.