Vit varelse
Har drömt mardrömmar sen ca 1 år tillbaks nu, och under de perioder jag mår dåligt så finns dom där. Jag flyr alltid i drömmarna, från mördare, våldtäktsmän, misshandlare etc. Men jag har kommit på hur jag ska hantera den delen, för jag har oftast ganska lätt att tyda mina drömmar.
Det finns däremot som däremot återkommer i varje dröm, men som håller sig i bakgrunden. Sen februari-mars detta år så har jag sett någon vit varelse i varje dröm, men aldrig sett ansiktet. Det började med att jag hörde röster i huvudet, fast i bakgrunden av drömmarna. Som om drömmarna kretsade kring nåt annat, men att detta ändå har en betydelse.
Sen har det blivit värre och värre, jag har sett vita händer på fönster, sen har jag sett ett suddigt ansikte vid fönstret osv. Och nu inatt såg jag äntligen ansiktet, och det var inget mänskligt. Kan inte förklara hur det såg ut, för jag har aldrig sett det förut, det bara finns där i bakhuvudet. Kan tilläggas att jag alltid befinner mig i/utanför min mormors hus i drömmarna, och det är på hennes fönster jag ser detta. Även drömt att något vitt från ovan försökt ta med mig och ropat mitt namn.
Det börjar bli väldigt obehagligt, eftersom jag är rädd även när jag är vaken. Och har ingen aning om vad detta betyder, eller är för något.
Den här "varelsen" varnar mig genom att visa något, antingen så varnar den mig för att den snart kommer, eller att jag ska akta mig för något. Men jag får en känsla av att det är just den som vill mig illa. Den står och tittar på mig, ler hånfullt och tänder eld på en gris, som i sin tur tänder eld på ett träd. Grisen i drömmen är inte levande, den är lika lätt som om den vore gjord av plast.
Någon som vet vad detta kan betyda?..
Puff

Jag det är ju svårt att säga men det troligaste är det din guide som komunicerar med dig.
Brukar bara vara ens guide och Intuition som ger förvarningar om händelser.
och eftersom du ser en skepnad oavsett om den är vit eller mörk så kan det röra sig om en ande eller en guide o inte intuitionen.
Men Andevärlden är alltid väldigt noga med att inte komma med varsel eller saker som kan oroa mediumet utan troligare att det rör sig om din Guide.
Detta är ngt du helt och hållet kan styra själv du kan ta ett samtal med din inre vägledare (Guide) och berätta hur du vill ha det och vill du inte ha dessa varsel o varningar så be om att du får slippa detta.
Jag fick ofta varsel innan det kunde vara katastrofer det kunde vara döds fall o olyckor men fruktansvärt jobbigt med att få dessa saker till sig när jag inte alla gånger kan påverka resultatet av varslet själv.
vad är det för mening att jag som medium får till mig massor av drunknande mäniskor med asiatiskt utsende om jag inte kan stoppa denna katastrof ?
Så jag bad min Guide att slippa få dessa varsel om jag ändå inte kunde påverka detta och så slapp jag få dessa saker till mig-
Sedan var jag med i en grupp som tränade på detta med varsel och bad om att få detta igen och då fick jag det igen.
Men jag tyckte det var så jobbiga bilder och jag kunde inte hjälpa ngn genom dessa varsel så jag bad återigen om att slippa detta och nu får jag inte del längre.
Så väldigt mycket kan vi faktiskt styra själva genom att prata med vårt eget inre.
Lasse
#2 Tack Lasse, för ditt svar.
Ja, men jag vet ju inte vad jag varnas för, så den här varningen verkar vara lite meningslös. Helst när det varit så här i över ett halvår, och den här varelsen har kommit närmare och närmare och till sist visat sitt ansikte. Jag rent utav rädd för vad som ska hända sen, nu när jag sett ansiktet.
Hur kommunicerar man med sin guide då?
Jag brukar meditera, men har lite problem med att komma "tillbaks" när jag är klar, så att säga. Det känns som om jag fastnar på platsen jag är, och inte kan ta mig därifrån.

Då är det kanske inte en varning överhuvudtaget dom brukar vara väldigt tydliga med varningar.
Kan lika gärna handla om ditt eget skapande då du försker tolka det du upplever och själv skapar en massa genom ditt tänkande väldigt vanligt i början av sin egen utveckling.
Detta med meditationen så kan du själv inrikta din Meditation och be om Guide kontakt finns även vägledda meditationer på cd. M
Men du kan lika gärna göra detta på egen hand och detta med att gå djupt och fastna så handlar det om Diciplin från din sida och där du redan ber din guide när du ska meditera att inte gå så djupt.
Finns ingen mening om du inte kan komma i håg vad som sker under meditationen.
Detta är en teknik där du och guiden får lära er att mötas på halva vägen där ni möts och följer varandra under meditationen.
Fastna gör du inte och absolut inget farligt att försvinna så djupt det värsta som kan ske är att du somnar och vaknar det gör du alltid.
Finns lite olika sätt att förhindra detta dels meditera när du är pigg kanske på morgonen när du är utsövd o utvilad.
Sitta upp under meditationen i stället för att ligga ner och fungerar inte detta så kanske en obekväm stol visserligen inte roligt men för en period där du hittar rätt arbets sätt med din guide.
Din Guide finns där hela tiden och den lyssnar på dig hela tiden både det du säger o på det du tänker så allt du säger hör guiden.
Sedan är det din egen träning och din egen tillit tills du ser och upplever din guide själv så ge inte upp för otroligt givande med att kunna komunicera med sin guide.
Lasse
"Kan lika gärna handla om ditt eget skapande då du försker tolka det du upplever och själv skapar en massa genom ditt tänkande väldigt vanligt i början av sin egen utveckling." Hur menar du där? Jag förstod inte riktigt.
Och jag brukar lyssna på guidade mediteringar, och jag tror du missförstått mig, för jag brukar inte glömma vad som sker under tiden jag mediterar. Och jag somnar inte heller, inte ens nästan. Men om jag kommer till ett annat ställe under tiden jag mediterar, så kommer jag inte därifrån. Jag kan ställa mig upp och gå iväg, kan avbryta meditationen, men i mitt huvud är jag ännu kvar där, typ.
När jag läser det du beskriver så får jag vissa associationer till människor som kidnappats av utomjordingar. Ibland händer det att minnen av "kidnappningar" kommer fram i drömmar.
Skulle gärna vilja höra mer om det, ifall du vet om det går att läsa om det någonstans?
Det skulle säkert gå att skriva hur många A4 som helst med litteraturhänvisningar inom detta området. Det jag känner till som jag skulle kunna rekommendera är en bok skriven av Dolores Cannon som heter något med Abduction, tror jag. Hon hypnotiserar människor, och tar fram undermedvetna minnen av saker som hänt i det förflutna.
Albert Rosales' humanoid sighting reports är också intressant.
http://www.ufoinfo.com/humanoid/index.shtml
Det handlar mest om människor som mött utomjordingar, men om du söker på "dream" på sidorna, kanske du kan hitta fall med människor som haft märkliga drömmar med.