Varelse el. vad?
Något jag funderat på i många år, är över en händelse jag var med om då jag var ca 15-16år.
Det var vinter och mörkt ute. På gårdsplanen hemma, så lyste en stark lampa där man gick och upp mot bron, så man såg väldigt bra i det området…snön i sig lyste upp också av lampan.
Jag hade varit hos en vän och klockan var ca 20:30. Då jag ska ta svängen för att komma upp på själva bron, så ser jag något stå mitt framför mej, ca 2m ifrån. Varelsen stod precis bakom ljuslinjen där lampskenet gick, men jag såg den mkt tydligt. Den var grå/brun/grön i skinnet och hade väldigt fårig hud…nästan som krokodilhud. Den var kanske 1.20 hög och hade armar och ben, som jag närmast kan beskriva som "tentackelliknande"…inte långa och smala, utan ganska propotionerliga till kroppen. Inga händer el. fötter, utan de var bara spetssiga. Huvudet var också spetsigt både fram och baktill. huvudet var väldigt stort….el långt kanske man ska säja. Det var som format själva benen och armarna…fast baktil var det jättelångt och gick i som en böj ner bak mot ändan.
Vi stod bara där och stirrade på varandra…först var jag bara fashinerad…sedan efter en stund, så blev jag rädd…och då hände något konstigt! helt plötsligt så "fick jag för mej" att detta var grannpojken som stod framför mej…så jag frågade vad han gjorde här. Men i samma stund som jag frågat det rätt ut, så såg jag igen vad jag hade framför mej…och då blev jag rädd igen…och tydligen varelsen också…för den tvärvände och sprang iväg över den orörda snön…utan att lämna några spår!!! Rörelserna var väldigt svepande och graciösa och det gick mkt fort!
Sedan sprang jag in och berättade vad jag sett…men givetvis så trodde ingen mej…men det syntes att pappa blev rädd för det jag berättade. Vi gick ut och jag visade vart jag sett den…och de såg också att det som stått där…hade varit fullt synligt, trots mörkret. Och de hittade heller inga spår i snön.
VAD var denna varelse för någonting? Är det någon som hört el. sett något liknande? Jag har aldrig sett något liknande i någon bok, film el liknande någonsin.
(Sätter denna tråd i off-topic, då jag inte hittar någon passande kategori.)
Oj, va märkligt… :S Nej, jag har ingen aning va de kan ha varit..

har faktiskt träffat på en del energier/varelser, med olika utseende, men dock ingenting som påminner om din varelse.
Låter mycket märkligt? En varelse från rymden eller vattnet är vad som kommer för mig:)

Nähepp…tänkte att kanske någon här visste något om vad jag träffade på.
kanske det var något sådant som de såg förr…"oknytt"? Men den det jag tyckte var nästan läskigast med mötet…var att, förmodligen så gjorde den något så att jag inte skulle se dess riktiga skepnad…då jag helt plötsligt tydligt såg grannpojken istället för denna…men det höll bara i sig en kort sekund…för sedan såg jag ju hur den såg ut igen!
Kan inte minnas att jag såg några ögon…men jag vet att den stirrade på mej.
Vem vet…kanske finns dessa varelser bland oss…bara det att vi ser dem som människor?

varelse ?
Det har jag undrat i många år också!
jag och en kompis var ute och körde moped en kall höstkväll .Vi komm körandes från en grusväg som ansluter till en lite större väg som är asfalterad. Ca 10-15 merter innan korsningen som är belyst av en gatulyckta. kände jag att det var något, en känsla av närvaro. I samma ögonblick pekade min kompis i höjd mot gatlucktan, han var ca en moped längd framför mig.
jag tittade upp, inte för att han pekade utan att det var känslan utav att det var något där…..Va vad var det. tängte jag då hjärnan arbetade för högtryck, är det någon som flyger självlysande drake, kl 22:00 mitt ute i ingenstans. "draken" svepte förbi.
vi parkerade mopederna mot lyktstolpen. och tog av oss hjälmarna och vi tittade på varandra och sa: såg du det där ! vi tittade upp i luften och om kring oss för att försöka se "det " igen. och efter ca 45s fick jag känslan att det var en närvaro och vi vände oss om samtidigt och tittade över asfaltsvägen och ut på den frusena åkermark som fanns där, och såg varelsen, för nu kändes det starkt att "det" var något med "identitet".
vi gick ut på åkermarken och stog där och spanade som vi hade gjort tidigare, men mu en längre stund, flera minutrar gick. men nu liksom då kändes det när den kom svepandes ljudlöst ca 5-10 meter ovan oss.
nu fick vi en bättre uppfattning om hur den såg ut. svagt grön självlysande. som en rocka(som lever i vatten) ca 1.50m från nos till svans spets. graciöst som en svala men inte alls i hög hastighet, men såg väl ut som den skulle kunna vara snabb som ett jetplan.
man tappade den ur synen när den hade "svävat" en bit bort i från oss. som de andra gångerna man såg den och försvunnigt. och även känslan att den var där fösvann.
vi tittade på vrandra och bara försökte hitta någon förklaring på vad det var , ingen utav oss kände någon rädsla eller olust. Vi var på väg att gå tillbaka till mopederna, vi hade "väntat" i 15 minuter på att få se mer av varelsen och just då landade den på grusvägen som vi hade kommigt i från.
och hur beskriver man någort sådant då?!
vad vi såg var en figur, en korsning en mella rocka och en flygande urtidsödla, ca 1.50m höjd, små fötter , korta ben, armar/ vingar dom sträkte sig från axlarna nästan ner till marken,ganska raka och smala men en antydan till vingar. huvudet var spetsigt och avlångt och ganska stort. man såg inga direkta konturer eller ansiktsdrag. Den skimrade på ett grön flourecerande sätt. men hade mörkare partier.
den stog på vägen i någon minut innan den tog nåra steg framåt och for upp mot skyn och försvann.
jag och kompisen gick mot den plats där den varit och titade runt men såg inget ovanligt . då vi både kände att vi inte skulle få se något mer. gick vi runt ock spanade en stund och hoppades att träffa våran nya kompis på nytt…..men det har alldrig hämt sedan dess.
jag skulle blivit väldigt rädd om jag såg en sån varelse :S
Jag har sett en del varelser, men inte just så som du beskriver.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
En Alien?!
Fy vad läskigt!
Shit vilka läskiga varelser ni sett!!

Låter som eteriska rymdvarelser eller varelser från andra dimensioner.
Ibland försvinner de när de känner av rädsla från människor.