Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1565 ggr
älvses
0

Medial?

Tänkte kolla med er, om ni kanske kan hjälpa mig lite? Jag tror jag är väldigt mottaglig och jag har även fått höra det av bland annat en medium som bara kramade om mig en gång i en affär och jag började gråta för jag kände så mycket kärlek till henne och värme. Ibland drömmer jag om min gammelmormor som gick bort för många år sedan, jag har bland annat drömt att hon sa att jag inte ska vara rädd för att dö, för man kommer till det "andliga planet" Min biologiska pappa gick bort när jag var 2 och jag drömde att jag försökte ta kontakt med honom men att både jag och han var inte redo för det. Kan rabbla upp massor utav saker, t ex, drömde jag om en person som jag inte träffat på flera år två dagar innan julafton och fick reda på att hon gick bort samma natt som jag drömde om att hon låg bredvid mig. Men NU, ibland får jag upp som en inre bild (låter jätte skumt, men vet inte hur jag ska förklara) utav min gammelmormor och den kommer bara när som! Då är det som ett ljus runt henne. Men nu, bara sådär kan jag inte få fram den utan det kommer bara och jag KÄNNER hennes närvaro. Kan även tillägga att jag ibland måste kliva av buss eller liknande för att jag plötsligt mår riktigt, riktigt dåligt när en människa kommer på. Är jag medial? Hur isåfall, skyddar man sig mot att inte känna av andras energier så kraftigt som jag ibland gör? Sortera känslor… Vilka är mina känslor och vilka ska jag putta undan/stänga av? Hjälp.

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

älvses
0

Oj, detta blev längre än jag trodde… Hoppas någon orkar läsa och ge mig ett tips eller svar. Kram!

Amandla
0

Du är ju känslig helt klart! Mysigt att du känner av din gammelmormor, lita på den känslan Glad Har du sett vår Hjälptråd? Den ligger bland de klistrade trådarna överst i inläggslistan. Där finns massor med goda råd och övningar Glad

älvses
0

#2 tack för ditt svar! Kollade i Hjälptråden! Men jag har lite tankar/funderingar och skulle gärna vilja bolla detta med någon. Ända sen jag vart liten har det vart såhär men nu har det bara ökat, väldigt fort! Tagit fart liksom. Är det någon som vill dela med sig utav sin resa hur de upptäckte sin medialitet? Jag har märkt att jag blivit mer kärleksfull mot alla människor, sånt som var viktigt för mig innan är inte alls lika viktigt. Familjeliv, kärlek och närhet är det viktigaste. Ibland får jag en känsla av att bara krama om en viss människa utomhus utan att ens veta varför men ibland känner jag bara för att ropa ut i högtalare och be folk att stressa ner och verkligen se över vad som är viktigt i livet. Att kärlek är a och O och att vi alla är ett. Jag har även dragit mig mer åt kreativa saker så som att skapa konst, sjunga och spela gitarr.

älvses
0

Sen kan jag även säga att det känns som att det finns mer inom mig men att jag har en rädsla också. Jätte konstigt. Men rädslan är inte lika stark som min nyfikenhet på det mediala. Jag har sån respekt för det så jag tror att jag bara nosar lite på det.