Intensivitet
Fick tarotkort lagda för mig i helgen. Oj va häftigt! Så nu är jag helt insnöad på det med. :-D
Jag vill lära mig allt på en gång så jag läser och söker allt samtidigt. Vilket kan göra det lite snurrigt har jag märkt :-)
Och det som var roligt var att jag fick just ett sådant kort. Intensivitet.
Som förklarade att jag sökte allt så förbrilt.
Så nu har jag bestämt mig för att börja med tarotkort. Så jag har precis beställt min första och väntar hem den om några dagar. Rider Waite heter dom. Ska vara bra för nybörjare :-)
Sååå spännande! Tar tacksamt emot tips gällande detta. Ska börja träna på mig själv och vänner så fort dom kommer. Och kanske jag kan lägga för folk här sedan oxå för att träna :-)
GLAAAD :-D
Those who don't believe in magic will never find it 
Hej! Jag skulle råda dig till att inte träna på dig själv, det är så lätt att få förutfattade meningar, bättre om du kan träna på ens väns vän som du inte känner någonting om, då får du reda på om du har gåvan eller ej.
Lycka till!!
Jag skulle vilja säga att du visst kan lägga tarot för dig själv, du kan ju lägga för ditt förflutna och se varför du gjort som du gjorde i vissa lägen. Titta på bilderna och känn efter vad korten betyder för dig i första hand, i andra hand läs i en bok. Försök att få igång intuitionen ordentligt, även om korten hjälper dig att fokusera på olika områden i ditt liv så gör intuitionen att du kommer mycket djupare.
Lägg aldrig för någon som inte är närvarande, lägg aldrig korten när du är påverkad av alkohol och lägg heller inte för någon annan som är påverkad, lägg aldrig för sjukdom, olycka eller död, skulle du ändå se något i korten så säg det INTE till klienten utan försök att vända på det till positiva råd ("ser ut som att det ska bli halt ute så gå försiktigt").
Vill du veta mer är du välkommen in till oss på Tarot.ifokus 
Ska man alltså inte lägga för någon som inte är närvarande? Hmm…
Nyfiken varför? :-)
Jag ska försöka träna på folk jag inte känner som ni tipsat om :-)
Tack för alla tips! Mottages väldigt tacksamt :-)
Det är inte etiskt riktigt att börja snoka i någons privatliv om denne inte är närvarande. Skulle du själv tycka att det var okej om någon före detta pojkvän - eller hans svartsjuka nya flickvän… - ville rota i hur du har det nu, om du har någon ny, hur det är, vad du tyckte om honom när ni var ihop, om du var trogen etc?
Ahaaaa jaja! Då förstår jag vad du menar. Nej nej absolut under inga omständigheter skulle jag göra så. Det är jag redan HELT införstådd med. Så är det med allt anser jag :-) Bigg NO NO :-)
Jag trodde ni menade att man inte kan lägga Tarot på distans även om någon önskar det. Men det kan man väl?
Att lägga korten på distans är vad jag föredrar själv, särskilt om jag kan skriva och skicka iväg när jag är klar. Jag kan sitta i lugn och ro när det passar mig, och behöver inte svara på en massa följdfrågor som brukar uppstå under en läggning. Inte för att de är ointressanta, men den första frågan klienten ställer är oftast den viktiga och jag vill lägga fullt fokus på den. (Väldigt ofta blir följdfrågorna besvarade ändå om jag får sitta med korten en stund.) Dessutom behöver klienten inte oroa sig för att jag bara läst av hans/hennes gensvar 
Precis så som jag känner! Skönt att få sitta i lugn och ro. Speciellt nu när jag är nybörjare så vill jag göra det rätt. Och verkligen lära mig. :-)
Känner mig väldigt glad :-) Jag hittade en kortlek som heter The Gilded tarot som jag fastnade för något enormt! Den va så vacker! Och jag bara vill ha den.
Men den verkar bara finnas på engelska? Någon som vet vart man kan få tag på den på svenska?
Beställde hem Rider Waite nu eftersom jag läst att den ska vara bra för nybörjare.
Har ni något att säga om dom olika tarotkorten? Förslag till mig som är nybörjare?
Jag svarade dig inne på Tarot, men skriver här också litegrann: det är viktigare att bilderna i leken tilltalar dig än att texten är på svenska. Lär dig de engelska namnen på korten, det är inte så svårt, det blir enklast i längden. Det är också bra om det är händelser på korten istället för bara en bild på t.ex. sju bägare, eftersom intuitionen triggas mer av det.