Spökhus!

Det är rätt likt spökhuset som finns här….Men eftersom du kan åka dit kan det inte vara samma.Spökhuset här,kan man inte ens komma in på gårdsplanen för att besöka.Just nu står det och förfaller, för kommunens gubbar vägrar att ha med det att göra efter en incident för några år sen.Ingen känns vid som ägare till huset.Inte ens norrmän,som köper upp allt i stugväg här,vill köpa det.Alla har blivit varnade…
Jag undrar vad som har hänt där?Änu har jag inte fått sambon att ställa upp och köra mig dit…
Det speciella med detta kort är att det står en kvinna i fönstret på övervåningen!!!!

Hu!!Ja,nu såg jag det!
Nr2
Livlig fantasi har du iaf å det e bra
men någon kvinna i ett fönster syns inte, däremot reflekteras 2 träd och moln i fönstret.
Är det inte roligare att få RIKTIGA bevis i från andevärlden istället för att tro sig se spöken överallt?? om man slutar leta så brukar det komma vet ni!
Jag tycker oxå att det står någon i fönstret. Inte ser jag det som moln eller träd ivarjefall.
Men det är det… det syns tydligt! det syns tillockmed att det är en halvgrå dag med ett moln som är lite mörkare än de andra smutsvita sas. det är det ni tror är en gestalt.
#4 Roligare? Riktigt? Alla får tro det dom vill, jag vet inte varför det som jag tror skulle vara riktigare än vad nån annan tror?

Det här kortet fick jag skickat till mig för länge sen på mailen och såg direkt kvinnan i fönstret vilket förtydligas om man förstorar bilden också. Kul att du ska dit igen Almis! berätta gärna sen vad du upplevde med vistelsen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Härligt Almis, jag har väntat på att du skulle återvända så vi får fortsätta denna spännande resa. Fanns det inte ett till hus? Eller var det ett foto på baksidan av detta hus?
Skrot, ledsen att du inte har någon livlig fantasi! Den är ofta till stor glädje för människor. Till och med jag kan skönja kvinnan i fönstret, om det är min livliga fantasi eller ej kan jag inte säga något om, men det är min syn och den skänker mig mycket spänning just nu.
Puss Åsa

#6, Jag ser också tydligt att det reflekteras två träd i fönstret, ser också en grå skugga vid sidan därom, vad det är kan ju inte jag veta…. Men inte är det väl en halvgrå dag, solen skiner, det syns ju tydligt på bilden, fast fönstret ligger i skugga.
Ja, ja en del tror och en del vet…… det är bra att inte alla människor är lika….
Nr 9 Jovisst kan jag också se "kvinnan i fönstret" med fantasin!
Bra sätt du resonerar på, det är så jag menar att ha en sund inställning!
Nr 10 hur uppfattar du att solen skiner? kolla himlen på sidan av hustaket, det är inte en klar blå himmel och inte heller ser man någonstans på bilden att solen ligger på någonstans. man ser klart att det e grådisig himmel eller hur man uttrycker det!
Kan tala om att det finns mer bilder av detta hus utan kvinnan i fönstret. På de bilderna syns skuggorna av trädet och skuggor av moln men de är inte alls på detta sättet.
Tro vad ni vill!
Energierna i huset talar sitt eget språk- det är hemsökt!!
Jag ser oxå att det finns moln och träd på bilden men även en gestalt. Vi har alla vårat eget sätt att se på saker och det finns inget som är rätt eller fel. Vart ligger detta ställe?
Visst är det en kvinna i fönstret !
Känner av en enorm aktivitet, när jag tittade på bilden…….så forska vidare på detta :)
Takr Care//Pia
nr 12
jag har aldrig sagt att huset inte skulle vara hemsökt!
Att du inte ser skuggan av moln just på samma sätt beror på att moln har olika form och nyans. så att du inte ser moln (kvinnan) i fönstret på andra bilder är ju inte det minsta konstigt då molnen flyttar sig. dessutom så är antagligen de kort du pratar om inte tagna i Exakt samma vinkel men det spelar som sagt ingen roll då molnen har flyttat sig samt ändrar form och nyans.
Inte är jag duktig på att "känna" saker- vad jag vet ivartfall- men jag får ett starkare intryck av det nedre fönstret än det övre. Bifogar en förstoring av det nedre fönstret. Tycker nästan jag ser två ansikten med mörka ögonhålor, ett högre upp med vitare "ansikte" och ett nedanför som är mörkare och med en öppen, utdragen mun? Ser lite ut som att personen längst ned håller en handflata mot rutan till vänster.
MEN det övre ansiktet kan lika gärna vara ett vitt fönster med spröjs som speglar sig i detta fönster, däremot kan jag inte förklara "ansiktet med handen" på samma sätt.
Bilden på det övre- uppförstorade- fönstret.
Jag tycker, rent perspektivmässigt, inte att skuggan i glaset/fönstret kan förklaras med ett mörkt moln, inte när man ser några granar som speglar sig precis bredvid. Det ser inte rätt ut för mitt bildsinne på något vis. Skuggan ser nästan ut att vara placerad mellan fönstret och gardinen.

jag håller med Almis! ucsh vad läskigt!

Ja det är ett ruggigt hus! Vi har ju fått se bilder från huset tidigare och det skrämmer mig som sjutton!
Hejsan
Det första som slog mig och som jag kände när jag tittade var först ett utomjordiskt ansikte..men att det ändrades mitt framför synen på mig till vanlig människa..
Det är någon som väntar i alla fall i det..och jag ger mig sjutton på att den som bott där tidigare varit med om något utomjordiskt..vad vet jag inte men de känns i hela kroppen när jag tittar på det *hugaligen*
Kramis

Jag har inte kännt in något tydligt på någon av de andra bilderna här på ÖN, och det kan ju bara tala för mig. Men så fort jag såg kortet av huset, så sade mig "husets själ" att dit in vill jag inte. Det känns redan "befolkat" och jag känner mig sedd från fönstren, det är en mycket obehaglig känsla.
Vad intressant!! Jag tycker även att det ser ut som ett litet barn el. dyl. i det smala fönstret bredvid dörren. Jag tycker inte att huset känns skrämmande, men vet inte hur det är om man är där. Hoppas det blir en bra upplevelse för dig när du besöker huset.
#22 Jag tycker också jag ser barnansikte i det smala fönstret, möjligtvis två ansikten till och med.

#4 Skrot, Är alltid lätt road av dina kommentarer (är en lurker av detta forum - men visst tror jag helt klart på andar, incarnation samt reincarnation. ).
___
Ser helt klart en skugga av något mellan gardinen och trädet. Men, även om jag får känslan av en pojke i 14 års åldern (Jag har dock inte speciell stor medial förmåga även om jag och en väninna utförde en seans som varade i 4 timmar totalt med vatten som kokade medans det stod på normalt betsat trägolv (vet inte hur man ska förklara något sådant! Önskar jag hade haft kamera och filmat det!) för att få bort en ande[kan dock nämna att min väns lägenhet aldrig varit lugnare].
Men nu kommer jag bort mig och babblar om annat än topicen ;)
Åter till bilden! Skuggan jag såg, kan som sagt vara vanligt smutts, tjockt lager damm eller en möbel som står inne i rummet - vad vet jag? Har inte besökt stället så jag kan bara gissa :D
Men ändå får man känslan av en grabb i 14 års åldern. :)
Livlig fantasi har man helt klart! - Men hur tråkigt skulle livet inte vara annars om man inte hade det? ;)
"skrot"…Det finns fler bilder på detta hus och fönster här på forumet som jag förstorade och kollade lite. Om du tog fram ett par brillor och ett bra förstoringsprogram så skulle du oxå se:)
Sorry…har svårt för glädjedödare..

Jag ser en vuxen människa med ett barn framför sig,som tittar ut

Det jag känner av i detta huset är en äldre man och kvinna. Kvinnan är liten och rund. Grått lagt hår. Mannen lite längre med en liten kulmage. Han har även minimalt med hår på skallen. Möjligtvis lite skägg på hakan. Han gillade naturen och att vara ute och fiska. De har varit gifta och har förlorat ett barn som inte var så gammalt. Sorgen efter detta barn ligger kvar i huset. Möjligtvis är det detta som har gjort att de blivit kvar. Dessa har levt under 1900-talet. Kvinnan rumstrerar nog om en hel del i köket och i något som varit ett gammalt finrum där man åt när man hade gäster. Mannen känns som om han mixtrar en del med elen i huset men även utanför huset där han trivdes att vara och påta i trädgården.
Vidare känner jag också av en liten flicka, 7-10 år ungefär. Hon har långt mellan blont hår. Hon levde på andra delen av 1800-talet. Hon dog förmodligen av lunginflammation eller liknande. Hon känner sig oerhört ensam och har förmodligen haft en hel del hyss för sig för att bli uppmärksammad. Vet inte om hon är direkt bunden till huset men hon är iallefall bunden till platsen. Med andra ord så har hon levt i omgivningarna.
Lycka till och berätta hur det gick! Är van att rensa hus men inte lika van att läsa av platser på det här viset mer personer.
Kramis