Hjärtklappning
Tjena =)
Jag måste få lätta mig……..
Jag har börjat använda min andliga medvetenhet, ni vet med
Meditation och så. Och några av er har fått läsa om en del
av mina upplevelser.
Nu måste jag fråga igen…….
Har en gammal skolkamrat, som jag visserligen inte haft någon direkt kontakt med på massor av år, men ni vet hur det är, ibland tänker man på dem och undrar hur de mår och så. Till saken hör att jag vet hon har dödlig cancer och lever i jordelivets slutskede…….. Jag såg någon jag antar försökte göra sig en förtjänst på hennes tragedi i förrgår kväll och blev så illa berörd att jag under min andliga stund föreställde mig henne framför mig och jag sände kärlek till henne, satt med hennes huvud i mitt knä och tröstade henne och höll henne i handen.
I går kväll, hade jag skum hjärtklappning runt halschakrat och jag vet inte hur jag ska tolka det? Det enda jag kunde var att göra som blivit rekommenderat någonstans här på sidorna, för det blev det enda logiska för mig, då jag antog det måste vara något "utifrån": Såg till jag var "öppen" bad om ursäkt för att jag inte hade förmågan att förstå vad de ville och hjälpa dem/den. Jag sände vederbörande kärlek och ljus och bad dem gå till någon annan. Och så stängde jag ner. Obehaget försvann.
Är jag inbillningssjuk. Var det helt enkelt så att mitt eget hjärta spelademig ett spratt? Men det är inga fel på mig efter vad jag vet 
/ Carina