Blivit mer "stängd" efter flytt?
Hej på er! Det är så att jag har, så länge jag har kunnat minnas, varit andlig. Jag har känt av eneriger. Jag har även haft ganska lätt för tankeöverföring och även snappat upp lite genom djurkommunikation.
Nu i somras flyttade jag och började skolan i en ny stad, lärde känna nytt folk och så vidare. Nu känner jag inte av min andlighet… Alls. Det är faktiskt väldigt frustrerande att plötsligt inte känna av någonting som har varit med en hela livet! Till exempel min inuition blev ju också mycket värre efter flytten. Vad kan det bero på, egentligen? Jag är väldigt intresserad utav "hus-historia" och vem som har bott i olika hus förr, och hade gärna velat känna av vem som har bott i det nya huset, till exempel. Men jag känner verkligen inte av någonting…
Kan jag omedvetet ha "stängt av" min andlighet? Och hur gör man för att "öppna" den igen, i så fall?
Kram, kram 
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
Hej, Jag känner igen det där och när jag hamnar i "svackor" ser jag det som att det är dags att komma till nya insikter - eller att det är meningen att jag ska fokusera på "annat" under en tid. Du är tillbaka där du var snart, tro mig, antagligen med ett annat perspektiv på saker. Undertiden kan du läsa (andliga) böcker och arbeta med din intuition (eller vad du vill) genom att öva dig på personer i din närhet.
Sajtvärd på Övernaturligt

Nej du har inte stängt av din andlighet men jag känner så väl igen dig i det du skriver.
Vi hamnar i perioder i livet där vi själva har svårt att läsa av och hantera vår intuition.
Det kan vara inre och yttre stress det kan vara medicinering och det kan var astora förändringar då man har mer fokus på annat.
Inte alls ovanligt att man som du blir frustrerad över att det inte fungerar och som jag själv trodde att min guide o ande världen vänt mig ryggen.
När jag gick in väggen första gången så fungerade inte intuitionen på nästan ett år så fick lägga ner min mediala verksamhet under ett år.
Snacka om frustation och det gör det bara svårare att komma i gång igen.
När frustationen kommer och man vill så gärna eller måste ja då låser man sig ofta och då funkar det helt enkelt inte.
Den dagen du släpper frustationen och kraven att få till dig saker ja då bara det funkar igen.
Så inte var det att min Guide eller Ande världen lämnade mig utan var jag själv som helt enkelt ville för mycket och då ansträngde mig för mycket.
När jag väl släppte måstet och bara slappnade av att jag mediterade för min egen fysiska del o inte för att samtal med min guide.
Ja då började det fungera lika bra som innan om inte bättre.
Har efter det alltid tagit paus från andevärlden och intuitionen under sommaren och under jul och nyårs helgerna för att få vila och återhämtning. Vid varje sådan paus märker man hur mycket man utvecklas genom att inte ha kontakten och hur mycket det andliga arbetet tar på en.
Så vi behöver ta en paus i bland för att även våran personliga utveckling ska hinna med.
För det går hand i hand så i bland så får man en ofrivillig paus för att hamna i balans igen men det kommer tillbaks igen så släpp frustrationen o bara slappna av.
För några år sedan fick jag ett diskbråck och fisk strakt smärtlindrande och då funkade inte heller kontakten utan jag fick ta en ofrivillig paus igen.
Så det kan bero på så många saker dessa ofrivilliga pauser.
Så även om du saknar det nu så kommer det tillbaka och då mycket starkare en innan.
Så en del av den mediala utvecklingen vill jag säga.
Lasse

Detta blev betydligt lättatre då jag lärde mig att stänga ner och hantera min medialitet.
När jag själv bestämde när jag skulle vara öppen o ha kontakt eller när jag ville vara stängd o inte ha kontakt.
Då klarar jag mig från att få dessa ofrivilliga pauser och det andliga arbetet tar inte på mig som då jag gick runt och var öppen 24 timmar om dygnet för ingen klarar att vara öppen dygnet runt i längden och går då in i väggen förr eller senare o kontakten försvinner ofrivilligt under en period.
Det är inte heller meningen att vi ska få kontakt med kassörskan på Coops avlidna mormor när jag är och handlar.
Eller känna av hur dåligt personen som sitter bredvid mig mår när jag är och tittar på fotboll.
Elller känna av den deprimerade personen som satt på busssätet innan jag satte mig där.
Det tar bara på min egen energie att känna av hela tiden så mådde mycket bättre då jag lärde mig hantera detta.
Nu är jag bara öppen när jag arbetar med det annars är jag totalt stängd o slipper också dessa ofrivilliga pauser.
Lasse
Tack tack för svaren båda två! Nu blev det lättare att förstå. 
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
Tack för bra inlägg Lasse! 
" Var nära naturen - var när dig själv "